1

Onderwerp: Triathlonseizon eindigt twee weken te vroeg

Ik vind dat het triathlonseizoen doorgaans een tweetal weken te vroeg eindigt. Daar waar de temperatuur begin mei vaak net boven de 10 graden uitkomt, en een triathlon dan ook al op de agenda staat, is de temperatuur midden en eind september zeker niet van mindere orde. Mijn stelling is ook dat het seizoen te vroeg stopt. Wie is het met mij eens.

2

Re: Triathlonseizon eindigt twee weken te vroeg

Ik!

De kans dat eind september het water boven de 16 graden is is veel groter dan in eind mei.

3 Laatst bewerkt door jan bieshaar (17-10-12 15:30:25)

Re: Triathlonseizon eindigt twee weken te vroeg

Ja  de temperatuur van het buitenwater is eind september ook hoger dan in mei, zeker als er een beetje nazomer is. Het water is in mei juni vaak nog koud zeker als  zoals deze winter er nog een behoorlijke vorstperiode aan het einde van de winter is geweest. Ik herinner me nog van enkele jaren terug dat de 1/2 van Nieuwkoop eind september is gehouden, nadat deze in het voorjaar geannulleerd was. De wedstrijd werd toen echt onder zomerse (bijna tropische) omstandigheden gehouden. (dat gebeurt ook nog wel eens bij de wintertriathlon eind oktober (20 graden!))