Onderwerp: Eerste halve triathlon test
Voor alle data: http://connect.garmin.com/profile/Rosevdh69
Om te beginnen, zwemresultaat was de grootste verrassing, fietsen OK voor nu en lopen helaas langzamer dan gehoopt. Daarom de training op 9km bij lopen beeindigd toen ik mijn support (mijn vrouw Natasja) zag.
Zwemmen 1,9km: 33m57s
T1: 2m40s
Fietsen 90km: 2u56m
T2:5m50s (plaspauze en verschoning thuis)
Lopen 9km: 1u03m (langzamer dan langzaam)
Het was een mooie test met goed gevoel voor alles. ook om te weten wat 90km met je doet op het lopen. Laatste onderdeel was voor mij vooral zwaar vanwege de eerste keer lopen in de warmte, maar ook de lage energie die er nog was na het fietsen. Tot slot speelde de linker knieband een beetje op. Vond het wel welletjes en hoop voor 2 juni in Nieuwkoop vooral op het lopen ruime verbetering te maken. En in Haugesund een nog betere prestatie.
Zwemmen was een verrassend resultaat, Fietsen daar moet nog meer gewenning en tempo en ook rust in, Lopen is zorgenkindje maar daar kan vast nog wat mee.
Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve