hoi Jani
welkom op het forum. Ik ben zelf net ook bezig met triathlon en heb ook wat hoofdbrekens gehad over de kleding. Ik heb nu twee tri's gedaan en het volgende gedaan:
1e wedstrijd met wetsuit, was nog wat fris, hieronder had ik reeds mijn sportbh aan, mijn shirt en mijn broekje met een heel dunne zeem,, zelfs het startnummer kun je al omhangen, zodat je dat niet meer hoeft te doen. werkte prima, wetsuit uit, helm en bril op en gel in het zakje en weg.
2e wedstrijd zonder wetsuit, was heel erg warm, had een sporttop aan met wederom het broekje, bij de fiets shirtje aan, helm en bril op en weg. het materiaal is sneldrogend en dus zul je weinig last hebben van kou oid. die schuurplekken zijn idd lastig, als ik veel heb gefietst in het dunne broekje dan smeer ik meestal een beetje vaseline erop. Dat helpt goed. Gewoon even doorbijten dus!!!!!
ik heb ook het suit besteld van de link van jos, heb het nog niet binnen, maar schijnt erg goed te zijn. een vriendin heeft een soortegelijk pakje en zij vind het geweldig.
enne, het klopt dat er weinig vrouwen zijn in het veld, is erg jammer!!!!! laat je niet van de wijs brengen van de soms grote verschillen in tijd, doe gewoon je eigen ding en heb als doel goed finishen zodat je het leuk blijft vinden, doelen over tijden kun je altijd nog stellen. Je moet eerst leren een wedstrijd te doen. Is namelijk heel anders allemaal. de wissels die je thuis doet gaan vrij relaxed, je hebt alles bij de hand en geen andere mensen om je heen. in het parc fermee is het druk: er komen nog mensen binnen, er gaan al mensen weg en het is soms een zootje rond je fiets door jezelf en andere deelnemers, laat je er niet door van de wijs brengen, doe gewoon je eigen ding dan komt het allemaal goed. Het is een geweldige sport en meer vrouwen in het veld kunnen we goed gebruiken!!!!!
succes, heb je al een wedstrijd op het oog?????
groetjes
Wilma
Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........