vandaag dus meegedaan, voor mij de 1e race van dit seizoen (Wageningen verviel, Horst afgemeld ivm blessure):
0:21:27 1km zwemmen
0:03:47 T1
1:03:49 41km fietsen
0:01:45 T2
0:39:10 ??km lopen
2:10:35 eindtijd
ja:P ik heb erg relaxed gewisseld (moest nog lange kous aan ivm die zwakke kuit/enkel en die dingen gaan moeilijk met natte benen ). Ook Armstukken aamgedaan gezien de twijvelachtige temp. Maar goed. gezien de omstandigheden niet eens zo slecht gegaan:
zwemmen:
rustig gezwommen; te rustig als ik zo naar mijn zwemtijd kijk, kwam ook 100% fris het water uit (PR in een training is 0.18.30 op 1000m)
fietsen:
ging wel goed. alleen af en toe even wat gas terug moeten nemen omdat ik de kuit dan wel enkel ging voelen. Helaas wel mijn bidon verloren dus moest het stellen met de 0.5L in mijn aerodrink. eerste drie ronden nog te voorzichtig gereden in de bochten, daarna ging het wel soepeler en durfte ik de bochten sneller door te gaan
lopen:
eerste halve ronde moeizaam; enkel pijnlijk en wat stijve benen, maar toch snel ritme kunnen pakken en mooi negatief gesplit gelopen, begon met 8min/ronde, na drie rondes 22minuten als tussentijd en de laatste drie ronden dus <18minuten gelopen. Vervolgens zeer fris gefinished.
Het lopen ging soepel en geluidroos, ademhaling ook mooi rustig.
Achteraf:
Best wel tevreden. ondnaks de slechte vorm en dat ik me niet fit voelde (oa door die enke/kuit blessure) toch vrij stabiel gereden en gelopen. Wel spijt dat ik niet sneller heb gezwommen (besloten om achter iemand te blijven al in de eerste rond, maar daardoor behoorlijk wat oponthoud gehad omdat ik er op den duur ook niet voorbij kwam. Ook de wissels waren onnodig lang, maar durfde geen risico te nemen ivm temperatuur die toen vij laag was en de zwakke kuit/enkel. Tijdens de tweede wissel ook nog even wezen rekken. Tijdens het lopen ook nog een sanitaire stop.
Bij het lopen wilde ik in eerste instantie bij iemand blijven, maar na een halve ronde al van weg gelopen omdat de benen soepel werden.
Bij nader inzien denk ik dat ik te relaxed was dit keer. Betrapte me er te vaak op dat ik techniek verwaarloosde wat me ook weer snelheid koste. Beter focussen voortaan.
Geen spijt van het feit dat ik mijn HR band in de tas heb laten gezichten, bewust voor gekozen om op gevoel te werken ipv mij te richten op de HR. Wat me erg goed is bevallen
Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800