Dorter schreef:petitmas schreef:maar ik krijg nu, alleen maar lezende op internet, het idee dat er "iets nieuws is" en "men" zich er meteen massaal op stort omdat "ze" zeggen dat dit het nieuwe lopen is, beter voor je is, afwikkeling, middenvoet, bla bla
Hahahahaha, wat een onzin!! Dat zou betekenen dat 29er mountainbikes nu ook ineens heel popula.... oh wacht...
Nou was ik laatst toe aan een nieuwe mountainbike en ik heb dus een 29'er gekocht (overigens oprechte excuses dat ik het niet in dit topic gemeld heb).
Ik gebruik de mountainbike voor woon-werk en strandraces. Ik doe geen enge mtb-parcoursen o.i.d.
Dus puur en alleen rechttoe-rechtaan in feite.
Voor woon-werk merk ik geen verschil, maar op het strand is het verschil toch wel behoorlijk significant.
Ik kan mezelf vergelijken met een vriend die nog op een 26" rijdt. Waar hij voorheen altijd ongeveer 2 minuutjes voor me eindigde in een strandrace, pak ik nu opeens ruim de 'winst'. In Scheveningen-Noordwijk-Scheveningen was het verschil 2 minuten in mijn voordeel.
Ik wil heel erg graag geloven dat ik opeens een stuk beter kan fietsen, maar ik denk dat de 29'er me ook enigszins helpt.
Ook het trainen op het strand is voor mij opeens een stuk aangenamer, nu ben ik degene die sloopt i.pv. gesloopt wordt.
Over andere ondergronden/parcoursen kan ik niet oordelen, maar voor mij is er op het strand wel degelijk een verschil tussen een 29'er en een 26'er.
Oke dit voegt verder niks toe aan dit topic of aan de natural running discussie, maar wou het toch even gezegd hebben.