Doelstellingen zijn bij mij in de loop der jaren nogal veranderd. In de jaren '80 werd Almere live uitgezonden op tv, toen al had ik zoiets van wow, dat wil ik ooit een keer doen, maar wat lijkt het me zwaar.
In 2001 na jaren van niet sporten voorzichtig weer begonnen met hardlopen, en dat jaar mijn tweede halve marathon gelopen. '84 was de eerste. Het jaar erna mijn oude racefiets afgestoft en in gebruik genomen, en in 2006 begon ik een beetje stuk te lopen op het alleen (zonder gezelschap dus) trainen. In de plaatselijke weekkrant een artikel gelezen over de Triotters, er zit dus een triathlonvereniging in Eindhoven. Lid geworden, en in 2007 de eerste paar wedstrijden gedaan. Eerst triathlon Eindhoven, op aquabest, 1/8. Finishen, en denken: Jeetje, wat kort. Voor het weekend erna had ik me al ingeschreven voor de 1/8 in Hooge Mierde, ter plekke laten omzetten naar ¼. Dat beviel me al een stuk beter.
Zo werden de wedstrijden steeds langer, en in 2010 heb ik voor het eerst meegedaan in Almere. Door blessures in 2011 niet, maar dit jaar weer wel. Nu, met online begeleiding door Marcel Gierman, bezig voor volgend jaar Almere. Als het goed is zou ik dan binnen de 11 uur moeten kunnen finishen, ruim een uur sneller dan dit jaar. Ligt natuurlijk ook aan het weer, dit jaar weinig wind. Ik train op dit moment tussen de 8 en 9 uur per week, gaat in de loop van het jaar oplopen naar 15 tot 20 uur. Ik voel me er lekker bij, en dat vind ik het belangrijkst.
Laat een ander niet voor je bepalen wat goed zou zijn, dat voel je nog altijd zelf het beste. Succes met het verwezenlijken van je plannen