1

Onderwerp: Lance

Leesde net het bericht dat Armstrong geschorst is met onmidelijke ingang. Er moet iets geweest zijn met zijn bloedwaarden in 2010 ofz. Vind het echt wel zonde zou echt wel willen zien hebben wat hij in een volledige tri zou presteren en Kona. www.nieuwsblad.be is bron.

2

Re: Lance

Reactie van Armstrong: Lance Armstrong Responds to USADA Allegation

Artikel op NieuwsBlad.be

3

hij is niet geschorst, maar in staat van beschuldiging gesteld. Van wtc mag hij dan niet starten in ironmans. Ondanks dat Lance misschien wel heel verdacht is vind ik dat vreemd. Volgens mij zou er altijd eerst een veroordeling moeten zijn voor iemand een startverbod krijgt. Zeker in een zaak zonder positieve testen.

4

het is een forum dus we mogen toch ook meningen ventileren?

Ik vind het een enorme verspilling van fondsen (dit gaat miljoenen aan advocaten etc kosten) die veel beter besteed hadden kunnen worden aan doping bestrijding 2012, dan via indirecte bewijzen te proberen 10-15 jaar oude feiten bewezen te krijgen.

Ik denk zeker dat Lance gebruikt heeft, net zoals alle andere wielrenners die iets voorstelden eind jaren 90 en begin 2000. Who cares? het is 2012.

5

thijs schreef:

hij is niet geschorst, maar in staat van beschuldiging gesteld. Van wtc mag hij dan niet starten in ironmans. Ondanks dat Lance misschien wel heel verdacht is vind ik dat vreemd. Volgens mij zou er altijd eerst een veroordeling moeten zijn voor iemand een startverbod krijgt. Zeker in een zaak zonder positieve testen.

Ja, dit deugd niet. Eerst een zaak, oordelen en dan vervolgstappen. Hooguit iemand die verdacht is tijdens wedstrijden beter controleren.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

6

Vlak voor de Tour komen er ook altijd "plotseling" vanalle doping zaken (weer) opduiken.  Moet dit nu ook al in triatlon...

7

Vanzella schreef:

het is een forum dus we mogen toch ook meningen ventileren?

Ik vind het een enorme verspilling van fondsen (dit gaat miljoenen aan advocaten etc kosten) die veel beter besteed hadden kunnen worden aan doping bestrijding 2012, dan via indirecte bewijzen te proberen 10-15 jaar oude feiten bewezen te krijgen.

Ik denk zeker dat Lance gebruikt heeft, net zoals alle andere wielrenners die iets voorstelden eind jaren 90 en begin 2000. Who cares? het is 2012.

+ 1, al weet ik niets zeker. In het ergste geval heeft LA zijn concurrenten met gelijke middelen bestreden. Whatever, who cares idd.

8

Even aanhaken in dit topic,

Natuurlijk gebruiken wielrenners, daar zijn al heel veel voorbeelden van. Maar Lance is wel duizend + keer gecontroleerd en er is nooit iets verdachts gevonden anders was zijn hoofd al lang op het hakblok beland.

Mijns inziens is dit iemand zijn succes niet gunnen.

9

Ik vind het jammer dat Lance zo sterk in de gaten word gehouden. Het is nou niet echt een gelijke behandeling vanuit mijn oogpunt.
Hij noemt het zelf dan ook een witch hunt op twitter.

Laat die man toch doen waar hij subliem in is, sporten!

10

peet schreef:

Even aanhaken in dit topic,

Natuurlijk gebruiken wielrenners, daar zijn al heel veel voorbeelden van. Maar Lance is wel duizend + keer gecontroleerd en er is nooit iets verdachts gevonden anders was zijn hoofd al lang op het hakblok beland.

Mijns inziens is dit iemand zijn succes niet gunnen.

tja, 500 keer gecontroleerd en nooit iets gevonden, dat is ook zo een lachertje zeg.

tientallen voorbeelden van mannen waar nooit iets gevonden werd, maar achteraf hadden ze wel boter op hun hoofd.

11

Ik heb ooit een documentaire gezien over doping gebruik bij Langlaufers en die waren al zover dat ze middelen hadden om elk dopinggebruik te maskeren en moeiteloos door elke dopingtest heen kwamen

12

@Ronnyke................loop je de boel nu te fukken met "Leesde"  big_smile  ?

13

Dat niemand dit lijntje heeft opgerakeld  wink

http://www.nusport.nl/wielrennen/289237 … itels.html

http://www.nu.nl/sport/2892668/forse-st … ation.html

14

Misschien omdat er niet echt meer over te discussiëren valt.  wink

Hij is nu gewoon schuldig bevonden, hij gaat niet in beroep en daarmee is de zaak af.

Het is naar mijn mening goed voor de triathlonsport dat hij nooit meer aan een officiele wedstrijd mee gaat doen.

15

Ik blijf het vreemd vinden dat ze zoveel jaar na dato iemand vervolgen. Zeker als dat gefundeerd is met "getuigenissen" van mensen die strafvermindering krijgen / niet vervolgen voor hun eigen dopinggebruik.

Het word nog vreemder dat ze nu de afgepakte toerzeges toekennen aan andere dopers. Wanneer ze een "niet op doping betrapte renner" zouden selecteren voor de toer van 2005, kom je rond de 8-10e plek uit.  1 t/m 7 waren sowieso niet clean.
Kan je afvragen wat dan de toegevoegde waarde is van het vervolgen van lance, buiten zijn triatlon carriere ook om zeep helpen. Kan je ook afvragen waarom hij vervolgt word door de USADA, en niet de UCI / toerorganisatie? Ben benieuwd wie er met deze zaken goed zijn zakken gevuld heeft...

Of het goed is of niet dat lance word geweigerd voor triatlons valt over te twisten natuurlijk. Voormalige doping gebruikers uit te toer (contador bv), zag ik vandaag nog 3e worden in de vuelta. Hoor je niemand over.
Lance zal, indien hij toch word toegelaten, nog altijd een heel mediacircus meenemen (niet alleen vanwege deze zaken), wat imo niet slecht is voor de triatlon.

Ongeacht uitkomsten of welk imago de triatlon hierdoor zou oplopen, ik stort me morgen weer volle bak in de sloot voor de 1/8e triatlon:)

16

Aan heel dit gebeuren word niemand beter en zeker de sport niet. Als je ziet zijn bijna de meeste renners die in die periode de top 10 reden in de tour gepakt of verdacht bevonden. Ze kunnen zich beter richten op wat hedendaags gebeurt ipv oude koeien uit de sloot te halen.

17

thijs schreef:

Misschien omdat er niet echt meer over te discussiëren valt.  wink

Hij is nu gewoon schuldig bevonden, hij gaat niet in beroep en daarmee is de zaak af.

Maar op basis van wat? Verklaringen van gepakte renners, die voor hun verklaring strafvermindering kregen? Hoe betrouwbaar is dat?

Het is naar mijn mening goed voor de triathlonsport dat hij nooit meer aan een officiele wedstrijd mee gaat doen.

Dus minder publiciteit is goed voor een sport die niet in de belangstelling staat, omdat er geen zendtijd/publiciteit voor is?

18

Moest er wat meer media aandacht enz komen in de triathlonwereld zou die mischien ook wel zuiverder worden wink  moesten ze iedereen eruit halen die in contact gekomen heeft met doping hoeveel ironmans zouden er dan nog rondlopen?

19

Lance is veroordeeld omdat hij zich niet wilde verdedigen tegen de verklaringen. Hij had de kans om de geloofwaardigheid van de verklaringen openbaar te krijgen en hij heeft dat met een bult theater geweigerd op een manier waardoor hij in de ogen van velen zelf het zielige slachtoffer is. Hij kon gewoon een proces krijgen en hij heeft besloten dat hij liever kansloos schuldig werd verklaard dan dat hij dat proces aanging (omdat hij wist dat hij er als schuldige uit ging komen en dan had hij pas echt verloren). Nu kan hij als zielepietje mooi verder gaan met de held uithangen met z'n livestrong gedoe. Ondanks dat al die aandacht voor kanker (en vooral voor hemzelf) geheel gefundeerd is op ongezond illegaal medicijn gebruik. En naar alle waarschijnlijkheid ook met het aanmoedigen van illegaal medicijngebruik bij teamgenoten, het actief verstrekken van doping en illegale handel. Hoe hypocriet kun je worden.

Aandacht die Lance meebrengt voor de triathlonsport is verkeerde aandacht. Die man heeft zijn beroemdheid opgebouwd met bedrog. Ik ben er van overtuigd dat het nog steeds mogelijk is om zonder doping of bedrog in de triathlonsport iets belangrijks te winnen. Ik denk zeker niet dat er geen doping gebruikt wordt maar ik denk dat je nog steeds bijvoorbeeld Hawaii of de olympische spelen kunt winnen zonder doping. Om dat zo te houden lijkt het me een goede zaak dat clowns als Lance Armstrong ver van de sport wegblijven. Voor je het weet is een hematocrietwaarde van 55 ook de norm in de triathlonwereld en dan kan geen enkel eerlijk atleet nog prof zijn, zoals in het fietsen lang het geval was of misschien zelfs nog wel is. Al die oude bedriegers krijgen in het fietsen immers zo weer baantjes als ploegleider, mediavertegenwoordiger of trainer en dus veranderd er vrijwel niets.

Wat mij betreft kun je het verleden laten rusten wat wielrennen betreft. Maar Lance was geen verleden. Lance won triathlons dit jaar, en Lance ging een factor worden in Kona en met zijn livestrong gedoe bouwde hij nog steeds zijn heldendom op via dopinggebruik. Het lijkt me een goede zaak dat iedereen die ooit op grote schaal doping heeft gebruikt zelf uit de sport verdwijnt. Dan hoeft niemand zich er inderdaad meer druk over te maken. Het verleden van ex-athleten die op dit moment invloed hebben op de sportwereld kan men zeker niet laten rusten.

20

Ieder zijn mening maar liefst toch geen foute info. Zo voert USADA een onderzoek die allesbehalve publiekelijk verloopt en heeft LA tot nog toe telkens een open brief gepost. De enige die niet in het openbaar willen treden met hun (vermeende) bewijzen en getuigenissen, is net USADA. Je kan bezwaarlijk van een "normaal" proces spreken. Bovendien is er nog geen rechter of rechtzaak aan te pas gekomen en USADA heeft hem nu al geschorst (of wil dit toch) van alle sportevenementen. Ho maar wacht eens even.. USADA is niet eens een overheidsinstantie en heeft geen enkele rechtsgeldigheid. Anders ook eens dit lezen: http://prawfsblawg.blogs.com/files/2012 … awsuit.pdf

Of begin augustus:

USADA weigert UCI dossier Armstrong

De internationale wielrenunie UCI heeft tevergeefs geprobeerd het dossier over Lance Armstrong dat het Amerikaanse antidopingbureau USADA heeft opgebouwd, in handen te krijgen. De UCI diende daartoe een verzoek in, maar dat werd afgewezen door USADA. "Daarmee zouden we de vos naar het kippenhok leiden'', stelt het antidopingbureau.

Het USADA wil de zaak echter niet uit handen geven.

'Het georganiseerde dopinggebruik bij US Postal gebeurde onder het toeziend oog van de UCI. Iedereen die er destijds bij betrokken was, doet er nu alles aan om heel het zaakje uit het daglicht te houden. De betrokkenen zorgen voor perslekken, trekken naar het Congres en dienen een klacht in om ervoor te zorgen dat de zaak niet voor de rechtbank komt.'

'Alle pogingen om ons te intimideren of om de waarheid te verbergen, zullen ons niet weerhouden om de job uit te oefenen waarvoor we aangesteld zijn, in naam van alle zuivere atleten en de integriteit van de sport', klonk het vastberaden bij USADA-voorzitter Travis Tygart.

Het USADA klaagde oud-wielrenner Armstrong eind juni officieel aan voor dopinggebruik. De zevenvoudig winnaar van de Ronde van Frankrijk zou tijdens zijn succesvolle carrière verboden middelen hebben gebruikt, al werd hij nooit betrapt. Het Amerikaanse antidopingbureau is al 2 jaar bezig met het verzamelen van bewijzen tegen Armstrong.

Bron: H.L.N.

Verder vind ik het zeer interessant dat jij blijkbaar goeie bronnen hebt over LA zijn medicijnen gebruik en alle poeha er rond.

Kijk, het maakt me niet uit als je pro of contra iemand bent. Het maakt me wel uit als er met veel veronderstellingen gegoocheld wordt of met onwaarheden.

21

Er is geen zaak meer rond Lance Armstrong omdat hij zelf niet wil. De bewijsstukken waren openbaar geworden als Lance zelf de beschuldigingen had aangevochten. Maar dat wil hij blijkbaar niet.

Hij is voor alles wat ik hierboven vermeld veroordeeld. Je mag nu dus zeggen dat hij het gedaan heeft en niet meer in de sport thuishoort.

Als je een paar berichten verder naar boven gaat zul je zien dat ik vond dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is en daarvan is nu sprake. Ik vond dat WTC te ver ging door hem toen op basis van toen nog anonieme getuigen uit te sluiten.

Sport is een spelletje, dus je hebt geen overheidsinstantie nodig om iemand te schorsen van dat spelletje. Hij is schuldig bevonden aan het overtreden van sportregels, niet van de wet. En net zoals je geen politie en rechter nodig hebt om een rode kaart te geven op een voetbalveld heb je ook geen rechter nodig om een dopingovertreding te bestraffen.

22

Voor zover ik weet is er wel degelijk een anti doping wet, een voetbalwet, etc.

Zonder wetten kan je geen rechtszaak beginnen. Bovendien vermoed ik dat je niet de moeite hebt gedaan om mijn links te lezen of even verder te zoeken. LA heeft wel degelijk beroep aangetekend net omdat er niks openbaar werd gemaakt. En omdat er geen rechtszaak komt, kan je ook niet zeggen dat hij veroordeeld is.

Opnieuw, het maakt me niet of iemand voor of tegen is, als je nu gelooft dat iemand aan het potje zit of niet. Ik heb niks tegen je mening dat hij niet in de sport hoort. Daar heb ik trouwens ook niks over geschreven. Ik heb het gewoon over enkele dingen die je zegt die niet kloppen.

23

Dimitri schreef:

Zonder wetten kan je geen rechtszaak beginnen.

Het gaat hier ook niet om een rechtszaak. Armstrong werd niet juridisch vervolgd. Armstrong werd door USADA beschuldigd van het overtreden van sportregels, niet van de wet.

24

Als je leest wat die 7 tourwinsten opgebracht hebben aan prijzengeld enz... Denk ik niet dat we nog over een spelletje kunnen spreken. Dus zal dit toch wel via het gerecht moeten gaan. Maar nochmaals ook al was in die periode doping iets vrij normaal toch vind ik Armstrong nog steeds een uitzonderlijk athleet en vind ik het zonde dat dit gebeurt ook voor de sport in het algemeen.  Zeker als je dan weet dat het in andere sporten oogluikend toegelaten word.

25

ronnyke schreef:

Als je leest wat die 7 tourwinsten opgebracht hebben aan prijzengeld enz... Denk ik niet dat we nog over een spelletje kunnen spreken. Dus zal dit toch wel via het gerecht moeten gaan.

En scheidsrechters die een WK finale fluiten moeten rechten hebben gestudeerd, en een triathlon official achterop een motor mag alleen een tijdstraf geven als de athleet een advocaat bij zich heeft?