401

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:
Maca944 schreef:

Aantal boeken. Het boek over Scott Jurek heb ik inmiddels uit. Aanrader voor degenen die Born to run waarderen.
http://www.lifewithbooks.com/wp-content/uploads/2012/04/runningmurakami.jpg


Mij lijkt murakami wel wat. I look forward to a review smile

Ik heb het boek uit. Van Murakami had ik nog niet eerder iets gelezen, noch van andere Japanse schrijvers. Het boek is een aaneenschakeling van mijmeringen rondom loop- en triathlonevenementen waar hij aan heeft meegedaan. Verwacht geen concrete tips of spannende verhalen, maar mooi beschreven gedachten. Een prima boek(je) voor de kleine 20 minuten enkele reis Heemstede --> Leiden.

402

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn Cannondale CAAD9 schuift een plaatsje op, van woon-werk-, trainings- en wedstrijd-met -te-veel-heuvels-voor-de tijdritfiets-fiets naar woon-werk- en slechtweer fiets. De nieuwe wedstrijd en mooi weer trainingsfiets:
http://www.mantel-fietsen.nl/giant-tcr-advanced-sl
Dura-ace groep laat ik vervangen door een Ultegra Di2 groep met een Rotor 3D-cranck en Q-bladen.

403

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jasper dacht, kom, de 13e maand is binnen, laat ik van de helft daarvan eens een nieuwe fiets kopen  tongue

404

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik koop van de helft van mijn 13e maand nog geen paar kousen lol  mooie fiets maar waarom ultegra als er dura-ace opstaat? Is toch beter en lichter? Die rotor heb ik ook op mijn fiets staan is niet slecht maar verwacht er niet te veel van.

405 Laatst bewerkt door Jasper (03-01-13 12:19:46)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

waarom ultegra als er dura-ace opstaat? Is toch beter en lichter?

Ja lichter zeker, beter weet ik niet. Dura-ace is fors duurder een paar kilo afvallen is veel goedkoper. Schilt ook behoorlijk bij het vervangen van onderdelen.
Verder hoor ik alleen maar enthousiate verhalen over Di2 voor Dura-ace Di2 heb ik meer nodig dan een halve dertiende maand big_smile, vandaar Ultegra Di2 meer schakelpunten heb ik op de racefiets toch niet nodig. Ik kan mij voorstellen dat ik bij de aanschaf van een nieuwe tijdritfiets wel kies voor Dura-ace Di2, juist vanwege de mogelijkheden voor extra schakelpunten.

406

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jasper schreef:
ronnyke schreef:

waarom ultegra als er dura-ace opstaat? Is toch beter en lichter?

Ja lichter zeker, beter weet ik niet. Dura-ace is fors duurder een paar kilo afvallen is veel goedkoper. Schilt ook behoorlijk bij het vervangen van onderdelen.
Verder hoor ik alleen maar enthousiate verhalen over Di2 voor Dura-ace Di2 heb ik meer nodig dan een halve dertiende maand big_smile, vandaar Ultegra Di2 meer schakelpunten heb ik op de racefiets toch niet nodig. Ik kan mij voorstellen dat ik bij de aanschaf van een nieuwe tijdritfiets wel kies voor Dura-ace Di2, juist vanwege de mogelijkheden voor extra schakelpunten.

Vette fiets, zowel met DA als Di2! Zou een moeilijke keuze zijn voor mij. Gelukkig  wink  hoef ik geen nieuwe fiets te kopen en kom ik niet voro dit dilemma te staan....

407 Laatst bewerkt door Dorter (03-01-13 20:27:25)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vanzella schreef:

Gelukkig  wink  hoef ik geen nieuwe fiets te kopen en kom ik niet voro dit dilemma te staan....

Nee, jij mag je buigen over Deore XTR of Sram X0... al een keus gemaakt qua mountainbike?

On Topic; een eenvoudige hardlooptight van Craft, een busje kettingreiniger van Park Tools en een vers stuurlintje (vanwege wit) voor de racefiets.

408

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dorter schreef:
Vanzella schreef:

Gelukkig  wink  hoef ik geen nieuwe fiets te kopen en kom ik niet voro dit dilemma te staan....

Nee, jij mag je buigen over Deore XTR of Sram X0... al een keus gemaakt qua mountainbike?

On Topic; een eenvoudige hardlooptight van Craft, een busje kettingreiniger van Park Tools en een vers stuurlintje (vanwege wit) voor de racefiets.

Nee, ik twijfel te veel. Aan de ene kant wil ik een "vette bike" kopen (en mijn budget oprekken), aan de andere kant. Ik atb max 10 keer per jaar. XTR wordt het dus niet, meer SLX/XT mengsel of Idd Sram X nog wat.. Die 36/22 van Sram vind ik wel een mooie voorblad verhouding. Wel ridicuul dat die dan geleverd wordt met 11-36, alsof iedereen de transalp gaat rijden..

409

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb op mijn oude mtb xtr en op mijn nieuwe xt Qua schakelen voel ik geen verschil juist dat de xt iets zwaarder is natuurlijk. Maar heb met het geld dat ik op de groep bespaarde ultra lichte wielen gekocht dat is veel voornamer en zit mijn 29er nog net onder de 10 kg. Sram is goed maar de schijfremmen die ze bij de groep leveren zijn niet denderend (avid)

410

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe loopschoenen. De saucony mirage 3. Ik heb ook Newtons aan gehad...maar ik Durfde dat toch niet aan.

411

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jip schreef:

Nieuwe loopschoenen. De saucony mirage 3. Ik heb ook Newtons aan gehad...maar ik Durfde dat toch niet aan.

Maken de Newtons toch zoveel verschil in het lopen? Ik denk ze er in het voorjaar erbij te nemen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

412

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Rose69 schreef:
Jip schreef:

Nieuwe loopschoenen. De saucony mirage 3. Ik heb ook Newtons aan gehad...maar ik Durfde dat toch niet aan.

Maken de Newtons toch zoveel verschil in het lopen? Ik denk ze er in het voorjaar erbij te nemen.

Ze geven 'energie' terug. En je moet wel echt midvoetlander zijn.

413

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag een Ultegra crankstel en remhoeven besteld de 'glossy grey' versie. Inmiddels ook een vision tijdritstuur in huis en net het topstuk besteld: een Argon18 E112 2013 frame bij Bikecenter Zeeuwsvlaanderen!

Het heeft even geduurd voor ik een keuze kon maken, maar nu kijk ik erg uit naar het eindresultaat!

414

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Al is het jaar nog maar een goeie week bezig heb ik ook al wat kosten gehad. Allemaal klein prul. Wat kleding,een zwembroek,sportvoeding,compressiekousen,cadans en hartslagband voor mijn gps,nieuwe bandjes. Al een heel pak geld kwijt en je ziet het niet liggen hmm ook een prijsofferte laten opmaken voor een nieuwe koersfiets tongue

415

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Anton Theo schreef:

Vandaag een Ultegra crankstel en remhoeven besteld de 'glossy grey' versie. Inmiddels ook een vision tijdritstuur in huis en net het topstuk besteld: een Argon18 E112 2013 frame bij Bikecenter Zeeuwsvlaanderen!

Het heeft even geduurd voor ik een keuze kon maken, maar nu kijk ik erg uit naar het eindresultaat!

Nice! Gefeliciteerd met je aankoop, foto's volgen nog?

416

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jip schreef:
Rose69 schreef:
Jip schreef:

Nieuwe loopschoenen. De saucony mirage 3. Ik heb ook Newtons aan gehad...maar ik Durfde dat toch niet aan.

Maken de Newtons toch zoveel verschil in het lopen? Ik denk ze er in het voorjaar erbij te nemen.

Ze geven 'energie' terug.

Dat klinkt goed. Hoeveel procent van de energie krijg ik terug.

417 Laatst bewerkt door Jip (10-01-13 10:50:56)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Geen idee, niet in verdiept, omdat ik ze niet gekocht heb.

Misschien heb je hier wat aan? http://www.newtonrunning.com/why/science

418

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sad Wat mij betreft geen Newton running shoes meer. Met een goede midvoetlanding op 1 jaar 2 stressfractuurtjes in 2 verschillende midvoetbeentjes. Nu op aanraden van de sportfysio en podoloog terug traditioneel lopen.De energie teruggave kan ik wel beamen.

419

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

http://www.swisseye.com/en/products/details/bedretto


Een nieuwe bril passende bij mijn witte fiets.

420

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vorige week mijn Cervelo P5-Six Sram Red versie besteld.
Hopelijk rijd ik er in maart al mee rond!!

421

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

AxelVuylsteke schreef:

Vorige week mijn Cervelo P5-Six Sram Red versie besteld.
Hopelijk rijd ik er in maart al mee rond!!

can't wait for the pictures... smile

422

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Rose69 schreef:

Maken de Newtons toch zoveel verschil in het lopen? Ik denk ze er in het voorjaar erbij te nemen.

Ik heb die newtons wel eens goed bekeken. Het zijn goede schoenen volgens mij. Je moet alleen niet hun looptechniek verhaal erbij kopen  wink
Ze erbij nemen zou ik nooit doen. Of niet op lopen of altijd ermee lopen. Niet op twee verschillende type schoenen lopen scheelt een pak blessures.

423

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

thijs schreef:
Rose69 schreef:

Maken de Newtons toch zoveel verschil in het lopen? Ik denk ze er in het voorjaar erbij te nemen.

Ik heb die newtons wel eens goed bekeken. Het zijn goede schoenen volgens mij. Je moet alleen niet hun looptechniek verhaal erbij kopen  wink
Ze erbij nemen zou ik nooit doen. Of niet op lopen of altijd ermee lopen. Niet op twee verschillende type schoenen lopen scheelt een pak blessures.

Ik dacht voor de gewenning en overgang handig erbij tot ik helemaal gewend ben. Ik loop al middenvoet, voorvoet lukt me nog niet op lange afstanden. En zou geleidelijk willen wennen in de trainingen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

424

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Rose69 schreef:
thijs schreef:
Rose69 schreef:

Maken de Newtons toch zoveel verschil in het lopen? Ik denk ze er in het voorjaar erbij te nemen.

Ik heb die newtons wel eens goed bekeken. Het zijn goede schoenen volgens mij. Je moet alleen niet hun looptechniek verhaal erbij kopen  wink
Ze erbij nemen zou ik nooit doen. Of niet op lopen of altijd ermee lopen. Niet op twee verschillende type schoenen lopen scheelt een pak blessures.

Ik dacht voor de gewenning en overgang handig erbij tot ik helemaal gewend ben. Ik loop al middenvoet, voorvoet lukt me nog niet op lange afstanden. En zou geleidelijk willen wennen in de trainingen.

Waarom?

425

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Waarom wat deduif?

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve