1

Onderwerp: Zwemmogelijkheden Dordogne en streek

Zojuist een reservering gemaakt in de streek van de Dordonge. In de buurt van Saint Cyprien. Nu heeft mijn camping wel een zwembadje, maar hoop toch een keer of vier wat trainingen te doen in open water. Nu zou je denken met de Dordogne in de buurt zijn er wellicht mogelijkheden big_smile maar ik vroeg mij af of er mensen zijn die toevallig in deze streek wel eens aanraders (meren, of goede plekken in de rivier) of afraders zijn tegen gekomen.

Groet Remco

2

Re: Zwemmogelijkheden Dordogne en streek

Franse rivieren zijn in zijn algemeenheid een echte afrader. Tenzij je graag ziek wordt. Als er ook maar een dorpje of boerderij bovenstrooms staat zit er altijd troep in het water.

3

Je hebt te vroeg gereserveerd  big_smile
had je bij ons gestaan had je alle onderdelen met mij kunnen trainen  lol

Toevallig camping Le Garrit?
Heb even voor je gekeken, maar er zitten geen echte meren daar in de buurt om eens een kilometertje te gaan zwemmen.
Overigens heb ik als voorbereiding op mijn 1e Almere destijds gewoon in de Dordogne gezwommen. Stroomopwaarts zwemmen tot je niet meer vooruit komt en dan net zo lang zwemmen als je schema aangeeft  lol

Volgende keer dus bij ons boeken hè, dan gaan we samen hier heen  cool

4

Twee jaar geleden was onze vakantie ook bij de Dordogne. Ik heb alleen maar in het zwembad gezwommen, maar tijdens de kanotocht die ik met mijn kinderen maakte had ik niet het idee dat het ideaal zwemmen is in de Dordogne, met name omdat het nogal ondiep is op de meeste punten. Tegen de stroom inzwemmen wat petimas suggereert is natuurlijk wel een briljant idee, je eigen endless pool!

5

Maca............klopt vwb de diepte, maar wij hadden geluk, onze camping lag aan een breed stuk van de Dordogne waar het gelukkig diep genoeg was.

Andere uitdaging was de rivier over te zwemmen zonder al te ver af te drijven. Zo kon je ook aan de overkant in het deel van 1 meter diep stroom op zwemmen, terug diagonaal naar de stroomversnelling, weer terug naar het punt waar je er in ging en weer naar de overkant  cool  Leuk spelletje.

Overigens wel 1 keer onderkoeld het water uit gekomen. het was buiten 30 graden en ik lag met trainingspak onder een dekbed en probeerde cup-a-soup te drinken  tongue  Nog nooit zo koud gehad (zwom toen zonder wetsuit)

Succes enne..........................allemaal welkom in de Charente hoor deze zomer

6

Ik heb nog niks geboekt voor deze zomer wink

7

Moet je wel snel zijn Ronnyke anders is het bij ons ook vol.
Hoop dat je kampeert, anders kan je alleen nog maar TOT 13 juli terecht in de gites

8

THX oor de reacties! Ik ga het maar gewoon proberen in de Dordogne. Meren vond ik zelf ook beperkt. En die er was, was alleen voor vissers. Zwemmen verboden. @Thijs, ik zal ff goed kijken waar ik erin ga en of ik ver genoeg bij een dorpje/boerderij vandaan ben. @Petitmas, niet bij Le Garrit. Overigens ziet jouw zwemmeertje er goed uit! Wellicht iets voor volgend jaar big_smile

9

Swann...........niet alleen het zwemmeertje hoor  tongue  kijk maar eens op de website hihi

10

Inmiddels in de Dordogne en wel iets gevonden met enig perspectief. In Tamnies heb je een zwemmeertje  (etange de Tamnies) waar je € 1,50 betaalt en waar een zwemgedeelte is gemarkeerd en er is toezicht. Wat hier ideaal is dat - terwijl ik zwem - mijn gezin (ik heb kleine kinderen) zich prima vermaakt in het water, op het strandje en de schaduw van de bomen op het omliggende grasveldje. Langs de markeringslijn heb je eigenlijk vrij baan om banen van een kleine 150m te zwemmen. Voor mij - met weinig ervaring open water - is dit voldoende voor een prima training. Kortom voor beginnende triathleten in de met kleine kinderen die in de buurt van Sarlat zitten, echt een aanrader.

11

Kan me er alles bij voorstellen. Hier ook zo'n meer, alleen heb ik dus aan die 150 mt niet genoeg, hou daar niet van.
Na 18.00 uur, als de strandwacht weg is, mag je wel "oversteken"

Hier is van strandje naar strandje precies 500 meter, ideaal trainen dus. Veel plezier gewenst in de Dordogne.
Mooi fietstochtje maken naar Rocamadour !!!