26

Re: Terugblik 2012

petitmas schreef:

Das wel een ERRUG overtreffende trap  tongue

Rose............. 29 december een hele mooie halve marathon (20,8 in dit geval) in de duinen bij Vogelenzang, de zogeheten "oliebollenloop" georganiseerd door IJsclub Haarlem.

Heel fraai parcours.

Tot dan?

Aha, dank voor de tip, houd hem in gedachte en laat je weten als ik mee doen :-) Ga toch meer voor de kleinschalige loopevenementen op misschien een paar na. 11 november wil ik sowieso mijn eerste 21,1km lopen bij wederom Twiskemolenloop in Landsmeer.http://acwaterland.nl/twiskemolenloop/i … emolenloop

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

27

Re: Terugblik 2012

Dorter schreef:
Maca944 schreef:

... en zojuist op de hele. Nu eens bedenken hoe ik dat in 2013 moet gaan overtreffen.

Norseman...

Die staat inderdaad op mijn verlanglijstje, maar alleen als ik fit genoeg ben om de hele berg op te mogen. Ik dacht eigenlijk rustig aan op te bouwen via Ironman Nice.

28

Re: Terugblik 2012

Voor Superhans .........

Sorry, zag je foto wat aan de late kant. Zie ik mooie Planet X wielen? Fraai. je hebt ook de standaard FSA er niet meer op zitten zie ik  cool

Mooie fiets zo, matte wielen bij een mat frame. Top

29

Re: Terugblik 2012

Inderdaad is het seizoen voor de meeste triathleten voorbij. Als je in de gelgenheid bent om af te reizen naar warmere oorden kun je ook in de winter aan een aantal wedstrijden deelnemen. Het Ironman circuit begint alweer gelijk na Hawaii.

Zelf beschouw ik afgelopen seizoen maar als een tussenstap naar volgend jaar. Er ging teveel mis, vooral lichamelijk, daar moet ik wat mee doen en maakt me scherper in de voorbereidingen.

De opbouw voor het nieuwe seizoen begint vandaag met een half jaar zwemtraining/zwemtechniek. Daar horen natuurlijk ook doelstellingen bij. De zwemtraining gaat me een forse winst op het zwemonderdeel geven, wil graag naar onder het uur op de 3,8 km.

Hier en daar op het forum zie ik al weer nieuwe ambities voor 2013 verschijnen, geweldig dat enthousiasme voor deze mooie sport.

Eigenlijk is hier een nieuw topic geboren"ambities voor 2013"

succes allen

30

Re: Terugblik 2012

peet schreef:

De opbouw voor het nieuwe seizoen begint vandaag met een half jaar zwemtraining/zwemtechniek. Daar horen natuurlijk ook doelstellingen bij. De zwemtraining gaat me een forse winst op het zwemonderdeel geven, wil graag naar onder het uur op de 3,8 km.

Nondeju! Onder het uur? Ik ben blij dat ik dezelfde zwemtraining ga doen! Ik had een meerjarenplan in gedachten om richting de 1u5m te gaan. De afgelopen twee triathlonjaren heb ik wel geleerd dat ik wel kan blijven verbeteren met fietsen en lopen, maar zolang het zwemmen niets is zullen de echt mooie uitslagen achterwege blijven. Kortom, de komende maanden vier keer per week in het zwembad liggen en veel techniek doen.

31

Re: Terugblik 2012

Zoals je zelf al schrijft Maca, is dit de basis voor verdere verscherping van je PR. Dit is een onderdeel waar vette winst te halen is en daarmee een echt mooie tijd neer te zetten. Ik vind je tijd van afgelopen zondag al een prima tijd, maar ja als je naar Hawaii wil moet er nog wat van af lol

Het zal de nodige moeite en tijd kosten om dit te realiseren, maar ik denk dat net onder het uur een realistisch doel is en dan lig ik nog steeds als een koekebakker in het water yikes, want de eersten doen het nog minimaal 10 minuten sneller. Ik hoor dan bij the best of the rest!! Prima toch!!!

32

Re: Terugblik 2012

Maca944 schreef:
peet schreef:

De opbouw voor het nieuwe seizoen begint vandaag met een half jaar zwemtraining/zwemtechniek. Daar horen natuurlijk ook doelstellingen bij. De zwemtraining gaat me een forse winst op het zwemonderdeel geven, wil graag naar onder het uur op de 3,8 km.

Nondeju! Onder het uur? Ik ben blij dat ik dezelfde zwemtraining ga doen! Ik had een meerjarenplan in gedachten om richting de 1u5m te gaan. De afgelopen twee triathlonjaren heb ik wel geleerd dat ik wel kan blijven verbeteren met fietsen en lopen, maar zolang het zwemmen niets is zullen de echt mooie uitslagen achterwege blijven. Kortom, de komende maanden vier keer per week in het zwembad liggen en veel techniek doen.


Gewoon iedere week twee keer naar eindhoven rijden en aansluiten bij het clubje van je trainer en je zult razendsnel vooruit gaan.

33

Re: Terugblik 2012

Vanzella schreef:
Maca944 schreef:
peet schreef:

De opbouw voor het nieuwe seizoen begint vandaag met een half jaar zwemtraining/zwemtechniek. Daar horen natuurlijk ook doelstellingen bij. De zwemtraining gaat me een forse winst op het zwemonderdeel geven, wil graag naar onder het uur op de 3,8 km.

Nondeju! Onder het uur? Ik ben blij dat ik dezelfde zwemtraining ga doen! Ik had een meerjarenplan in gedachten om richting de 1u5m te gaan. De afgelopen twee triathlonjaren heb ik wel geleerd dat ik wel kan blijven verbeteren met fietsen en lopen, maar zolang het zwemmen niets is zullen de echt mooie uitslagen achterwege blijven. Kortom, de komende maanden vier keer per week in het zwembad liggen en veel techniek doen.


Gewoon iedere week twee keer naar eindhoven rijden en aansluiten bij het clubje van je trainer en je zult razendsnel vooruit gaan.

Dat kan ik natuurlijk combineren met een duurritje op de fiets... Vanavond begint de zwemtraining in Nieuw Vennep van tri-swim, hopelijk helpt dat ook een beetje. Overigens ben ik al redelijk blij met de progressie in anderhalf jaar van nog geen 25 meter borstcrawl tot 3800m non-stop zwemmen in niet eens de laatste tijd. Maar zoals Peet zegt, als je ooit naar Hawaii wilt dan kun je nog zo hard fietsen en lopen, maar als je niet onder de pak hem beet 1 uur 5 minuten kan zwemmen is de kans heel klein dat dat gaat lukken. Duidelijk dus waar de prioriteit moet gaan liggen.

34

Re: Terugblik 2012

Maca944 schreef:

Nondeju! Onder het uur? Ik ben blij dat ik dezelfde zwemtraining ga doen! Ik had een meerjarenplan in gedachten om richting de 1u5m te gaan. De afgelopen twee triathlonjaren heb ik wel geleerd dat ik wel kan blijven verbeteren met fietsen en lopen, maar zolang het zwemmen niets is zullen de echt mooie uitslagen achterwege blijven.

Hawaii kun je bijna vergeten als je niet onder het uur zwemt, en onder 3:15 kan lopen. De atleten die 55 minuten zwemmen en onder 3:05 uur lopen kun je op de fiets anders bijna niet verslaan. Zeker niet als er wat fietsgroepjes vormen.

35

Re: Terugblik 2012

thijs schreef:
Maca944 schreef:

Nondeju! Onder het uur? Ik ben blij dat ik dezelfde zwemtraining ga doen! Ik had een meerjarenplan in gedachten om richting de 1u5m te gaan. De afgelopen twee triathlonjaren heb ik wel geleerd dat ik wel kan blijven verbeteren met fietsen en lopen, maar zolang het zwemmen niets is zullen de echt mooie uitslagen achterwege blijven.

Hawaii kun je bijna vergeten als je niet onder het uur zwemt, en onder 3:15 kan lopen. De atleten die 55 minuten zwemmen en onder 3:05 uur lopen kun je op de fiets anders bijna niet verslaan. Zeker niet als er wat fietsgroepjes vormen.

Ook een beetje afhankelijk van de leeftijdscategorie lijkt mij, maar hoe sneller, hoe beter is natuurlijk ook een waarheid als een koe... wink

36

Re: Terugblik 2012

Nou, voor 25-29 moet het vaak sneller om het af te dwingen. Vaak maar één of twee slots en vaak ook wel vijf heel snelle age groupers.

En boven de vijftig mag je er misschien een kwartiertje langer erover doen. Maar de tijden die je nodig hebt voor 30-45 verschillen vaak niet zo veel.

37

Re: Terugblik 2012

thijs schreef:

Nou, voor 25-29 moet het vaak sneller om het af te dwingen. Vaak maar één of twee slots en vaak ook wel vijf heel snelle age groupers.

Ironmans met die rappe jongens uit de bundesliga ontwijken zou bij mij prioriteit zijn smile

38

Re: Terugblik 2012

Word ik als 45 plusser tenminste wel serieus genomen tongue .
En in dat geval trek ik m'n hardloopschoentjes maar weer aan, want 3.15 op de marathon...poeh!