Onderwerp: loop- fiets en zwemschema mening gevraagd.
Hey,
sommigen onder jullie zullen misschien al mijn topic gelezen hebben waarin ik me voorstel (hier). Ik ben dus de laatste week bezig geweest om mijn trainingen in te delen door heel wat info op te zoeken. Een unicum voor mij daar ik nog nooit eerder aan de hand van een schema getraind heb.
Twee problemen natuurlijk. Ik heb geen ervaring met schema's maken en al totaal geen ervaring met triathlon. Het algemene idee was om veruit mijn zwakste sport het meest aandacht te geven op dit moment. Dus heb ik een loopschema laten samenstellen via de site van runnersweb.nl. Dan heb ik vervolgens de rustdagen min of meer ingevuld aan de hand van mijn eigen werkschema en de tijd dat mijn vrouw en kind wel of niet aanwezig zijn thuis.
Het idee was dat mijn zwemmen al vrij goed is (recreantenniveau weliswaar) en dat het trainen voor tijdritten met intervallen dient te gebeuren enkele maanden voor er eens een echte wedstrijd is. Dus heb ik de zwemtrainingen meestal opgevat als een uurtje zwemmen en af en toe wat techniek oefeningen zoals ik menige jaren geleden deed toen ik nog in de zwemclub zat. (oksel tikken, vingers slepen over het water, goed ver hand insteken, letten op de beweging onder water). Voor het fietsen zie ik het meer als een uur of 3 fietsen en de hartslag in de gaten houden en veel afwisseling in het type parcours. Vanuit mijn woonplaats kan ik volledig vlak, licht hellend of pittige korte tot iets langere hellingen doen.
Mijn vraag is nu als iemand de zin en tijd heeft om eens (vluchtig) naar mijn schema te kijken die ik opgesteld heb. Het loopschema gaat in vanaf maandag en loopt voor 16 weken. Ik ken mijn werkschema maar tot 31 oktober dus verder dan die datum heb ik nog geen extra trainingen gepland. En ja, ik loop dus heel traag als je mijn uiteindelijke doel ziet na die 16 weken
In bijlage mijn schema.
Alvast bedankt!!