1

Onderwerp: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

Over 2 weken mijn eerste triatlon (kwart).  Weet niet of het vervolg krijgt, dus wil geen speciale kleding aanschaffen.
Eind augustus, dus wetsuit lijkt niet nodig.
Plan is zwemmen in badpak, omkleden voor het fietsen (bh, shirt, fietsbroek) en rennen in fietskleding. Ik móet een BH aan voor het hardlopen (en fietsen), maar weer niet voor het zwemmen. Dus de volledige kledingwissel lijkt mij onontkoombaar.
Vragen: Is dit reëel? Hoe erg is het om iets meer tijd te nemen voor het omkleden, het is toch de nettotijd die telt? Tips? Dank alvast!!

2

Re: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

Zelf heb ik mijn eerste triathlons ook gedaan met 'gewone' sportkleding.. Ik zwom in sport bh en (fiets)broek.. In de wissel gauw een shirtje aantrekken en gaan.. Helemaal omkleden is vaak niet mogelijk omdat er in de wisselzone geen tent ofzo is, en uit het wedstrijdreglement: "wisselzone: naaktheid is verboden"..

3

Re: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

triwi............je TOTAAL tijd  telt, triathlon is een sport waarbij (juist) de wissels meetellen, zelfs daar wordt op getraind !

Ik zou een zwemcombinatie kiezen warmee je ook kunt fietsen en lopen. tegenwoordig is de (dames)badkleding dusdanig divers dat er vast iets met broekje en topje te vinden is. Dit i.c.m. de sportbeha en je bent klaar.

Ik zou zeker niet gaan omkleden op een kwart

Succes

4

Re: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

Mijn eerste triathlon gerelateerde event wat ik deed was een zwemloop waar ik ook niets speciaals voor wilde aanschaffen. Ik heb toen gezwommen in mijn sport BH (die heb ik voor het hardlopen ook echt nodig) met een hardloop topje daar overheen. Ik had toen een strakke hardloopbroek aan maar ik kan me voostellen dat 40 km fietsen zo niet echt fijn is. Ik zou even kijken of je liever fietst zonder zeem dan, of toch zwemt met een fietsbroek. Gewoon uittesten in het zwembad, heb ik ook gedaan. Dan weet je voor jezelf wat prettig is en dan wen je er alvast aan. Succes!

5 Laatst bewerkt door Vanzella (14-08-12 13:25:45)

Re: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

Sandra86 schreef:

Mijn eerste triathlon gerelateerde event wat ik deed was een zwemloop waar ik ook niets speciaals voor wilde aanschaffen. Ik heb toen gezwommen in mijn sport BH (die heb ik voor het hardlopen ook echt nodig) met een hardloop topje daar overheen. Ik had toen een strakke hardloopbroek aan maar ik kan me voostellen dat 40 km fietsen zo niet echt fijn is. Ik zou even kijken of je liever fietst zonder zeem dan, of toch zwemt met een fietsbroek. Gewoon uittesten in het zwembad, heb ik ook gedaan. Dan weet je voor jezelf wat prettig is en dan wen je er alvast aan. Succes!

Combineer bovenstaand met een triathlon broekje van 27 euro en je bent van al je dilemma's af..

http://www.cheaptriathlon.com/shop/clos … short.html

6 Laatst bewerkt door Dorter (14-08-12 14:47:31)

Re: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

Ik zou gewoon even op het Britse Ebay zoeken naar een trishort voor een paar tientjes. Mocht je niet verder gaan met triathlon dan kun je er altijd nog in hardlopen of fietsen. Het scheelt in elk geval een hoop geklooi met verschillende broekjes en toestanden. Hoef je alleen nog maar over een shirtje na te denken.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi … p;_sacat=0

7

Re: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

Vanzella schreef:
Sandra86 schreef:

Mijn eerste triathlon gerelateerde event wat ik deed was een zwemloop waar ik ook niets speciaals voor wilde aanschaffen. Ik heb toen gezwommen in mijn sport BH (die heb ik voor het hardlopen ook echt nodig) met een hardloop topje daar overheen. Ik had toen een strakke hardloopbroek aan maar ik kan me voostellen dat 40 km fietsen zo niet echt fijn is. Ik zou even kijken of je liever fietst zonder zeem dan, of toch zwemt met een fietsbroek. Gewoon uittesten in het zwembad, heb ik ook gedaan. Dan weet je voor jezelf wat prettig is en dan wen je er alvast aan. Succes!

Combineer bovenstaand met een triathlon broekje van 27 euro en je bent van al je dilemma's af..

http://www.cheaptriathlon.com/shop/clos … short.html

Even totaal offtopic, ik klikte op de link. Bij cheaptriathlon.com zou je niet zulke prijzen verwachten, doorklikken op "bikes" gaf als eerste hit een fiets van €11.099,00 neutral

8

Re: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

Voor sommige is dat niet duur. Maar ik zou toch ook, een tri-pant aanschaffen is gewoon perfect en kun je achteraf nog gebruiken voor lopen/fietsen/spinning enz

9

Re: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

Dank allemaal voor de tips....Zal zwemmen met BH worden, strak topje en misschien wel na het water een fietsbroek over zwembroek.
Ik laat van mij horen nadien.

10

Re: Gevraagd:kleding en omkleedtips voor beginnende tri-atlete

En hoe ging het? Alles naar tevredenheid verlopen?