Onderwerp: Schema voor jonge (15jr) beginner
Hallo beste triatleten,
Ik ben een échte beginner, omtrent de triathlonsport. Ik ben 15 jaar oud, 1.67 groot (of klein..) en ik weeg 61 kg. Daar mag nog wel paar kg vanaf, maar ik heb zeker geen overgewicht.
Zelf ben ik een redelijk fanatiek loper, en ren ik meerdere keren per week 'n uur. Ik volg ook dit schema voor een halve marathon: http://shop.runnersworld.nl/tools/train … lopen.html
Mijn eerste vraag is dan ook meteen; beetje een goed schema? Ik doe dit dus 3x per week. Het loopgedeelte is dus dit per week.
Qua wielrennen, ik moet nog een wielrenfiets kopen, deze zal ik over circa een weekje krijgen. Hoevaak & hoelang moet ik dit per week doen? Vraag nummer 2 is dit dus. (over mijn fietshistorie; slechts vroeger mountainbiken en nu altijd op m'n stadsfiets, ik fiets wel al m'n hele leven, maar vandaag het fietsen op een wielrenfiets, bij de zaak, was toch flink raar, mbt de zithouding etc).
Dan het zwemmen, ik ben van plan om dit 2x per week te gaan doen, gewoon ''baantjes'' trekken en moet wel nog de borstcrawl leren en hier zou ik eventueel me aansluiten bij een zwemvereniging om de borstcrawl te leren (vroeger kon ik 't, nu niet meer helaas)..
Zo zou mijn schema een beetje uit gaan zien. Heeft iemand hier alstublieft suggesties, aanmerkingen, perfecties, etc voor? En mijn 2 vragen beantwoorden svp. Met dit ''schema' ben ik nog niet gestart, slecht het rennen/lopen ben ik al een 6tal maandjes mee bezig. Bij al dit doe ik ook nog fitness, vooral voor spieropbouw, valt dit te combineren of niet? Zo niet, dan ben ik uiteraard bereid om fitness te laten vallen, aangezien ik de triathlonsport toch wat bijzonderder en leuker vindt.
Eigenlijk dus toch 3 vragen, haha.
Over m'n doel; de zevenheuvelenloop lopen, en deze lekker, comfortabel uitrennen (samen met mijn vader, dus ik ga niet voor het klassement, zie het als een gezelligheidsloop) en over 3 jaar, als ik 18 ben; Marathon van New York (ook samen met m'n vader, en dan voor een goed doel). Qua triathlondoel(len); aansluiten bij een triathlonvereniging als ik eenmaal een halfjaartje bezig ben, en dan kijken waar het schip strandt.
Eventueele spelfouten; excuses hiervoor en alvast bedankt voor het lezen.
Groet,
J