Onderwerp: Krampen bij gebruik vinnen
Hallo,
Ik zwem reeds 5 maand, gedurende 2 maal in de week. Het zwemmen begon vanaf 0. D.w.z. van 200 meter borstcrawl (beter omschreven als geprutscrawl ) naar 4 km aan een deftig tempo (voor mij toch, voor andere is dit nog steeds een slak-tempo). Techniek is niet slecht voor een beginner, maar kan nog veel beter. Hiervoor ga ik eens een aantal lessen volgen (individuele lessen met een zwemtrainer).
Bij het fietsen en lopen heb ik nooit last van krampen. Bij het zwemmen durft dit na een afstand van 4 km op het einde wel eens voor te vallen, een lichte kramp..
Maar, bij de oefening met vinnen is dit een RAMP! Ik moet nog maar kijken naar die vinnen en de krampen beginnen reeds op te komen. Bij een slechte dag heb ik al prijs na een paar meter. Bij een goede dag heb ik het na 200 meter al zitten. Begint altijd in de voetzool en gaat over naar de kuiten en soms ook het bovenbeen. Het zijn krampen waarbij ik crepeer en mijn been gedurende een paar minuten gepositioneerd blijft staan, waarbij ik de voet niet kan plooien om de krampen tegen te gaan. Ik neem sedert een maand ook magnesium bij, maar dit helpt niet.
Iemand enig idee aan wat dit kan liggen? Conditie nog niet goed genoeg, spieren moeten hier nog op aangepast worden, techniek die op niets trekt?
Bedankt!