376

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Petitmas heeft wel gelijk dat Thijs, wellicht niet zo bedoeld, niet echt stimulerend overkomt, vooral niet bij degene die of net begint of een tijdje bezig is. Ik denk dat iedereen op zijn of haar wijze een kampioen of kanjer is. Het wel of niet meetellen omdat je te laat bent begonnen of je moet meten met supertalenten werkt niet bij iedereen.

Kracht van het forum moet zijn dat we elkaar blijven stimuleren in ieders niveau zonder te veel verwijzingen naar topatleten of gemiste kansen. Uiteraard mogen bedenkingen geplaatst worden of vraagtekens als mensen hoopvol zijn, maar toch, ieder z'n drijfveer.

Sorry beetje off topic. Thijs vind je positieve verhaal over paddles top, je ziet maar dat we er allemaal meer me willen trainen, maar het meten of spiegelen met toptijden is niet voor iedereen relevant.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

377

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ter bevestiging: ik ben een ondergemiddelde liefhebber (2 uur 40 over OD), steevast in het rechterrijtje eindigend (doch nooit als laatste), die nooit een trainer heeft gehad en zelf wat aanprutst. Maar met heel veel plezier.

378

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Petitmas, ik schreef ook niets over hoe vanaf nul op te bouwen met paddles he  wink . Ik gaf ook alleen mijn eigen ervaring. Ik weet niet of paddles hetzelfde doen voor andere sporters.


petitmas schreef:

Jij vindt 33 min op de 10 km lopen zeker ook veel te langzaam?

Ja, ik zou graag sneller gaan.  big_smile  Maar ik zou al heel blij zijn met 36 minuten want dat ga ik waarschijnlijk al nooit halen  wink

Een bepaalde tijd 'Veel te langzaam vinden' klinkt alsof ik iets onder een bepaald niveau ineens onwaardig vind. Ik zie niet in waar ik dat gesuggereerd heb?

Goed, nu maar even on-topic. Op naar de supermarkt om runderrookvlees te kopen!

379

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

thijs schreef:

Goed, nu maar even on-topic. Op naar de supermarkt om runderrookvlees te kopen!

lol

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

380

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Rose69 schreef:

Petitmas heeft wel gelijk dat Thijs, wellicht niet zo bedoeld, niet echt stimulerend overkomt, vooral niet bij degene die of net begint of een tijdje bezig is. Ik denk dat iedereen op zijn of haar wijze een kampioen of kanjer is. Het wel of niet meetellen omdat je te laat bent begonnen of je moet meten met supertalenten werkt niet bij iedereen.

Kracht van het forum moet zijn dat we elkaar blijven stimuleren in ieders niveau zonder te veel verwijzingen naar topatleten of gemiste kansen. Uiteraard mogen bedenkingen geplaatst worden of vraagtekens als mensen hoopvol zijn, maar toch, ieder z'n drijfveer.

Sorry beetje off topic. Thijs vind je positieve verhaal over paddles top, je ziet maar dat we er allemaal meer me willen trainen, maar het meten of spiegelen met toptijden is niet voor iedereen relevant.

De waarheid mag toch wel gezegd worden. 54 minuten is nou eenmaal niet een erg indrukwekkende tijd. En natuurlijk zullen er hier mensen zijn die dat niet halen. Je kunt ook accepteren dat je ergens niet zo goed in bent.

Ik verbaas me er wel vaak over bijvoorbeeld hoe 'serieus' sommige triatleten bezig zijn met de zwemsport. Boeken lezen, pullbuoys, paddles etc. Ik geloof best dat deze hulpmiddelen je kunnen helpen bij het perfectioneren van je techniek. Maar als je erg langzaam zwemt hoef je nog niet te denken aan het perfectioneren. Je bent dan mi veel beter af als je deze hulpmiddelen lekker achterwege laat en is gaat beginnen bij het begin (liefst met iemand die er verstand van heeft).

381

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

DeDuif schreef:

De waarheid mag toch wel gezegd worden. 54 minuten is nou eenmaal niet een erg indrukwekkende tijd. En natuurlijk zullen er hier mensen zijn die dat niet halen. Je kunt ook accepteren dat je ergens niet zo goed in bent.

Ik verbaas me er wel vaak over bijvoorbeeld hoe 'serieus' sommige triatleten bezig zijn met de zwemsport. Boeken lezen, pullbuoys, paddles etc. Ik geloof best dat deze hulpmiddelen je kunnen helpen bij het perfectioneren van je techniek. Maar als je erg langzaam zwemt hoef je nog niet te denken aan het perfectioneren. Je bent dan mi veel beter af als je deze hulpmiddelen lekker achterwege laat en is gaat beginnen bij het begin (liefst met iemand die er verstand van heeft).

Wat voor jou langzaam is is voor de ander heel snel en juist omdat je weet dat je door achtergrond of omstandigheden niet sneller zou kunnen wellicht of willen. Dus laten we over die tijd geen waarde oordeel hebben alleen als het op jezelf betrekking hebt maar niet op een ander.

En als iemand denkt met paddles, coaches en alles heel serieus bezig te zijn zonder daar ergens in de top te zitten ... maakt ook niet uit lijkt me. Doel is dat we ieder motiveren in z'n eigen kunnen en willen.

Nogmaals voor Thijs is 54minuten niet snel. Voor mij zou het heel snel zijn wink

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

382

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Voor een dame is het ook niet vreselijk slecht. En zwermtijden zeggen ook niet echt veel voor de langere afstanden: de winnaar van de hele Triathlon Almere zwom 54 minuten...En de winnende dame 1u02, daar zat ik nog voor, maar ik kan niet hard fietsen en lopen...dussss...tel uit de winst voor de betere lopers en fietsers onder ons.

383

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

54 is voor mij persoonlijk ook heel erg snel.  wink

on topic, het is paardenrookvlees geworden.

384 Laatst bewerkt door Rose69 (19-12-12 16:22:10)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

thijs schreef:

on topic, het is paardenrookvlees geworden.

lol  big_smile Paardenrookvlees is goede aankoop!

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

385

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Rose69 schreef:
thijs schreef:

on topic, het is paardenrookvlees geworden.

lol  big_smile Paardenrookvlees is goede aankoop!

Ja, het schijnt wonderen te doen voor verbetering van het loopvermogen...dus Thijs??  lol

386

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Aah, te laat voor de paddle discussie, jammer tongue

thijs schreef:

54 is voor mij persoonlijk ook heel erg snel.  wink

on topic, het is paardenrookvlees geworden.

Gezouten of ongezouten? Of de milde variant... Vragen, vragen.

387

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

licht gezout, en redelijk mild. Wel een beetje taai, dus ik denk dat het een oude knol was.

Wat dat voor het loopvermogen doet vind ik van het weekend wel uit, maar voorlopig bevalt de aankoop uitstekend.

388 Laatst bewerkt door thijs (21-12-12 18:17:36)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik krijg nog steeds reactie over mijn opmerking over slechte techniek. Het komt erop neer dat het beledigend zou zijn voor mensen die langzamer waren dan ikzelf. Ik wil dat dus nog even verduidelijken. Mijn reactie was geloof ik niet een ‘of topic’ sneer om mensen te beledigen die ‘nog’ slechter zwemmen dan ikzelf. Het was duidelijk een reactie op draak, die schreef dat je een slechte techniek had als je meer dan een bepaalde afstand met paddles kon zwemmen. Mijn reactie was dat iedereen per definitie een slechte techniek heeft tenzij ze onder 12 minuten per kilometer konden zwemmen. Waarom?

Er is één ding dat alle snelle zwemmers doen, en alle langzame zwemmers niet doen. Dat is de elleboog tijdens het vastpakken van het water net onder het water oppervlak houden. Als die wegzakt druk je met je hele arm water naar beneden, en breng je dus jezelf uit balans. Dit is te vergelijken met remmen tijdens het fietsen. Hard remmen zelfs. Iemand die bij iedere pedaalomdraaiing even in de rem knijpt fiets toch ook niet met goede techniek?
Hier een filmpje waarop de hoge elleboog mooi te zien is. 3cm onder het oppervlak.
http://www.youtube.com/watch?v=XvM3JYC--hM

Wanneer ga je naar mijn mening van een slechte naar een goede techniek? Als je ophoudt met iedere armslag onnodig ‘in de rem’ te knijpen volgens mij. Let er maar eens op, je zult eigenlijk nooit iemand vinden die de elleboog een paar centimeter onder de waterspiegel houdt en de hele onderarm zo snel mogelijk naar achteren richt en toch langzaam zwemt. Al doe je verder van alles dat niet ‘in het boekje’ staat. Al ben je tien jaar oud. Al ben je die oud-wedstrijdzwemmer die één keer in het half jaar even bij een zwemtraining op komt dagen om al die serieus trainende triathleten er even gruwelijk af te zwemmen. Herkenbaar?
In de rem knijpen valt gewoon amper met conditie te compenseren.
Uit het feit dat ik een redelijke conditie heb en ‘slechts’ ooit een keer tijdens een maximale poging 3.8 km in 54 minuten heb gezwommen kun je met bijna 100% zekerheid afleiden dat ik iedere keer dat ik water probeer vast te pakken even de ‘rem intrap’. Een nogal slechte gewoonte, lijkt me. Dat was mijn punt. En een ander deel van mijn punt was dat ik in tegenstelling tot draak denk dat sommige types paddles ook positief kunnen werken als je (nog) niet met een correcte techniek zwemt. Ze hebben mij juist geholpen om de elleboog hoger te krijgen, omdat je tijdens de armslag wat meer tijd krijgt om erop te letten.

En jullie mogen een andere definitie van goed zwemmen hebben natuurlijk. wink En slechte zwemmers zijn geen slechte mensen en zo. wink

389

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Thijs, dank voor deze elucidatie. Erg mooi dat je niet met onvolwassen retoriek komt maar met een goed opgebouwd en weloverwogen verhaal.

390

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Thijs, hoe train je zo'n techniek nu? Of is het niet echt zinvol voor een matige zwemmer om nog aan te leren?

391

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanmiddag nieuswe schoenen gekocht. De oude zitten nog niet helemaal aan de kilometers, maar het is uitverkoop bij de Athletic Shop, dus 25% korting op alles. Deze zijn het geworden:
http://blog.runningwarehouse.com/wp-content/uploads/2012/05/Triumph2.jpg

392

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heee die schoen zag ik ook op facebook  tongue

393 Laatst bewerkt door Arnoutdv (22-12-12 16:10:41)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Eindelijke eens een nieuwe helm, een BELL Javelin.

Waarschijnlijk haal ik meer tijdwinst door 7 kilo af te vallen en meer trainen, maar wie het kleine niet eert ..  tongue

394

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Arnoutdv schreef:

Eindelijke eens een nieuwe helm, een BELL Javelin.

Waarschijnlijk haal ik meer tijdwinst door 7 kilo af te vallen en meer trainen, maar wie het kleine niet eert ..  tongue

Is dat niet lastig opzetten, die klepel die er in zit?



tongue

395

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dure maand geweest maar ach ja, wel leuk...  big_smile

Voor mijn dochter haar racefiets ( gaat het tweede jaar triathlon in ) een ligstuurtje..... T2 plus DL, ze gaat nu naar de middenafstand omdat ze 14 word, vorig jaar wat ze meegedaan heeft bij de jeugd bijna alles gewonnen dus ze is supergemotiveerd alhoewel het nu een stuk moeilijker gaat worden ( heeft de eerste loopwedstrijd op middenafstand wel al gewonnen  big_smile  )

http://www.nytro.com/default/assets/Image/Slatwall/product/default/cache/12UPRO-RHT2DL1-BLK_440w.jpg

Mijn zoon die eind deze maand jarig is heeft vorig jaar een loopwedstrijd en een zwemloop gedaan en wil ook triathlon en tijdrit doen, dus moest een racefiets komen, is een Sensa Unbria Sora 2013 geworden in de maat 48cm

http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/20121223_152543Medium_zpseffd7095.jpg

En voor de loopkilometers binnen een Loopband aangeschaft, vandaag zelf een training erop gedaan en beviel me goed.

http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/20121223_152456Medium_zpsba8497ff.jpg

396

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Serieuze investeringen! Leuk dat je kinderen zo enthousiast zijn.

397

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe aandrijflijn gekocht (Ultegra cassette en KMC X10 ketting). De trainingsfiets liep dusdanig beroerd in het middensegment de laatste weken dat het de hoogste tijd werd. ca 8-10.000km gedaan op 1 ketting en cassette (met goed reinigen en onderhoud goed te doen)

Mooi dus even half uurtje sleutelen: nieuwe set op wedstrijdfiets, oude set van wedstrijdfiets weer gemonteerd op trainingsfiets tongue en uiteraard doen we dat gewoon in een verwarmde woonkamer wink

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/149752_10151228111023541_730025851_n.jpg

Enige wat nog moet is niet bracket op de wedstrijdfiets. Wordt een One23 triplebearing ISIS smile Ergomo gaat er nl uit (sensor is onbetrouwbaar) maar wil nog wel de carbon cranks blijven gebruiken. In de loop van volgend jaar dus kijken naar een 2e powertap.
Powertap bevalt mij veel beter, makkelijk onderhoud aan te doen (lagers en batterijen).

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

398

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@marcelca waar heb je dat stuurtje gekocht en wat kostte deze? Ik wil op mijn racefiets een ligstuur.

399

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jip schreef:

@marcelca waar heb je dat stuurtje gekocht en wat kostte deze? Ik wil op mijn racefiets een ligstuur.

Stuurtje heb ik besteld bij rose.nl ( is duits bedrijf, heb er goede ervaringen mee ), prijs was € 89,-

400

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Setje Time RXS pedalen, 2x Garmin bar fly mount en Stronglight kettingblad 38.