Brecht..................ik heb het idee, om het in proper Nederlands te zeggen, je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Je wilt EN in het weekend de was door moeders laten doen EN je studie heel goed doen (terecht) EN een 1/4 triathlon volbrengen EN een mentor EN (min of meer) begeleid trainen zowel in de studentenstad als in de "hometown"
Ik vrees dat het moment daar is om keuzes te maken. Als alles bij jou inderdaad veel tijd kost in het schakeljaar, dan is nu wellicht niet de juiste tijd aangebroken om aan triathlon te gaan doen, zeker als je nog onervaren bent, je niet bij een vereniging wilt of kunt en ook nog (denk ik) onzeker bent over de trainingen.
Vroeger was een kwart triathlon al "zot" om aan mee te doen. Mijn eerste in 1987.............op een zaterdag. Ik nam vrijdagmiddag vrij van mijn werk, want ik had de volgende dag een triathlon! Ik zou het hele weekend niet meer kunnen lopen. Gelukkig weten we nu beter.
Zorg dat je 20 minuten achtereen een borstcrawl kunt doen, 10 km kunt hardlopen en dat je 1½ uur op een fiets kunt zitten. Ik weet zeker dat je dan rond de 3 uur aan de finish komt. Daarna kan je dan inderdaad gaan bedenken : heee dit is leuk, of nondeju, dit doe ik nooit meer.
Je gaf zelf al aan dat je (ook) nog niet bij een vereniging wilt omdat je nog niet weet of je het leuk gaat vinden. Voila, dan is de mentor ook niet nodig, want zoals gezegd, de kwart triathlon gewoon uitlopen is niets bijzonders meer. Gaan we over "tijden" spreken dan wordt het pas een ander verhaal. Ga het nu eerst maar eens ervaren, maak je studie af en ga dan gewoon bij een vereniging.
Het leven bestaat uit keuzes maken................ook voor een triatleet