1

Onderwerp: Terugblik 2012

Wellicht nog niet voor iedereen een afsluiter. Mijn laatste tri van dit jaar was afgelopen zaterdag 8 september in Apeldoorn en ook een mooie gelegenheid om eens terug te blikken op dit debuut jaar. Daarom in mijn blog een overzicht gemaakt en de balans opgemaakt met tevens doelen voor 2013. Uiteraard wil ik verder en meer. Het triathlonvirus is binnengekomen.  tongue

Ben een data en registratie freak en wellicht helpt het mensen ook om een idee te krijgen wat het inhoudt aan trainingsuren e.d.

http://rosevdh69.blogspot.nl/2012/09/de … gblik.html

Uiteraard hoop ik dat dit bericht meer mensen terugblikken met ervaringen, feitjes en statistiekjes zodat ik kan vergelijken en meekijken. Ik heb veel gehad aan alle ervaringen van mensen in hun blogverslagen, tweets en forumdiscussies.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

2

Re: Terugblik 2012

Nee ik denk niet dat ik dit jaar een rustperiode ga nemen eigenlijk. Heb al verschillende winterduathlons en halve en volledige marathon op het programma staan. Na nieuwjaar nog een wintertriathlon en trail run en mtb marathon dus zal zeker mijn trainingsvolume blijven houden of zelfs nog wat opvoeren. Maar geniet van je rust als je het kunt gebruiken ik word zelf van rustten alleen maar zenuwachtig en prikkelbaar mad

3

Re: Terugblik 2012

ronnyke schreef:

Nee ik denk niet dat ik dit jaar een rustperiode ga nemen eigenlijk.

Ik spreek niet over rustperiode, maar laatste triathlons. Ga nu verder met uitbouwen lopen en zwemmen, her en der een loop. Fietsen er nog lustig op los zolang dat mogelijk is tot aan ijs of sneeuw. Waarschijnlijk en vooral hopelijk weer schaatsen ... geloof niet dat ik stil blijf staan  wink  tongue

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

4

Re: Terugblik 2012

Leuk om te lezen!

Voor mij was best wel een top jaar, 2e jaar triathlon. Op de kwart in Rijssen van 2u04 naar 1u52 gegaan, kwart Hengelo GLD 2u12 van naar 1u55. 2x een halve gedaan, eerste in Wiesbaden 5u03 en tweede in Almere 4u17. 4e in Rijssen (kwart), 4e in Klazienaveen(OD), 6e in Holten (OD/recreanten).

Enige jammere is dat ik Heidelberg niet nog een keer heb kunnen doen, was de mooiste van 2011 maar kwam nu even niet uit.

Zaterdag nog een 1/8e in Zwolle en dan op naar volgend jaar. Nog even zien hoe en wat precies maar de halve van Stein en Wiesbaden staan wel op het verlanglijstje.

5

Re: Terugblik 2012

Mijn triathlonseizoen zit er sinds Gerardmer al op. In de aanloop niet veel wedstrijden gedaan, halve marathon Raalte, 1/4 triathlon Hengelo, Twenterand Kanaalrace 3,8km, 1/4 triathlon Rijssen, halve marathon Dalfsen, Vrije Slag door Zutphen 3km en daarna mijn eerst halve in Gerardmer afgelegd en gezond gefinished. De 1/4 triathlons waren PR's, de halve marathons waren PR's en de halve was een topavontuur dus mijn seizoen is absoluut geslaagd.

Nu lekker een beetje halfslachtig zwemmen en weer wat mountainbiken. Komende herst en winter gaan er weer lekker korte crossloopjes gelopen worden, ben bezig met nieuwe klappers te bestellen dus ik hoop op natuurijs en als er nog een weekje langlaufen inzit kom ik de donkere dagen wel door.

Volgend jaar geen specifiek doel. Ga er een lekker recreatie-jaar van maken met wat 1/8 en OD triathlons. Bij voorkeur 1/8 Hengelo, 1/8 Rijssen, OD Holten en ik wil in Doetinchem of Vriezenveen ook wel eens meedoen. Wellicht OD Veenendaal en sowieso Bathmen! Mooiste wedstrijdje van het jaar!

6 Laatst bewerkt door petitmas (11-09-12 18:38:06)

Re: Terugblik 2012

Kan heel kort zijn  yikes

Tot 1 juni gebouwd aan een nieuw appartement (wat van 1 juni tot 15 sept vol zit/zat)

Na 1 juni, seizoen gedraaid, trainen voor de Ven2-4Cancer en gelukkig ook 3x die berg gehaald op 7 september waarvan 1x (hard)lopend

Volgend jaar gaan we hier in LDF weer knallen op de diverse tri's

Mooi(e) najaar en winter gewenst allemaal

7

Re: Terugblik 2012

petitmas schreef:

Na 1 juni, seizoen gedraaid, trainen voor de Ven2-4Cancer en gelukkig ook 3x die berg gehaald op 7 september waarvan 1x (hard)lopend

Mooie prestatie Arthur, eigenlijk jammer dat je de MV niet omhoog kan zwemmen heh  big_smile  tongue  roll

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

8

Re: Terugblik 2012

Tja, Tri nieuwkomer (en hopelijk volhoudend) dus over mijn terugblik dit jaar kan ik niks zeggen big_smile Wel op andere vlakken. 10kg bijgekomen, 8 maanden niet kunnen sporten door opleidingen van het werk. Kortom, op sportief vlak een jaar om nooit meer mee te maken big_smile

9

Re: Terugblik 2012

Dit seizoen verbeterd ten opzichte van vorig seizoen. Ook meer 1/4e en OD's gedaan waar ik vorig seizoen nog 1/8e's deed. Maar het zou nog veel sneller moeten kunnen..  cool

Volgend seizoen wil ik sneller worden op de 1/4e en OD's, ook wil ik mijn eerste halve gaan doen. Misschien toch maar met een schema gaan trainen ipv de 'ongestructureerde' trainingen van nu..

Oja, seizoen is inderdaad veel te kort. Ben nu pas lekker in vorm.. smile

10

Re: Terugblik 2012

voor mijn 1e triathlonseizoen stonden er 2 1/8 triathlons op het programma. Wat een spijt dat ik er niet meer gepland had. Het smaakt naar meer. Dus volgend jaar nieuw seizoen meer triathlons. Weet nu waar ik mijn aandacht op moet richten om te verbeteren.

11

Re: Terugblik 2012

Lieke schreef:

Volgend seizoen wil ik sneller worden op de 1/4e en OD's, ook wil ik mijn eerste halve gaan doen. Misschien toch maar met een schema gaan trainen ipv de 'ongestructureerde' trainingen van nu.

Leuk Lieke, zelfde ambities :-) maar zie ook dat je net als ik met eigen recept in het wilde weg traint. Ik heb dat gedaan omdat ik hardleers ben en ook in het eerste jaar gewoon het wil doen door te leren en ontdekken. Maar met nieuwe ambities zal het wel anders zijn  big_smile

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

12

Re: Terugblik 2012

Voor mij ook mijn eerste echte seizoen totaal komt het aantal wedstrijden op 9 waarvan de laatste 2 nog moeten, Zwolle en de skits monstertijdrit. Ik moet zeggen voor mijn eerste seizoen geen klagen leuke wedstijden gedaan waaronder een Xterra triathlon in Duitsland. Aankomend seizoen meer wedstrijden en harder tongue Dit jaar een hele hoop geleerd dus weet waar ik aan moet gaan werken.

13 Laatst bewerkt door petitmas (13-09-12 14:16:49)

Re: Terugblik 2012

Dankjewel Rose...........was a hell off a job !

Maar ondertussen is de fiets weer klaar voor 2013  cool  en heeft de ATB allemaal nieuwe tandjes. Seizoen voorbij, training voor 2013 begint.

14 Laatst bewerkt door superhans (13-09-12 18:55:51)

Re: Terugblik 2012

Het zeizoen is voor mij nog lang niet afgelopen, met de Marathon van Etten Leur, Duathlon van Reusel en "De hel van Kasterlee" in het vooruitzicht.

Tot nu toe al wel een superjaar gehad, met als hoogtepunten (en ondanks een rugblessure, en een flinke griep) bjina een PR tijdens de marathon van R'dam, gefinished in de hele triathlon van Hannover, en vorig weekend een nieuw PR tijdens de hele van Almere.

@Petitmas - Mooie CUBE!!

15

Re: Terugblik 2012

Dankjewel Superhans.
Wat zijn die pr's nu?

16

Re: Terugblik 2012

@Petitmas 3u34 en 11u37:50

Mijn Cube:

PunBB bbcode test

17

Re: Terugblik 2012

Zo het triathlon seizoen zit er nu echt op. Geen races meer in BNL en D, je moet echt naar Spanje om nu nog te triathlonnen.

Voor mij was het een goed seizoen met een top afsluiting. Er waren wat races met vooral materieel malheur (Stein, Eupen), en wat races met zware benen doordat de IM training gewoon doorging (Eupen, Veenendaal), maar het Grote Doel finishen in IM WALes is op zeer tevredenstellende wijze volbracht. Met een goede zwemtijd (1.13), behoorlijke fietstijd op het zware parcours in de wind en regen (6.37) en een super marathon in diezelfde omstandigheden (3.28) was ik in 11.33 binnen. Nou daar kan ik nog wel even op teren smile

Hoewel, gisteren toch naar maar een 1/8e in Haccourt gedaan (ligt 5km van mijn huis en 5km van Eijsden NL) en tevreden en chagerijnig tegelijkertijd vanwege een eindtijd van 1.00.06 for obvious reasons smile Was wel gezellig, zonnetje, BBQ worstje erbij en en met een pilsje op het gras wachten op de prijsuitreiking (niet voor mezelf, was 12e).

Ik merk dat ik even geen zin heb om te fietsen, wel om te lopen, dus ik denk dat ik deze winter wel wat mooie trail runs ga doen. in die wereld ben ik nog volledig nieuw, het lijkt me te gek en het aanbod is hier tussen Heuvelland en Ardennen, groot.

18

Re: Terugblik 2012

Ik ben het met Superhans eens, het seizoen zit er pas op als de hel van kasterlee achter de rug is.  wink

19

Re: Terugblik 2012

thijs schreef:

Ik ben het met Superhans eens, het seizoen zit er pas op als de hel van kasterlee achter de rug is.  wink


ik schreef niet voor niets triathlon seizoen... Anders is er geen einde. De hel (rond 20 DEC) is de laatste in 2012, en volgens mij staat er 4 januari wel ergens een RBR op het programma in de Ardennen of West Brabant...

20

Re: Terugblik 2012

voor mij was het seizoen na de halve van Almere afgelopen. Mooie races gedaan, 2x een halve mogen doen en er van genoten. Niet verwacht dat ik halves zo leuk vind!
Sterker nog: ik vind het zo leuk dat ik aan het trainen ben voor een hele.
Volgend jaar in Almere hoop ik te mogen en kunnen starten en finishen op de hele!
Vandaag gestart met de voorbereidingen!

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

21

Re: Terugblik 2012

Heee Wilma............dat zijn mooie berichten. Heel veel succes met alle trainingen.
Als je motivatie nodig hebt kijk dan hier eens naar de hele serie :

http://www.triathlontv.nl/player.php?video_id=145

Geloof 8 delen als ik het goed heb. Ik heb het in 1 adem gekeken, erg leuk gemaakt en zeeeeeer motiverend. Maar ja, dat heb ik ook al als ik naar een dvd van Almere 1989 kijk tongue

Succes met ALLE trainingen

22

Re: Terugblik 2012

petitmas schreef:

Heee Wilma............dat zijn mooie berichten. Heel veel succes met alle trainingen.
Als je motivatie nodig hebt kijk dan hier eens naar de hele serie :

http://www.triathlontv.nl/player.php?video_id=145

Geloof 8 delen als ik het goed heb. Ik heb het in 1 adem gekeken, erg leuk gemaakt en zeeeeeer motiverend. Maar ja, dat heb ik ook al als ik naar een dvd van Almere 1989 kijk tongue

Succes met ALLE trainingen

Dank voor de link die ga ik eens op mijn gemak bekijken. Ik ambieer nog steeds een halve en denk nog niet direct aan een hele ... maar je weet maar nooit. Een halve marathon lopen ligt nu al veel dichter in bereik dan verwacht :-)

Suc6 Wilma! helaas doet je link niet in je profiel ?!

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

23

Re: Terugblik 2012

Na de Challenge Barcelona van afgelopen zaterdag zit ook mijn triathlonseizoen er op. Het was mijn tweede jaar in deze sport en naast een paar OD's ben ik gedebuteerd op de halve afstand en zojuist op de hele. Nu eens bedenken hoe ik dat in 2013 moet gaan overtreffen. Overigens vind ik alles leuk, qua afstand.

24

Re: Terugblik 2012

Maca944 schreef:

... en zojuist op de hele. Nu eens bedenken hoe ik dat in 2013 moet gaan overtreffen.

Norseman...

25

Re: Terugblik 2012

Das wel een ERRUG overtreffende trap  tongue

Rose............. 29 december een hele mooie halve marathon (20,8 in dit geval) in de duinen bij Vogelenzang, de zogeheten "oliebollenloop" georganiseerd door IJsclub Haarlem.

Heel fraai parcours.

Tot dan?