526 Laatst bewerkt door Lieke (01-03-13 12:46:50)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Tatatatatatatatatata : het ongekende bedrag van €3,99 bij LIDL  lol  cool  roll  mad  tongue  yikes  big_smile  smile

Dacht hem al te herkennen.. big_smile Ik heb hem ook en bevalt echt prima! Heb hem gekocht omdat ik destijds (2jr geleden) geen geld had voor een duurdere bril, inmiddels is hij al 100x gevallen en nog niet stuk.. Denk dat mijn volgende ook maar een goedkoop model wordt.. Slaat m'n hart tenminste niet over als hij weer ergens het asfalt kust of onderin een tas beland..  cool

527

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Woehaaaaaaaaa..............dat denkt dus iedereen. Ik deed dezelfde truc met onze "fietsende kampeerders" en die zeiden ook meteen : wow, die zal wel heel duur zijn.

Tatatatatatatatatata : het ongekende bedrag van €3,99 bij LIDL  lol  cool  roll  mad  tongue  yikes  big_smile  smile

Als iemand de vraag zo stelt dan weet je dat hij goedkoop is, maar € 3.99 is een behoorlijk stuk lager dan ik had verwacht...

528

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Overigens zat ik naar Rudy Projects te kijken omdat ik Oakleys toch wel heel erg overpriced vind. Vanaf nu meet ik de prijs van zonnebrillen niet meer in euro's, maar in aantal Lidl zonnebrillen.

529 Laatst bewerkt door Arnoutdv (01-03-13 13:31:48)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Lieke schreef:

Zeem hangt af van het merk/model trisuit wat je koopt.. Ik heb een tri short van Saucony met daarin ook zo'n fleecepad. Maar mijn trisuit van Matong heeft een prima zeem, dik genoeg om lang mee te fietsen en dun genoeg om geen last van te hebben met lopen. Hangt dus van model/merk af.. Overigens met tri short met fleecepad ook nooit ergens last van gehad..

Eigenlijk fiets ik bijna nooit meer met een een "fiets" broek met zeem.
Soms in aan het begin als ik weer naar buiten ga, winterbroek heb ik alleen met zeem.
Verder gewoon lange of korte hardloop shorts of trisuit.

Een zeem zou ook alleen het schuren (door zweten) moeten voorkomen.
Is niet primair bedoeld als kussentje. smile

530

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wetsuite is binnen........damn wat zitten die dingen strak zeg (misschien ben ik gewoon te dik...lol), serieus hij past maar zit behoorlijk strak in een filmpje zag ik dat het normaal is dat hij strak zit. mijn vraag is nu eigenlijk

Moet je een wetsuite passen met je trisuite er onder? ....lijkt me wel maar denk vraag het toch effe.

zoals jullie weten heb ik totaal geen ervaring met triathlons maar wil alles heel graag leren natuurlijk.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

531

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mikecorn schreef:

Wetsuite is binnen........damn wat zitten die dingen strak zeg (misschien ben ik gewoon te dik...lol), serieus hij past maar zit behoorlijk strak in een filmpje zag ik dat het normaal is dat hij strak zit. mijn vraag is nu eigenlijk

Moet je een wetsuite passen met je trisuite er onder? ....lijkt me wel maar denk vraag het toch effe.

zoals jullie weten heb ik totaal geen ervaring met triathlons maar wil alles heel graag leren natuurlijk.

Tip, bij aanschaf van een wetsuit de volgende keer eerst passen en een keer in zwemmen, dan weet je zeker dat je goed zit. Maar dat is nu wat te laat smile

Ja, je trisuit moet er onder. Over het algemeen zit het pak op het droge strakker dan in het water, dus het zou kunnen dat de maat wel goed is. Let er ook op dat je het pak goed aan hebt, dus de mouw en broekspijpen goed opgetrokken (zie je ook bij de gozer op de foto pagina terug, die van de vrouw lijkt wat te groot).

532

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ook op 180km, em ik fiets niet bijster hard, had ik geen last met tribroekje en zeem. Het is zelfs zo dat ik mijn Assos broek alleen nog maar aan het op de ATB of de racefiets. Nooit meer op mijn tijdritfiets!

533

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Thanks bleek.....idd ik zou hem eerst moeten passen, maar op de site van hun stond hoe je de maat moest zijn bij gewicht en lengte, echter was ik er niet van uitgegaan dat de meeste sporters toch wel een beetje dunner waren als ik (1,86 en 98 kilo  cool ). Ik denk dat het wel goed zit heb hem gepast met trisuite aan en zit strak maar niet te strak......meer geluk als wijsheid dit keer.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

534

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heb vandaag ook een afspraak gemaakt voor een wetsuit te gaan passen/kopen. Naast de winkel ligt er een 25m bad dus kan het direcht testen ook maar ik vrees dat het nog wat fris is.

535

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nog even over de zonnebril :

Was voor mij ook echt een ontdekking. Ik snap de OAKLEY dragers niet........zoveel geld voor iets wat totaal niet bijdraagt aan de snelheid, alleen maar gekocht wordt "om een oakley op te hebben" en als er iets mee gebeurt ben je meteen weer een bak geld kwijt.

Precies wat Lieke en Maca zeggen...........druk de prijs van elke zonnebril uit in een aantal LIDL zonnebrillen en je bedenkt je wel 2 keer.......................tenzij je echt niet weet wat je nu weer van je geld moet kopen  tongue

Veel zon gewenst deze lente en zomer

536

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ja de Oakleys vind ik ook veels te duur, ik fiets nog met een pro brilletjes, helemaal kaal met 3 lenzen en ze doen nog steeds hun werk voor 29 euro. Overigens vind ik de Oakleys ook geen mooie brillen. Maar ieder zijn stijl. Maar te bedenken dat goedkope, goedzittende sportbrillen net zo goed hun werk doen als dure is voor mij de keuze makkelijk.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

537

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

oakleys zijn natuurlijk heel vet maar om daar nou zoveel geld aanuit te geven.
koop ik liever een oakley jawbone namaak voor 20 euro

538

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nee oakleys zien niet "natuurlijk" heel vet. Als het hele prof wielerpeloton vanaf dit seizoen GEEN ENKELE oakley meer op zet dan is het ook niet meer vet.

Een product wordt vet / cool gemaakt door de profs, de rest hobbelt mee

539

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Nee oakleys zien niet "natuurlijk" heel vet. Als het hele prof wielerpeloton vanaf dit seizoen GEEN ENKELE oakley meer op zet dan is het ook niet meer vet.

Een product wordt vet / cool gemaakt door de profs, de rest hobbelt mee

nee dan is het nogsteeds vet

540

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Bijna klaar voor 2013.

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2009/07/rudy-project-wingspan_black-side.jpg

541

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Die kleurt al beter bij je fiets Maca944 :-)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

542

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Fiets schreef:
petitmas schreef:

Nee oakleys zien niet "natuurlijk" heel vet. Als het hele prof wielerpeloton vanaf dit seizoen GEEN ENKELE oakley meer op zet dan is het ook niet meer vet.

Een product wordt vet / cool gemaakt door de profs, de rest hobbelt mee

nee dan is het nogsteeds vet

Marketing, marketing en nog eens marketing. Die bril van 300,- kost waarschijnlijk nog geen paar tientjes om te produceren.

543

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Bijna klaar voor 2013.

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2009/07/rudy-project-wingspan_black-side.jpg

Een van de mooiste helmen beschikbaar!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

544

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Scighera schreef:

Een van de mooiste helmen beschikbaar!

Ik was met name gecharmeerd van de mogelijkheden om extra te koelen met het oog op Nice. Al sprak het kleurenschema me ook aan, Rose.

545

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie helm! Mijn tt-helm heeft een gaatje bovenop waar ik water in kan spuiten, koelt ook lekker

546

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Joe Friel - The triathlete's training bible aangeschaft na tips via dit forum. Nu de hele dag al aan het bladeren.

547

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Re : oakley  ------------> Bleek heeft het helemaal door

548

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Re : oakley  ------------> Bleek heeft het helemaal door

-,-" -,-' ik ben heus niet achterlijk hoor. weet ook wel dat het hun niks kost om te maken. MAAR DAN KAN IK ZE NOG WEL MOOI VINDEN!!!!! heb ook al gezegd dat ik 100erden euros teveel vind hoor -,-

549

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet zo happen FIETS  cool

Ik ga heus niet zeggen wat je wel en niet mooi moet vinden. Ik zeg alleen dat diverse producten "vet" worden gemaakt.
Ik zie zelden iemand met een bril, helm, schoenen of fiets waar er maar heeeeel weining van zijn, maar waar wel iedereen van zegt : vet zeg.

Punt is wel duidelijk denk ik  tongue
Even goede vrienden hoor

550

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb 2 van mijn oakley's costum made die ik zogezegd zelf heb samengesteld dus echt veel heb ik deze nog niet gezien. Vind persoonlijk voor tri/duathlon trouwens oakley niet de ideale bril ook niet vind voor het lopen een adidas veel aangenamer zitten.