Onderwerp: Olympische Triathlon
Heden aangetroffen op nusport.nl
http://www.nusport.nl/schaatsen/2961616 … iting.html
Jillert Anema vind iets van het langebaan- en marathonschaatsen. Maar Jillert vind ook iets van triathlon, zie de laatste paar alinea's:
Volgens de coach moet er nog goed gekeken worden hoe de mass start het best vormgegeven kan worden. Hij waarschuwt daarbij dat de discipline niet te kort moet worden gemaakt. "Dan haal je de ziel uit de sport, zoals het IOC met de olympische triathlon heeft gedaan."
"Hoe al de mensen rondom de olympische organisatie de vijf ringen vermarkten is toch walgelijk! Ze hebben de ziel van de triathlon de nek omgedraaid met de verkorte olympische versie. Een triathlon hoort toch juist lang te zijn? Je verliest anders het publiek dat geïnteresseerd is in zo'n onderdeel."
Ik kan eigenlijk niet bedenken of ik het er nou mee eens ben of niet. Persoonlijk vind ik de OD een leuke afstand, om te doen en om naar te kijken. Op de OS zou het wat mij betreft non-stayer mogen zijn (wat mij betreft zou triathlon per definitie non-stayer mogen zijn, maar dat terzijde). Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van de stelling van Anema vinden.