Nu ik denk het spelletje op de halve voldoende te begrijpen is mijn doel voor 2013 finishen in de Embrunman. Hoewel ik op een vlakparcours op de fiets aardig mee kan ben ik een slechte klimmer. Ruim 90 kg bij 1,86 m (ik kom van 120 kg). Maar klimmen vind ik wel heel leuk. De LD Alpe d'Huez 2011 ging mij redelijk af en ik ben er snel van hersteld. En juist door de hoogtemeters in de Embrunman haal ik voor mezelf de druk weg van een snelle tijd. Op tijd finishen is genoeg.
In de voorbereiding heb ik de Green Hell Triathlon 3OD staan. Ik ga samen met wat clubgenoten. Enige prestatie drang is er dan wel. Maar ik ga er behalve wat rust in de week ervoor niet echt voor taperen. De Embrunman op 15 augustus 2013 blijft hoofddoel.
De Green Hell Triathlon is 7 1/2 week voor Embrun. Dus in wat Thijs aangeeft de moeilijkste periode tussen twee LD's. Wat zou de beste voorbereiding zijn voor Embrun:
- Gewoon de GHT-long (3OD 4/120/30) maar rustig aan;
- Gewoon de GHT-long maar na 3 rondjes lopen stoppen dus (4/120/18);
- Of toch maar de GHT-half (1,9/80/19). De vroege zwemstart van de GHT-long mis ik dan en die lijkt mij juist goed om te oefenen)?
Ik kom er zelf niet goed uit, graag advies,
Jasper