De deelname limieten zijn niet altijd helder in mijn ogen. Volgens mij zit er een NTB regeltje achter ofzo. Bijvoorbeeld Didam heeft maximaal 300 deelnemers op de halve. Waarom?
400 past makkelijk in het parc fermee en in het water. Misschien moeten ze het zwemrondje ietsje groter maken (daar is plaats voor), maar dat is het dan wel.
Misschien is het bedoeld om te voorkomen dat iedereen dezelfde wedstrijd doet ofzo... Maar Stein heeft geen limiet (of in elk geval niet eentje waar ik me bewust van ben)..
Rijssen, Apeldoorn en Veenendaal snap ik wel, je zit daar aan de limiet qua beschikbare ruimte (zwembad) en op het fietsparcours (Veenendaal). Je moet grootschalig uitbreiden en dat is moeilijk realiseerbaar in NL. Dus ik snap dat dan wordt besloten de deelnemers te limiteren (Rijssen en Apeldoorn) of je op kwaliteit te richten NK in Veenendaal en de recreatieve series te beperken.
ALs we bereid zijn 60-80 euro voor een OD uit te geven kunnen er professionele organisaties inspringen, zoals je met loopjes ziet (en triathlons als Londen/Barcelona/Hamburg en de 5150 series van IM). Bij loopjes betalen we makkelijk 20-40 euro voor een uurtje of anderhalf lopen met 10.000 man/vrouw.
Maar voor 20-30 Euro een OD organiseren kan alleen vanuit vrijwilligers werk en dat is moeilijk. We kunnen niet meer op 56 a 60 jaar met pensioen zoals 10 jaar geleden, en daar zaten volgens mj de meeste kartrekkers in verenigingen/organisaties. De vroeg gepensioneerden met management/organisatie talent.