1

Onderwerp: gebruikt hier iemand Runkeeper of endomodo?

Gebruikt hier iemand Runkeeper of endomodo, ik vind het wel fijn en het geeft redelijke data maar soms gebeuren er bizarre dingen. Vandaag had ik bijvoorbeeld dat hij alles totaal verkeerd aan gaf, ik had een gemiddelde van 20 km/h gelopen en het was 14 km .....in 42 minuten. De polar gaf het gelukkig wel goed aan 7,5 km en 39 minuten....beetje bizar is ook de eerste keer dat runkeeper er bij mij naast zit eigenlijk....of komt het door de regen??

Gr Mike

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

2

Re: gebruikt hier iemand Runkeeper of endomodo?

Ik gebruik al 1,5 jaar Runkeeper, eigenlijk altijd goed gegaan..

3

Re: gebruikt hier iemand Runkeeper of endomodo?

mikecorn schreef:

Gebruikt hier iemand Runkeeper of endomodo, ik vind het wel fijn en het geeft redelijke data maar soms gebeuren er bizarre dingen. Vandaag had ik bijvoorbeeld dat hij alles totaal verkeerd aan gaf, ik had een gemiddelde van 20 km/h gelopen en het was 14 km .....in 42 minuten. De polar gaf het gelukkig wel goed aan 7,5 km en 39 minuten....beetje bizar is ook de eerste keer dat runkeeper er bij mij naast zit eigenlijk....of komt het door de regen??

Gr Mike

Kan ook door de kwaliteit van je gps ontvanger zijn in je smartphone.
Ik heb strava,runkeeper en sportstracker allemaal eens gebruikt en meestal werkte dit goed, maar geregeld zat er even een foutieve waarde in.

Vooral bij de opstart merkte je af en toe foutieve waarden, maar de gps in mijn smartphone is nu eenmaal niet fantastisch (el cheapo model natuurlijk  tongue )

4

Re: gebruikt hier iemand Runkeeper of endomodo?

Ik heb een Iphone 4 dus die is wel goed hoor had ook een el cheapo gekocht vanuit china puur voor het sporten maar die had echt slechte GPS vond ik, trouwens die van de Samsung s2 is ook nie zo best volgens mijn broer. Vreemde is eigenlijk dat ik er nooit last van had maar gister echt bizarre meetingen tijdens het lopen.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

5

Re: gebruikt hier iemand Runkeeper of endomodo?

Het probleem zit hem inderdaad in de gps ontvanger van je smartphone.

1. Smartphones gebruiken aGPS. Assistant gps. Deze zijn low energy en maken naast gebruik van gps satellieten ook gebruik van wifi en gsm locatie bepaling. Hier zit gelijk het grootste probleem. Deze chips hebben niet als doel een exacte gps positie te bepalen via een fix maar als doel snel een locatie te bepalen met alle beschikbare data.

2. API. Elk besturingssysteem heeft een applicatie laag waarbij en gepraat kan worden met de hardware. Bij apple is het bijvoorbeeld niet mogelijk om elke milliseconden een gps locatie op te vragen. De locatie update frequentie is dus afhankelijk van het besturingssysteem en niet van de apps zoals runkeeper of endomo.

6

Re: gebruikt hier iemand Runkeeper of endomodo?

Ik heb runkeeper ook een tijdje gebruikt maar nu gebruik ik de app hardloperslogboek van fikesfarm. Hier kan je de kilometers per paar schoenen bijhouden.