26 Laatst bewerkt door Maca944 (10-10-12 20:53:07)

Re: Ambities en doelstellingen 2013

el corredor schreef:
ArieKuil schreef:

Voor mij gaat 2013 in het tekenstaan van de Holland Triathlon Almere, dat wordt mijn eerste hele.      Nu bezig met de basis goed uit te breiden en voornamelijk wil ik nog 10 kilo afvallen voor begin februari.

Tussendoor zullen nog wat triathlons komen:
- Terheijden
- Antwerpen
- Oud Gastel

Nu bezig met het maken een haalbaar trainingschema.

als je antwerpen 70.3 bedoeld, die gaat niet door.

Hij gaat toch wel door, and alleen niet langer als officiële 70.3?

27

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Gaat niet door als onderdeel van het Ironman circuit.
De triathlon van Antwerpen gaat verder als een zelfstandig evenment:
http://www.hbvl.be/sport/andere-sporten … rcuit.aspx

28

Re: Ambities en doelstellingen 2013

el corredor schreef:
ArieKuil schreef:

Voor mij gaat 2013 in het tekenstaan van de Holland Triathlon Almere, dat wordt mijn eerste hele.      Nu bezig met de basis goed uit te breiden en voornamelijk wil ik nog 10 kilo afvallen voor begin februari.

Tussendoor zullen nog wat triathlons komen:
- Terheijden
- Antwerpen
- Oud Gastel

Nu bezig met het maken een haalbaar trainingschema.

als je antwerpen 70.3 bedoeld, die gaat niet door.


De wedstrijd wel, maar niet als Ironman toch?

29

Re: Ambities en doelstellingen 2013

is dat zo? ik had gehoord dat alleen Ironman-label eraf valt. Maar dat de wedstrijd op zichzelf gewoon blijft bestaan...
Maar goed, van horen zeggen dus.

30

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Mannen,
klik even op de link van Arnout. daar staat geschreven dat er een triathlon weekend voor in de plaats komt er wordt niet gesproken over welke afstanden!

31

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Ik heb er eens iets over gelezen in het nieuwsblad en de hoofdafstand de halve dus zou de grote prijs Marc Heremans gaan noemen.

32

Re: Ambities en doelstellingen 2013

el corredor schreef:
ArieKuil schreef:

Voor mij gaat 2013 in het tekenstaan van de Holland Triathlon Almere, dat wordt mijn eerste hele.      Nu bezig met de basis goed uit te breiden en voornamelijk wil ik nog 10 kilo afvallen voor begin februari.

Tussendoor zullen nog wat triathlons komen:
- Terheijden
- Antwerpen
- Oud Gastel

Nu bezig met het maken een haalbaar trainingschema.

als je antwerpen 70.3 bedoeld, die gaat niet door.

Klopt, dat heb ik inmiddels vernomen.   Ze hebben alleen een 1/8 en een kwart.


Buiten de holland triathlon wordt het verder nu:
1/4 in Woerden
1/4 in Terhijden
1/2 in Didam

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

33

Re: Ambities en doelstellingen 2013

UPDATE van de doelen voor 2013

Gisteren me laten registreren voor:

7 juli - Ironman 70.3 Haugesund in Noorwegen

Daar past in de weg er naar toe de 111 Laroche niet bij helaas, maar zal ik ter voorbereiding deelnemen begin juni aan de halve van Nieuwkoop.

Agenda 2013 is te vinden op mijn blog met ook mijn blog over de weg naar Haugesund. Heb er zin in  wink

Als ik wat meer gevoel heb tijdens de voorbereiding zal ik ook een te verwachte prestatie tijd neerzetten.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

34

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Rose,

Leuk om je doelen voor 2013 te lezen op je blog.

succes en hou ons op de hoogte

35

Re: Ambities en doelstellingen 2013

2013 staat voor mij in het teken van de Ironman Nice  big_smile
De weg er naar toe staat nog niet geheel vast, maar ik zal ongetwijfeld her en der wat OD's meepikken.

36

Re: Ambities en doelstellingen 2013

mijn grootste doel voor 2013 is dat mijn fietstijden in triatlons/duathlons veel sneller zijn.
dit jaar leg ik dus de nadruk op het fietsen.

de kwart afstand wil ik binnen 2u15min afleggen

andere doelen:
5km lopen in 18min (nu 18:32)
10 mijl in 1u:04min
en halve marathon in 1u:28min

waarschijnlijk doe ik ook een powerman duathlon mee (10-60-10) deze wil ik gewoon uitdoen.

37

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Mijn ambities voor 2013 zijn:

1-Heel blijven(of worden)..
2-mn eerste triathlon (1/4) doen in Huizen
3-5 kilo lichter worden
4- weer onder de 39 op de 10km.. (gaat niet lukken zonder 3:-)

Maarten

38 Laatst bewerkt door Vanzella (05-11-12 16:54:34)

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Welke races ik goed wil zijn weet ik nog niet, maar dat ik ergens iets beter wil doen dan eerder is wel waarschijnlijk.

Sowieso mijn vrouw coachen naar haar eerste halve triathlon staat op het programma. Onderdeel daarvan is veel tijd in de deze week verwachte baby en onze bijna 3 jaar oude dochter stoppen smile

Nieuwe dingen zoals een serieuze off road triathlon zie ik ook wel zitten. Xterra Frankrijk in de Vogezen lijkt me leuk (of een andere "echte" X terra. Ook omdat de afstanden goed te doen zijn, waardoor er niet teveel training nodig is (Zie doelstellingen hierboven smile)

39

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Het is wel geen echte x-terra maar mischien leuk om eens mee te doen voor jou is de Nisraman. Staat ook op mijn lijstje maar zou toch echt eens werk van mijn zwemmen moeten maken  hmm  Mischien eens ik wat minder werk en alles eens op zijn plooi geraakt....?

40

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Vanzella schreef:

Welke races ik goed wil zijn weet ik nog niet, maar dat ik ergens iets beter wil doen dan eerder is wel waarschijnlijk.

Sowieso mijn vrouw coachen naar haar eerste halve triathlon staat op het programma. Onderdeel daarvan is veel tijd in de deze week verwachte baby en onze bijna 3 jaar oude dochter stoppen smile

Nieuwe dingen zoals een serieuze off road triathlon zie ik ook wel zitten. Xterra Frankrijk in de Vogezen lijkt me leuk (of een andere "echte" X terra. Ook omdat de afstanden goed te doen zijn, waardoor er niet teveel training nodig is (Zie doelstellingen hierboven smile)


Dit jaar ook een X terra gedaan in Duitsland Afstanden zijn idd vergelijkbaar met OD triathlon maar daar is ook alles mee gezegd tongue Mijn afstand was 1,5Km zwemmen 36Km mountainbike en 9Km trailrun tijd 4uur 33 min en een beetje en dat doe ik toch echt niet over een OD triathlon smile

Maar wel erg erg leuk en ik had maar één doel dat was finishen.

41

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Ynsnits.............trainingsweek met Frank Heldoorn meepikken in mei?

Filipanné : 5 km in 18 min en 10 mijl in 1.04 ?????? Ik liep in 1 jaar 19.20 op de 5 en 1.01 op de dam-tot-dam en 1.21 op een halve marathon. Doe ik dan iets fout??

Als je de snelheid hebt voor 18 min op de 5 dan is 1.28 wel heel langzaam op een halve marathon......vind ik  tongue

Verder geldt voor mij :

Halve triathlon Sireuil binnen de 4.50 en zeer waarschijnlijk triathlon Gerardmer
Verder is het afhankelijk hoe bij ons de boekingen zich over het seizoen verspreiden  cool

Succes deze winter

42

Re: Ambities en doelstellingen 2013

petitmas schreef:

Filipanné : 5 km in 18 min en 10 mijl in 1.04 ?????? Ik liep in 1 jaar 19.20 op de 5 en 1.01 op de dam-tot-dam en 1.21 op een halve marathon. Doe ik dan iets fout??

Als je de snelheid hebt voor 18 min op de 5 dan is 1.28 wel heel langzaam op een halve marathon......vind ik  tongue

met de langere afstand heb ik nog niet veel ervaring ...
de 10 mijl is in antwerpen (door 2 lange zware tunnels)
de halve doe ik in kuurne (volgens dat ik gehoord heb zitten daar enkele heuvels in)

het is de eerste keer dat ik die afstanden loop dus zet ik mijn doelen op haalbare tijden wink

43 Laatst bewerkt door ghen (08-11-12 14:56:39)

Re: Ambities en doelstellingen 2013

filipanné schreef:

met de langere afstand heb ik nog niet veel ervaring ...
de 10 mijl is in antwerpen (door 2 lange zware tunnels)
de halve doe ik in kuurne (volgens dat ik gehoord heb zitten daar enkele heuvels in)

het is de eerste keer dat ik die afstanden loop dus zet ik mijn doelen op haalbare tijden wink

Het zijn drie tunnels in Antwerpen. wink  Maar de eerste twee zijn goed te doen (Kennedy tunnel en tunnel onder het nieuw gerechtshof), niet lang en niet steil.  De Waaslandtunnel is wel echt lastig, helemaal op 't einde, 2 km lang, koud, en stevig terug bergop, dus hou iets over!  En als je eenmaal boven denkt dat je er bijna bent, is het nóg een km tot aan de finish. smile

1u04 is scherp, net onder de 4"/km.  Houd er rekening mee dat je de eerste kilometers helemaal niet kan doorlopen!  Maar als je bij de eerste 1.000 finisht (normaal onder 1u10) kan je volgend jaar in het eerste vak starten.

Geniet de vooral ook van de ambiance, het is een heel druk maar heel sfeervol event, met enorm veel supporters.

Mijn PR is 1u12.

44 Laatst bewerkt door gadget (08-11-12 14:56:45)

Re: Ambities en doelstellingen 2013

filipanné schreef:
petitmas schreef:

Filipanné : 5 km in 18 min en 10 mijl in 1.04 ?????? Ik liep in 1 jaar 19.20 op de 5 en 1.01 op de dam-tot-dam en 1.21 op een halve marathon. Doe ik dan iets fout??

Als je de snelheid hebt voor 18 min op de 5 dan is 1.28 wel heel langzaam op een halve marathon......vind ik  tongue

met de langere afstand heb ik nog niet veel ervaring ...
de 10 mijl is in antwerpen (door 2 lange zware tunnels)
de halve doe ik in kuurne (volgens dat ik gehoord heb zitten daar enkele heuvels in)

het is de eerste keer dat ik die afstanden loop dus zet ik mijn doelen op haalbare tijden wink

Grappig petitmas... ik vind jouw tijd op de 5km dan weer relatief langzaam ten opzichte van je 10 mijl (je liep de 5km zelfs langzamer dan de 10 mijl).. en halve marathon.. wink

hier staat een calculator waarbij je een afstand in kunt vullen en dan kan bepalen wat je op een ander afstand zou kunnen verwachten.

http://www.chatnrun.nl/calculator/calc/ … =Calculate

Je verwachtingen op de halve  en zeker de 10 mijl kunnen dus best wat scherper zou ik zeggen Filipanné wink

Maarten

45

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Mooie link die chat&run! Thx!! kan ik mijn VO2max eens bepalen zonder naar een SMC te gaan :-)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

46

Re: Ambities en doelstellingen 2013

petitmas schreef:

Ynsnits.............trainingsweek met Frank Heldoorn meepikken in mei?

Klinkt goed, maar ik moet een beetje zuinig zijn met mijn vakantiedagen...dus...helaas.. sad

47

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Mijn doelstellingen voor 2013 zijn:

- de halve triathlon van Damme (zal m'n eerste ooit zijn),
- de halve triathlon van Antwerpen,
- enkele kwartjes om op te warmen,
- heel wat ritten van Bpost Cycling (waaronde Peter van Petegem, Luik-bastenaken-Luik),
- en vooral genieten van de opbouwende trainingen zonder blessures op te lopen.

Björn

48

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Gadget......helemaal gelijk, ik heb 1 nadeel wat ook mijn voordeel is :

Ik loop bijna alle afstanden in (relatief) dezelfde tijd, zeker in triathlons (tot zekere lengte)
In een halve loop ik 1.30 op de 21 en net boven de 40 op de 10, maar ik loop geen 20 op de 5 in een triathlon.

Ik heb voor het echte korte werk ook absoluut geen snelheid. Ooit 1 keer een kilometer op de baan gelopen, echt tot het gaatje en kwam niet verder dan 3.10. In een wedstrijd over 7,5 ooit een keer met harde wind mee de eerste km in 3.25 gelopen, maar dat is het dan ook wel.

Een heuvelachtige 15 km gaat binnen het uur, maar diezelfde heuvels en dan 21 km gaan ruim binnen de 1.28 maarrrrrr ik praat wel over een jaartje of 10 terug. De laatste 6 jaar woon ik in Frankrijk en kan ik mijn tijden nergens meer mee vergelijken. Sinds een maand weer op de baan aan het trainen en loop nu weer 1000-tjes in 4 min en die gingen 10 jaar geleden in 3.45......je wordt ouder he :-)

In december hoop ik een halve marathon in NL te lopen, zal laten weten wat dat geworden is. Die ging "vroeger" altijd rond de 1.30  cool

Conclusie : Ja hoor Gadget, je hebt helemaal gelijk voor wat betreft mijn 5 km

Fijn weekend

49

Re: Ambities en doelstellingen 2013

petitmas schreef:

Gadget......helemaal gelijk, ik heb 1 nadeel wat ook mijn voordeel is :

Ik loop bijna alle afstanden in (relatief) dezelfde tijd, zeker in triathlons (tot zekere lengte)
In een halve loop ik 1.30 op de 21 en net boven de 40 op de 10, maar ik loop geen 20 op de 5 in een triathlon.

Ik heb voor het echte korte werk ook absoluut geen snelheid. Ooit 1 keer een kilometer op de baan gelopen, echt tot het gaatje en kwam niet verder dan 3.10. In een wedstrijd over 7,5 ooit een keer met harde wind mee de eerste km in 3.25 gelopen, maar dat is het dan ook wel.

Een heuvelachtige 15 km gaat binnen het uur, maar diezelfde heuvels en dan 21 km gaan ruim binnen de 1.28 maarrrrrr ik praat wel over een jaartje of 10 terug. De laatste 6 jaar woon ik in Frankrijk en kan ik mijn tijden nergens meer mee vergelijken. Sinds een maand weer op de baan aan het trainen en loop nu weer 1000-tjes in 4 min en die gingen 10 jaar geleden in 3.45......je wordt ouder he :-)

In december hoop ik een halve marathon in NL te lopen, zal laten weten wat dat geworden is. Die ging "vroeger" altijd rond de 1.30  cool

Conclusie : Ja hoor Gadget, je hebt helemaal gelijk voor wat betreft mijn 5 km

Fijn weekend

Heel herkenbaar petitmas:) ik probeer weer een beetje in de vorm terug te komen van voordat er kindertjes in het huis rondrenden.. bij mij ging het eigenlijk precies andersom.. ik ben begonnen met een marathon met twee halve in de voorbereiding en ben daarna nooit verder gekomen dan 10 mijl.. de kortere afstanden lagen mij veel beter.. De lange afstanden die ik heb staan zijn niet in verhouding met de tijden op de korte afstanden:-)

Ik heb 3:45 op de hele M en 1:45 op de halve staan en toen werd alles korter met 58 minuten op de 15km 37:58 op de 10km 10:30 op de 3000m en 2'13 op de 800m ...maar dat is allemaal weer even terug.. ik ben nu al blij met een 10km onde de 40..


Fijn weekend ook:)

Maarten
Maarten

50

Re: Ambities en doelstellingen 2013

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je het liefst doet. Ikzelf loop liever een marathon in 3.45 dan een 10km in 38min. Ik kick nu eenmaal op langere afstanden en tijden zijn voor mij van ondergeschikt belang.