301

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn stap naar Natural Running, heb er nu een stuk of 4 x mee gelopen en je word eigenlijk automatisch gedwongen op je midden /voor voet te landen....

Ben bezig het heel rustig op te bouwen want de allereerste keer op mijn gewone loopschoenen naar midden / voor had een hoop pijn in mijn kuiten opgeleverd ( te lang en te ver gedaan )

http://www.prorun.nl/editable/uploads/archief/1_e9a3077c411d9391a29ee252351e45c5.jpg

302

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

marcelca schreef:

Mijn stap naar Natural Running, heb er nu een stuk of 4 x mee gelopen en je word eigenlijk automatisch gedwongen op je midden /voor voet te landen....

Ben bezig het heel rustig op te bouwen want de allereerste keer op mijn gewone loopschoenen naar midden / voor had een hoop pijn in mijn kuiten opgeleverd ( te lang en te ver gedaan )

http://www.prorun.nl/editable/uploads/archief/1_e9a3077c411d9391a29ee252351e45c5.jpg

Mooie schoen! Herkenbaar over kuit, heb ik ook last van en moet de techniek dan weer wat laten rusten. Loop al grotendeels op middenvoet maar wil naar voorvoet alleen daar denken mijn kuiten zo af&toe anders over ;-)

Suc6 met je mooie schoenen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

303

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

nieuwe hardloop knipperlichtjes voor aan mijn arm smile

304

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Voorvoet? Je bent toch geen sprinter?!

Anyway; ik krijg op de fiets binnen 3 kwartier koude handen... dus een setje nieuwe winter handschoenen.

305

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Bleek schreef:

Voorvoet? Je bent toch geen sprinter?!

Anyway; ik krijg op de fiets binnen 3 kwartier koude handen... dus een setje nieuwe winter handschoenen.

Voorvoet lopen is niet alleen minder blessure gevoelig maar zorgt ook voor een meer cyclische beweging. Een haklanding zorgt elke keer weer voor een kleine stop. Als je bijv kijkt naar elite lopers dan valt al snel op dat de hoeveelheid tijd waarmee zij contact maken met de grond vele malen korter is dan dat van de meeste amateur lopers. Daarnaast zie je ook een andere stride met minder pushback maar juist recht onder het lichaam landen. Allemaal voordelen die je met het mid/voorvoet lopen kunt bereiken.

306

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jeffrey schreef:
Bleek schreef:

Voorvoet? Je bent toch geen sprinter?!

Anyway; ik krijg op de fiets binnen 3 kwartier koude handen... dus een setje nieuwe winter handschoenen.

Voorvoet lopen is niet alleen minder blessure gevoelig maar zorgt ook voor een meer cyclische beweging. Een haklanding zorgt elke keer weer voor een kleine stop. Als je bijv kijkt naar elite lopers dan valt al snel op dat de hoeveelheid tijd waarmee zij contact maken met de grond vele malen korter is dan dat van de meeste amateur lopers. Daarnaast zie je ook een andere stride met minder pushback maar juist recht onder het lichaam landen. Allemaal voordelen die je met het mid/voorvoet lopen kunt bereiken.

Met alle respect, maar elites raken inderdaad minder lang de grond (of ze een haklanding doen of niet laat ik even buiten beschouwing daar is genoeg over geschreven).
in je andere post schrijf je dat je een 5km in 33minuten hebt gelopen. In hoeverre denk je je (en eigenlijk bijna iedereen op dit forum) dan te kunnen vergelijken met deze elites?

307

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gaaf! Ook hier een voor/middenvoet- versus haklanding. Benieuwd wie er nou gelijk heeft.

308

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Bleek schreef:

Voorvoet? Je bent toch geen sprinter?!

Is het wel eens bij je opgekomen dat sommige mensen dit gewoon prettiger vinden lopen?

309 Laatst bewerkt door Jeffrey (03-12-12 21:31:48)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

DeDuif schreef:
Jeffrey schreef:
Bleek schreef:

Voorvoet? Je bent toch geen sprinter?!

Anyway; ik krijg op de fiets binnen 3 kwartier koude handen... dus een setje nieuwe winter handschoenen.

Voorvoet lopen is niet alleen minder blessure gevoelig maar zorgt ook voor een meer cyclische beweging. Een haklanding zorgt elke keer weer voor een kleine stop. Als je bijv kijkt naar elite lopers dan valt al snel op dat de hoeveelheid tijd waarmee zij contact maken met de grond vele malen korter is dan dat van de meeste amateur lopers. Daarnaast zie je ook een andere stride met minder pushback maar juist recht onder het lichaam landen. Allemaal voordelen die je met het mid/voorvoet lopen kunt bereiken.

Met alle respect, maar elites raken inderdaad minder lang de grond (of ze een haklanding doen of niet laat ik even buiten beschouwing daar is genoeg over geschreven).
in je andere post schrijf je dat je een 5km in 33minuten hebt gelopen. In hoeverre denk je je (en eigenlijk bijna iedereen op dit forum) dan te kunnen vergelijken met deze elites?

Snap niet goed waarom je dit nu op pakt alsof ik je persoonlijk aanval!?

Omdat iemand zelf de fysieke vermogens niet heeft om ver en lang hard te lopen zegt dat volgens mij nog niets over de mate waarin iemand zich verdiept heeft in de materie! Ik wil mezelf of andere niet vergelijken met de elite maar er is een reden waarom sommige mensen harder/meer efficient lopen dan andere. Als je dan een hele groep goede lopers dat ziet doen waarom zou je daar dan geen leering uit kunnen trekken? Beter goed gestolen dan slecht bedacht toch?

310 Laatst bewerkt door Bleek (03-12-12 22:54:13)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dorter schreef:
Bleek schreef:

Voorvoet? Je bent toch geen sprinter?!

Is het wel eens bij je opgekomen dat sommige mensen dit gewoon prettiger vinden lopen?

Nee smile Maar daar moet ik wel bij vermelden dat ik veel in de stadsparken loop, dus ik zie nogal veel mensen die kijken alsof ze het hardlopen sowieso niet leuk vinden. Wat betreft mijn opmerking; ik associeer voorvoetlanden met sprinten.

Owja, voor de discussie mbt voorvoet / midden / zijkant / hak / hand landing zie het volgende topic: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=2347

Erg goed advies van Vanzella op de 3e pagina smile

311

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

marcelca schreef:

Mijn stap naar Natural Running, heb er nu een stuk of 4 x mee gelopen en je word eigenlijk automatisch gedwongen op je midden /voor voet te landen....

Ben bezig het heel rustig op te bouwen want de allereerste keer op mijn gewone loopschoenen naar midden / voor had een hoop pijn in mijn kuiten opgeleverd ( te lang en te ver gedaan )

http://www.prorun.nl/editable/uploads/archief/1_e9a3077c411d9391a29ee252351e45c5.jpg

Welke type is dit Marcel?

312

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jeffrey schreef:
DeDuif schreef:
Jeffrey schreef:

Voorvoet lopen is niet alleen minder blessure gevoelig maar zorgt ook voor een meer cyclische beweging. Een haklanding zorgt elke keer weer voor een kleine stop. Als je bijv kijkt naar elite lopers dan valt al snel op dat de hoeveelheid tijd waarmee zij contact maken met de grond vele malen korter is dan dat van de meeste amateur lopers. Daarnaast zie je ook een andere stride met minder pushback maar juist recht onder het lichaam landen. Allemaal voordelen die je met het mid/voorvoet lopen kunt bereiken.

Met alle respect, maar elites raken inderdaad minder lang de grond (of ze een haklanding doen of niet laat ik even buiten beschouwing daar is genoeg over geschreven).
in je andere post schrijf je dat je een 5km in 33minuten hebt gelopen. In hoeverre denk je je (en eigenlijk bijna iedereen op dit forum) dan te kunnen vergelijken met deze elites?

Snap niet goed waarom je dit nu op pakt alsof ik je persoonlijk aanval!?

Omdat iemand zelf de fysieke vermogens niet heeft om ver en lang hard te lopen zegt dat volgens mij nog niets over de mate waarin iemand zich verdiept heeft in de materie! Ik wil mezelf of andere niet vergelijken met de elite maar er is een reden waarom sommige mensen harder/meer efficient lopen dan andere. Als je dan een hele groep goede lopers dat ziet doen waarom zou je daar dan geen leering uit kunnen trekken? Beter goed gestolen dan slecht bedacht toch?

Het lijkt me niet verstandig om te kijken naar atleten die 2,5x zo hard als jou lopen en dit op jezelf toe te passen.
Loop jij ook met de pasfrequentie en paslengte van onze Keniaanse vrienden?

Deze pasfrequentie, paslengte en korte grondcontact van de toppers is meer het gevolg van hun snelheid (of andersom, iig het hangt samen wink)

De reden dat zij hard lopen ligt meer in hun sterke hart, longen etc. en lichte lichaamsgewicht.

313

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Je ivb met dat voorvoet lopen vergelijken met elite athleten is wel leuk maar je moet mischien ook eens nagaan hoeveel deze mensen geblesseerd zijn tijdens hun loopbaan.

314

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zit voor mij een beetje in de categorie van de "oakley brillen"
Kijk eens bij de jeugd bij het schaatsen. Brilletje van 150 euro op de kop en rijden dan 48 op de 500  tongue
En ze lopen er ook nog rustig hun eigen krantenwijk voor.

Maar toegegeven, "het oog wil ook wat" is ook heel belangrijk bij de triatleten.............en bij mij dus ook. Maar als ik kan kiezen uit een lelijke schoen (die goed zit en goed loopt) van 75 euro en een heeeeele mooie met dezelfde eigenschappen van 120 euro, dan wordt het toch echt de lelijke

Ik voel me het aller lekkerst wanneer ik de mannen met duren wielen inhaal  tongue Maar das een hele andere discussie.

Mbt deze schoenen net het "natural running" in zijn algemeenheid : is het niet handiger eerst vast te stellen OF het voor JOU nut heeft? OF JIJ er ook beter en (eventueel) sneller van gaat lopen? Uiteraard moet je iets proberen om er achter te komen, maar ik krijg nu, alleen maar lezende op internet, het idee dat er "iets nieuws is" en "men" zich er meteen massaal op stort omdat "ze" zeggen dat dit het nieuwe lopen is, beter voor je is, afwikkeling, middenvoet, bla bla

Volgens mij ben je geboren met je gewrichten in een bepaalde stand en daar moet je het mee doen. Staan jouw voeten wat naar buiten en een trainer gaat zeggen dat je je voeten recht naar voren neer moet zetten, dan kan je wachten op knie problemen.

Afijn...........ik lees graag weer mee  lol

315

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

maar ik krijg nu, alleen maar lezende op internet, het idee dat er "iets nieuws is" en "men" zich er meteen massaal op stort omdat "ze" zeggen dat dit het nieuwe lopen is, beter voor je is, afwikkeling, middenvoet, bla bla

Hahahahaha, wat een onzin!! Dat zou betekenen dat 29er mountainbikes nu ook ineens heel popula.... oh wacht...

316 Laatst bewerkt door petitmas (04-12-12 17:44:21)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LOL.............ik moet het wellicht wat nuanceren  neutral
Als zelfs grote merken hun programma om gaan gooien en DE discussie gaat over of je nu eigenlijk wel of niet op je voor dan wel middenvoet moet landen? Ja, dan, en alleen dan, vraag ik me af of we niet een beetje "brave volger" worden van wat er gepredikt wordt?

Nogmaals............ik spreek geen "kenners" en moet het doen met wat ik lees. Ik kan me niet voorstellen dat elke vent van boven de 80 kilo "zomaar" even overstapt op dergelijke schoenen omdat dat het nu eenmaal is heden ten dage.

Weer onzin?

Even naar de site van Natural Running Training gegaan :

Met deze schoenen kun je hardlopen op een efficiënte wijze en landen op de midvoet / bal van de voet (niet op de tenen) met een licht gevoel en niet op de hak.

Na de landing slechts je been en voet omhoog brengen en niet met veel spierkracht afzetten zoals gebeurt bij een haklanding. Het landen gebeurt onder het zwaartepunt van het lichaam en niet zoals bij een haklanding ervoor.


Kennelijk heb je DIE schoenen nodig want anders land je dus op je hak?????
Ik loop op doodnormale Saucony's en land echt niet op mijn hak.

Het landen gebeurt onder het zwaartepunt van je lichaam!!! Ja, duhuh, hoe zou je het anders willen doen zonder remmend te lopen? Sorry hoor

317

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Even naar de site van Natural Running Training gegaan :
Na de landing slechts je been en voet omhoog brengen en niet met veel spierkracht afzetten zoals gebeurt bij een haklanding. Het landen gebeurt onder het zwaartepunt van het lichaam en niet zoals bij een haklanding ervoor.

Hahaha, zo natural dat het helemaal niet kan?

Je kunt niet onder je zwaartepunt landen. Dat is fysisch onmogelijk zonder op je smoel te gaan.

Kun je zien wat voor soort sukkels dit soort natural running in de markt gooien. Absoluut idioot dat met dit soort onzin geld is te verdienen...

318

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Pffff gelukkig, dacht even dat ik de enige was

319

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Je kunt met alles geld verdienen als je het maar weet te promoten. En die natural running is die eigenlijk voor mensen die gewoon willen lopen of voor degene die een prestatie willen neerzetten?

320

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

thijs schreef:

Kun je zien wat voor soort sukkels dit soort natural running in de markt gooien. Absoluut idioot dat met dit soort onzin geld is te verdienen...

Ben je een sukkel als je iets op de markt brengt waarmee je geld verdient? Of gaat het hier om een specifiek soort sukkels? Of bedoel je iets anders? En als dat zo is, waarom zeg je dat dan niet?

Ik voel me niet aangesproken door je opmerkingen, maar stoor me wel aan je woordkeuze.

321

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wow heftige dicussie hier,

Is het niet zo dat iedereen alles zal proberen om vooruitgang te boeken?

Of dit nu een andere looopstijl is of ander materiaal! Ik zou uit de vorige posts kunnen opmaken dat mensen die natural running proberen om uit te vinden of het hun sneller maakt, sukkels zouden zijn. Dat lijkt me niet juist, iedereen moet doen wat hij of zij denkt wat voor hem werkt.

Ik heb zelf ondervonden dat natural running, mij minder loopblessures geeft, ik ben er blij mee!!

Keep on smiling lol

322

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Ben je een sukkel als je iets op de markt brengt waarmee je geld verdient? Of gaat het hier om een specifiek soort sukkels? Of bedoel je iets anders? En als dat zo is, waarom zeg je dat dan niet?

Ik bedoel meestal heel precies wat ik schrijf. Als je gaat beweren dat je goed genoeg hebt nagedacht over natuurlijk hardlopen om er geld mee te gaan verdienen en dan serieus met een bewering komt dat je onder je zwaartepunt moet landen ben je een sukkel. Je valt namelijk gegarandeerd direct om als je dat doet. Echt, je valt bij de eerste stap waarbij je onder je zwaartepunt landt op de grond. Uit het feit dat niemand die zogenaamd natural running doet onderuit gaat tijdens het lopen kun je afleiden dat nooit iemand echt geluisterd heeft naar de les. Je kunt namelijk geen twee stappen zetten volgens de theorie van natural running.

Als ze wel weten dat de theorie niet klopt maar er toch geld mee weten te verdienen middels goede marketing zijn het zeker geen sukkels.

323

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ON topic: warme winterwanten!

324

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jip schreef:

ON topic: warme winterwanten!

Welke? Ik ben ook nog altijd op zoek ... smile

325

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

monkeloor schreef:
Jip schreef:

ON topic: warme winterwanten!

Welke? Ik ben ook nog altijd op zoek ... smile

http://img830.imageshack.us/img830/2012/wantschoen.jpg