Ik doe al 20 jaar aan deze sport, maar nog nooit zulke lijstjes gemaakt dan wel gezien
In 20 jaar heb ik € 4500 aan fietsen uitgegeven en kon ik 1 keer een fiets (?) scoren via het fietsenplan, Giant OCR
Vorig jaar voor het eerst een nieuw wetsuit gekocht, Orca, van € 165, alle andere jaren met een 2e hands gezwommen van (2x) € 50. Brilletjes.............€ 20 per jaar
Loopschoenen : € 200 per jaar
Fietsschoenen : afgelopen jaar voor het eerst SIDI gekocht en toegegeven, dat had ik 20 jaar geleden moeten doen. SIDI T2 voor € 98 (nieuw) en ik denk nog 2 paar voor € 75 in de voorgaande jaren
Kleding : tja, loop veel in Saucony. Zag net een foto van mijzelf van 13 jaar geleden en liep vorig week nog in diezelfde broek. Kwaliteit hoor Saucony. Heb ooit 3 tri-suits gekocht in een uitverkoop en loop er nog steeds in zonder dat je er doorheen kunt kijken. 2 Wedstrijd setjes van de club, dat was 2x € 150
Dus gemiddeld over de 20 jaar :
Zwemmen : 15 (wetsuits) + 20
Fiets : 200 + 75 (banden, kettingen, bladen/tandwielen)
Lopen : 200 + 50 (diversen)
Dus gemiddeld € 560 per jaar ex de wedstrijden.
Dat is voor ieder verschillend. Ik heb nooit een IM gedaan en zal die ook zeer waarschijnlijk nooit gaan doen.
Conclusie : je kunt de sport zo duur maken als je zelf wilt, zeker als plezier op de 1e plaats staat en niet je resultaat
(en nu zal ik wel weer afgebrand worden )