Ik moet zeggen indien je naar hele wedstrijden gaat gaan en je wilt echt deftige snelheden halen dan tenzij je Nice doet of Lanzarote is een TT fiets een zeer grote winst (nochtans tegenwoordig rijden profs ook op TT frames hier: Frederik van Lierde in nice op zijn P5). Hier kan geen discussie over bestaan. Zeker en vast dan nog Almere. Normaal gezien als je in september Almere gaat doen, begin dan rond april reeds op die TT fiets te rijden en voortdurend in de beugels. Je zal verschieten wanneer je 5000km + in je beugels gereden hebt hoe comfortabel je erop zit.
Onderste rugspieren moeten ook getraind worden, je kan niet verwachten dat je vanaf het begin 5u in je beugels kan zitten. Dit heeft ettelijke kilometers nodig!
Dus als tip kan ik alleen maar geven indien op 180 km minder dan 2000 hoogtemeters: Tijdritfiets.
Daarna zorg voor een Fietsafstelling op maat!!! of tijdens de aankoop uiteraard.
kilometers maken in die beugels, stabiliteitstrainingen voor je core. (je zal er van verschieten hoeveel meer je kracht hebt en het langer kan volhouden)
Ik rij altijd met tijdritfiets, gewoon omdat ik al mijn wedstrijden daarmee doe en dus moet mijn lichaam er volledig op getraind zitten.
Alles is natuurlijk ook afhankelijk van je doelstellingen...