Ik blijf het vreemd vinden dat ze zoveel jaar na dato iemand vervolgen. Zeker als dat gefundeerd is met "getuigenissen" van mensen die strafvermindering krijgen / niet vervolgen voor hun eigen dopinggebruik.
Het word nog vreemder dat ze nu de afgepakte toerzeges toekennen aan andere dopers. Wanneer ze een "niet op doping betrapte renner" zouden selecteren voor de toer van 2005, kom je rond de 8-10e plek uit. 1 t/m 7 waren sowieso niet clean.
Kan je afvragen wat dan de toegevoegde waarde is van het vervolgen van lance, buiten zijn triatlon carriere ook om zeep helpen. Kan je ook afvragen waarom hij vervolgt word door de USADA, en niet de UCI / toerorganisatie? Ben benieuwd wie er met deze zaken goed zijn zakken gevuld heeft...
Of het goed is of niet dat lance word geweigerd voor triatlons valt over te twisten natuurlijk. Voormalige doping gebruikers uit te toer (contador bv), zag ik vandaag nog 3e worden in de vuelta. Hoor je niemand over.
Lance zal, indien hij toch word toegelaten, nog altijd een heel mediacircus meenemen (niet alleen vanwege deze zaken), wat imo niet slecht is voor de triatlon.
Ongeacht uitkomsten of welk imago de triatlon hierdoor zou oplopen, ik stort me morgen weer volle bak in de sloot voor de 1/8e triatlon:)