Onderwerp: kramp tijdens lopen in de wedstrijd
Na 9 jaar vandaag mijn eerste 'triathlon' weer gedaan 1/30/9km. Echter net als in het verleden weer eenzelfde krampprobleem.
De start van het lopen ging goed met een (voor mij) lekkere 11,0 km/u op de 1e km. Daarna iets ingehouden om m'n hartslag wat te laten zakken en km 2 en 3 rond de 10,5 per uur gelopen. Daarna begon het gezeur. eerst een lichte verkramping van mijn linker bovenbeen achterop, bij km 5 hetzelfde voor m'n rechter. Vervolgens bij km 6 ook verkramping van mijn linker bovenbeen bovenop bij mn knie. in 2004 had ik ook vaak hetzelfde en resulteerde regelmatig in volledige verkramping met stoppen en rekken tot gevolg. Vandaag het tempo flink naar beneden gehaald om dit te voorkomen en uiteindelijk met 9,5 km/u gemiddeld gefinished en de laatste 2 km met +/- 8,5 - 9 per uur gelopen. Harder ging niet want dan schoot er ergens wel kramp in de spieren...
Nu de vraag Hebben meer mensen dit probleem en hoe zou ik dit kunnen ondervangen in de toekomst.. Baal er erg van omdat m'n hartslag steeds rustiger werd en ik echt nog over had voor m'n gevoel...