276

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na vijf jaar training zonder powermeter heb ik mijzelf ook maar laten overhalen om op vermogen te gaan trainen. Ik heb de Look/Polar KeO Power Pedals laten bestellen. Een powermeter in de pedalen leek mij vanwege het gemak van de uitwisselbaarheid tussen (wedstrijd)tijdritfiets, tacx en trainingsfiets de meest voor de hand liggende optie. Ben benieuwd of het wat op gaat leveren.

277

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

JanR schreef:

Na vijf jaar training zonder powermeter heb ik mijzelf ook maar laten overhalen om op vermogen te gaan trainen. Ik heb de Look/Polar KeO Power Pedals laten bestellen. Een powermeter in de pedalen leek mij vanwege het gemak van de uitwisselbaarheid tussen (wedstrijd)tijdritfiets, tacx en trainingsfiets de meest voor de hand liggende optie. Ben benieuwd of het wat op gaat leveren.

Zijn ze al leverbaar in NL?

278

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Livio Livius schreef:

Zijn ze al leverbaar in NL?

Jahoor, voor zover ik weet levert polar ze al gewoon. Tenminste, ik vroeg nl aan mijn fietsenzaak of het direct leverbaar was en daarop kreeg ik als reactie dat het 'snel te leveren was'. Dus ik ga er vanuit dat ze gewoon in heel NL verkrijgbaar zijn.

279

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

JanR schreef:
Livio Livius schreef:

Zijn ze al leverbaar in NL?

Jahoor, voor zover ik weet levert polar ze al gewoon. Tenminste, ik vroeg nl aan mijn fietsenzaak of het direct leverbaar was en daarop kreeg ik als reactie dat het 'snel te leveren was'. Dus ik ga er vanuit dat ze gewoon in heel NL verkrijgbaar zijn.

Benieuwd naar je ervaringen! Houd ons op de hoogte.

280

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Livio Livius schreef:
JanR schreef:

Na vijf jaar training zonder powermeter heb ik mijzelf ook maar laten overhalen om op vermogen te gaan trainen. Ik heb de Look/Polar KeO Power Pedals laten bestellen. Een powermeter in de pedalen leek mij vanwege het gemak van de uitwisselbaarheid tussen (wedstrijd)tijdritfiets, tacx en trainingsfiets de meest voor de hand liggende optie. Ben benieuwd of het wat op gaat leveren.

Zijn ze al leverbaar in NL?


Zo te zien wel smile http://www.futurumshop.nl/product/6086- … daal.phtml

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

281

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nadeel vind ik wel dat Polar niet Ant+ compatible is.

282

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hey die heb ik geschreven... (op het account van me vriendin)
Leuk om te lezen dat het aansluit bij je ervaring met het boek

Rose69 schreef:
NielsH schreef:

Denk niet dat Rose zo snel leest.

Hoofdstuk 1 heb ik al gelezen, vanavond alleen thuis en ga verder lezen. Zit er lekker in, Engelstalig maar leest net zo makkelijk als 'Born to run'.

Manier van schrijven is logisch, duidelijk en praktisch wat mij heel erg aanspreekt omdat ik hoop met dit boek zelf trainingsprogramma's op te leren zetten voor mijn eigen doelen. Vind momenteel het betalen voor schema's via een coach per maand (30 a 40 euro meen ik) prijzig . Verder heb ik niet zoals Maca944 dat ik het lekker vind dat iemand mij een schema dicteert. Weet dat je daar kan afwijken en dat het custom made wordt gemaakt in goed overleg, maar goed dan geef ik de voorkeur om zelf van theorie te leren en lezen van andermans ervaringen om uiteindelijk zelf te leren inschatten wat ik nodig heb in de voorbereidingen.

Ben dus nog niet zo ver dat ik het kan doen maar lees waarschijnlijk wel in dit boek het bewustzijn ervoor en wat je wel en niet moet doen.

Mocht mijn DIY aanpak niet werken omdat ik niet ontwikkel en blijk aan te modderen dan kan ik in 2014 altijd nog overgaan naar een coach als de ambities er ook naar zijn. 2013 wordt sowieso kijken in hoeverre ik wat kan en ontwikkel.

Maar wat ik gelezen hebt spreekt me zeer aan. Er wordt niet gesproken over goed en slecht met wel of geen coach! Weet even niet of mensen die via schema's werken er wat aan hebben, maar bewustzijn of bevestiging in een boek lezen kan ook prettig zijn. Als ik weer een beter beeld heb dan laat ik het weten.

Bij bol.com geeft iemand al in de review een duidelijk beeld van het boek en daar kan ik me nu al na 1 hfdstk in vinden.

Uiteindelijk hangt mijn succes van de theorie toch af van zelfdiscipline ... dus wordt vervolgd ;-)

Mijn uitdaging is te kijken of ik het zelf kan doen zonder coach, efficiënt en optimaal. Ik wil het liefst een individuele Do It Yourself triatleet worden. Daarnaast wil ik mijn doelen zo leren stellen dat ik iedere keer weer een drive vind om een nieuw doel te definiëren te denken 'dit was het dan, wat nu nog?'. Gelukkig is triathlon heel breed in z'n facetten en is in principe nog heel veel te variëren in je doelen :-)

KOSTEN: 20,95 euro
FORMAAT: Letter (amerikaanse a4 zeg maar)
3e herziene uitgave uit 2009

review bol.com schreef:

he Triathlete's Training Bible van Joe Friel
27 januari 2012 | Door: BerberT | Almere
Ik heb het boek gekocht op aanraden van een bekende. Had bij het bestellen alleen niet gezien dat het een dik en groot boek was. Dat was wel even schrikken maar het lettertype is groot en leest erg makkelijk. De uitgelezen kans om ook mijn Engels weer wat bij te spijkeren.

Je verwacht vanwege het onderwerp nogal droge stof maar dat is het helemaal niet.
Veel herkenbare passages en voorbeelden maken het makkelijk leesbaar en toch is het confronterend en zet je aan het denken. De inside die het boek geeft in de wijze van trainen en de balans die je daarin moet zoeken is erg helder. Ook zaken als privé & familie wordt meegenomen. Niet alleen maar knalhard trainen maar goede keuzes maken in sporten, pieken, rusten, privé, werk en belasting.

In plaats van iets voorschrijven maakt Joe duidelijk wat de opties zijn en neemt hierin ook je niveau mee. Als je een beginner bent zoals ik schrikt het niet af en volgens mij leer je ook nog wat als je meer ervaring hebt.

Ik heb hem als goed beoordeeld omdat ik geen vergelijking kan maken, dit is het eerste boek over trainingsleer wat ik gelezen heb.

Kortom een goed en helder naslag werk, die duidelijk de keuzes weergeeft en toch kan confronteren als of je 1 op 1 met je coach bezig bent. Het enige wat je zelf moet doen is discipline opbrengen voor de uitvoer.
Pluspunten: Inspirerend, Praktisch
Minpunten: 400 pagina's

283

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ooh leuk MJ, ik ben heel blij met het boek, ben bij hoofdstuk 12 en al bezig met trainingsplan. Grappig dat je hier in het forum zit :-) nuttige review  big_smile  cool

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

284

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren aangeschaft; Inov-8 F-lite 195. De laatste stap richting 0mm hakverhoging en 0 demping. Komend vanaf Saucony Kinvara sta je merkbaar iets dichter bij de grond maar heb je nog wel enige demping voor het comfort. Ook gelopen op Inov-8 Bare-X 200; dat wordt komend voorjaar het volgende setje.

http://img-0.fruugo.com/product/0/80/1473800_max.jpg

Ik heb ze gekocht bij Anyones Runshop in Tilburg. 7 a 8 verschilllende schoenen van verschillende merken aan gehad en op gelopen (Inov-8, NB minimus, Terra Plana). Ruimschoots tijd, aandacht, advies en een prima bak koffie gehad van barefoot-lopers pur sang. Aanrader voor een ieder die richting midden/voorvoetlanding wil en een speciaalzaak voor zoekt met een ruim aanbod. Zeer gecharmeerd.

285

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Klink goed, jammer dat Tilburg iets te ver weg is om schoenen te passen.

Loop nu zelf op Kinvara met middenvoetlanding (en een workshop natural running) en ben eindelijk van mijn achillespees klachten af.

Eens zoeken of er in de buurt van Hilversum of Lelystad een winkel is waar schoenen van het merk Inov-8 verkocht worden.

286

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Arnoutdv schreef:

Klink goed, jammer dat Tilburg iets te ver weg is om schoenen te passen.

Het was ook bij de gratie van een bezoekje aan vrienden in de buurt (Veldhoven) waardoor ik het uitstapje aan mezelf kon verantwoorden. Maar nogmaals; als je de aankoop van VVF of andere 0mm schoenen overweegt en je wilt er even op gelopen hebben, dan is het de moeite en het ritje wel waard.

287 Laatst bewerkt door petitmas (03-12-12 16:06:03)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De oude was overleden en dus een verse aangeschaft zonder alle gadgets

288

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dorter schreef:
Arnoutdv schreef:

Klink goed, jammer dat Tilburg iets te ver weg is om schoenen te passen.

Het was ook bij de gratie van een bezoekje aan vrienden in de buurt (Veldhoven) waardoor ik het uitstapje aan mezelf kon verantwoorden. Maar nogmaals; als je de aankoop van VVF of andere 0mm schoenen overweegt en je wilt er even op gelopen hebben, dan is het de moeite en het ritje wel waard.

Ik heb de merrell trailgloves gewoon online bij ze besteld... was de verkeerde maat (zelf niet goed opgemeten) maar het omruilen was geen enkel probleem..  Erg vriendelijk geholpen door Paul..

Daarna de Merrell bare access online gekocht bij een schoenenverkoper met hysterische vrouwenreclame... (Paul vond deze schoenen niet minimalistisch genoeg:-)  en dat ging ook prima..

Maarten.

289

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuw setje "snelle wielen" !  smile

290

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ynsnits schreef:

Nieuw setje "snelle wielen" !  smile

smile mooi die zwart wit uitvoering!

291

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:
Ynsnits schreef:

Nieuw setje "snelle wielen" !  smile

smile mooi die zwart wit uitvoering!

Erg mooi inderdaad!

292

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dank!
Ik weet niet of ik er sneller mee zal fietsen, maarre... het oog wil ook wat he?  wink

293

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Bij mij zijn van de week mijn nieuwe Saucony's binnen gekomen: Pro Grid Guide 5. Opvallend en spetterend oranje. Mij raak jen niet zo gau kwijt  lol
https://pbs.twimg.com/media/A7r1VOmCQAAND6b.jpg:large

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

294

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Van de week binnen gekomen ben er erg blij mee.

http://i1215.photobucket.com/albums/cc513/sleeuwenhoek1/RCX5.jpg

295

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Rose69 schreef:

Bij mij zijn van de week mijn nieuwe Saucony's binnen gekomen: Pro Grid Guide 5. Opvallend en spetterend oranje. Mij raak jen niet zo gau kwijt  lol
https://pbs.twimg.com/media/A7r1VOmCQAAND6b.jpg:large

Geven ze licht in het donker?

296

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Paul851 schreef:

Geven ze licht in het donker?

Denk het wel, heb er nog niet op gelet  big_smile

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

297

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jaaaa SAUCONY 5..............las er al over. Is het een NEUTRALE schoen?
Zien er heel stoer uit

Veel fijne loopkilometers gewenst

298

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Jaaaa SAUCONY 5..............las er al over. Is het een NEUTRALE schoen?
Zien er heel stoer uit

Veel fijne loopkilometers gewenst

Volgens mij zie ik een grijs gekleurd blok in de tussenzool zitten op de pica. Lijkt me niet neutraal.

299

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nee zijn anti pronatie schoenen. Helaas geen neutrale, daar heb ik vorige wk mee geoefend maar kreeg meteen blessure.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

300

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

OK bedankt........hoop dat je blessure vrij blijft  roll