1

Onderwerp: Hoeveel triathlons per jaar?

Dit is mijn eerste jaar dat ik aan triathlon doe.
Ik heb er reeds 2 achter de rug (winter) 1/8 triathlon, heb nog een 1/8 en 1/4 gepland.
Hoeveel wedstrijden doen jullie per jaar?
In de overige weekends doe ik regelmatig fietstoertochten (100km)-150km

2 Laatst bewerkt door denniss (25-03-13 18:06:37)

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Dat is verschillend per persoon hoeveel wedstrijden je wilt doen.

Ik doe dit jaar 5 triathlons waarvan 3 OD een 1/2 en een hele. Daarnaast nog een tijdrit en een zwemloop.
ook nog een aantal tour-tochten als training.

Mijn eerste jaar heb ik 4 sprints gedaan.

3

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Nja ik heb er voor dit jaar 4 kwart en 1 111 gepland + nog enkele duathlon's zou normaal moeten lukken tongue  Ik ga wel na die 111 in september een 2 tal weken rust nemen dat heb ik al beslist. En oja ik ga in Mei ook nog een mtb marathon rijden in de ardennen en enkele halve marathons in het voorjaar kwestie van bezig blijven.

4

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Ik heb er slechts 1 geplanned... mn eerste 1/4 om te kijken hoe dat bevalt.. ben echter bang dat ik het wel leuk ga vinden..

Verder heb ik niet zoveel plannen voor erna. Waarschijnlijk ga ik wel wat 3000m en 5000m op de baan doen.. en als de vorm weer wat beter wordt zelfs een 800m voor de lol (1500m heb ik nog nooit voor de lol gelopen). wellicht dat ik ook nog een 1/8 ga doen aangezien kortere afstanden me over het algemeen beter liggen.

Hoogste prioriteit is weer heel worden en blijven na mn achillesperikelen.. daarna moet het clubrecord op de 3000m steeple eraan..  tongue

Totaal andere koek is het idee om op mn 42e (over 3 jaar) weer een marathon te doen..

eerst maar eens kijken hoe ik dit jaar doorkom.

Maarten

5 Laatst bewerkt door Sandra86 (27-03-13 12:18:02)

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Ik heb voor dit seizoen een zwemloop, een achtste en een vierde gepland (tot en met juni). Dat wordt mijn eerste kwart triathlon, dus afhakelijk van hoe het gaat/of ik het leuk vindt plan ik de rest van het seizoen. Wil eigenlijk ook nog steeds een keer (voor het eerst) een halve marathon lopen...

6

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Voorlopig in de planning veel trainen en.....

Tijdritje van 40 km.
jan janssen classic 115 km
1/8 triatlon in westervoort

De bedoeling is dat ik nog 2 1/8 triathlons ga doen en als afsluiter 1/4, vervolgens wat loopjes Bijv Bridge to bridge, Posbankloop en een paar fiets ritjes.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

7

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Een tijdrit, zwemloop, twee OD, een kwart,  een 1/3e, een duo en twee hele.

8

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Een stuk of 8 sprintjes of achtstes en 1 of 2 OD's.

9

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Ik ben gek op wedstijdjes vaak ook als harde training, volgens mij heb ik in 2009 15 triathlons gedaan. 3  halve 1 2/3e (Stein) 1 hele,  5 Od's en wat sprintjes..

Dit jaar verwacht ik een stuk of 8. 2-3 sprints 3-4 Od's 1 of 2 halve. voorlopig ingeschreven voor 1 sprint en 1 OD, dus er is nog wat planning (en ook training) te verrichten.

10

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Beste triatleten,

Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek voor Stichting Holland Triathlon.
Hierbij gaat het om een onderzoek naar de wensen en behoeften van triatleten ten aanzien van een Triathlon evenement.

Indien u geïnteresseerd bent vul dan de enquête in via de onderstaande link of meldt u aan voor een kort interview!
www.thesistools.com/web/?id=332460

Voor het onderzoek ben ik specifiek op zoek naar triatleten die in het verleden al eens hebben mee gedaan aan een hele Triathlon en die bereid zijn zich aan te melden voor een kort interview over het onderzoeksonderwerp. Het interview kan plaatsvinden op een locatie, via de telefoon of eventueel digitaal. Bent u bereid mee te werken aan een kort interview? Stuurt u dan een mail naar g_rosenkrantz@hotmail.com.
 
Alvast bedankt.
 
Met vriendelijke groet,
Gaby Rosenkrantz

11

Re: Hoeveel triathlons per jaar?

Afgelopen winterseizoen Assen en Enschede (afgelopen zaterdag) gedaan.
Februari een 18,5 gelopen in Apeldoorn.
Door de zomer zullen er een paar 10km gelopen worden (waarvan 6 april de eerste is). Wil nog een halve marathon doen.
8 juni Huizen ingeschreven op 1/8 met hoop op omzetting naar 1/4
Wil in juli en augustus ook nog elk 1 doen.
Sowieso al ingeschreven op de kwart van Apeldoorn op 7 september.
En dan oktober weer de eerste wintertriathlon in Assen.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)