1

Onderwerp: Gek gedoe met de Polar

Hoi

Ik heb een Polar RS300X. Het vreemde doet zich voor dat wanneer ik op de fiets spring de eerste 20 min mijn hartslag alle kanten op vliegt, van 50 tot 250 en alles wat er tussen zit.

Begin ik met hardlopen, is er niets aan de hand.

Wie heeft dit ook en is er een oplossing voor? Bestaat er wellicht iets van "contactspray" voor de borstband? Ik word er echt heel erg simpel van. Overigens, wanneer ik 20 min onderweg ben is er geen vuiltje meer aan de lucht

2

Re: Gek gedoe met de Polar

Als 'contactspray' kun je de band natmaken met water op de sensoren, maar het multifunctionele altijd voorradige spuug werkt bij mij ook prima smile misschien zweet je meer met hardlopen dat ie het dan wel goed doet? Heb geen ervaring met jouw model...

3

Re: Gek gedoe met de Polar

Sandra, dank, de jodenlijm gebruik ik al  tongue
Dacht eerst dat het te weinig was. Maak mijn brost zelf ook nat met een washandje, spuug de band helemaal onder en dan meteen de fiets op.

Nog gekker is dat zodra ik "afdaal" de meter meteen doorslaat naar boven de 200. Word er erg simpel van

4

Re: Gek gedoe met de Polar

Jammer, dat was de makkelijke oplossing... echt een software/communicatie probleem dus.

5

Re: Gek gedoe met de Polar

Wat zegt polar hierover.. al contact mee gehad?

Misschien ander batterijtje in de borstband?

Na 20 minuten gaat het goed: auto sensing warming up tongue

6

Re: Gek gedoe met de Polar

Is meestal statische elektriciteit van je kunststof shirt... Na 20 minuten is je shirt nat, en is het over.... Trek maar een keer een katoenen shirt aan, dan is het vast weg... Of een nat shirt....

triathlon is 3x leuker!

7

Re: Gek gedoe met de Polar

Hans, ga ik op zeker proberen. Ik laat weten.
Overigens heb ik nog wel een zweetshirt van diverse merken er onder aan.
Wellicht werkt dat nog erger in de hand, maar ik ga ff experimenteren.

Kijken wat er straks met hoge temperaturen en alleen een topje gebeurt

8

Re: Gek gedoe met de Polar

Hoi HansH..................gouden tip, maar het duurde alsnog even.

Eerste keer na jouw tip had ik een tri-top met een wielershirt aan. Op beide kledingstukken de waterstraal vanuit een bidon er op gezet en....................ik was meteen dood................volgens de hartslagmeter :-)

Na een kwartier ging het werken.

Dag erna had ik weer fietsen op het programma. Tri-top droog gelaten en wielershirt nat gemaakt...............pieppieppiep 210.
Ging na 20 min nog niet weg. Shirts omhoog getrokken tot boven de borstband en..............binnen 2 sec de juiste hartslag.

Gisteren met alleen een tri-top (ja ja en broek) gefietst. Daar had ik alleen een nat washandje overheen gehaald en direct de juiste waarde vanaf het begin. Denk dat we er wel uit zijn. Dank.  tongue

9

Re: Gek gedoe met de Polar

Heb dezelfde hartslagmeter. Ik kan mij herinneren één keer zoiets meegemaakt te hebben met het lopen. Toen bleek mijn telefoon de boosdoener.

10

Re: Gek gedoe met de Polar

@petitmas: mooi! Als je het heel erg nat maakt krijg je waarschijnlijk geen spanningsverschil tussen de twee elektrodes die in de band zitten - je maakt ahw kortsluiting - dus geen hartslag afleesbaar... (Heb in een zeer ver verleden medische fysica gestudeerd met als afstudeerrichting.... ECG analyse... Komt het na 30 jaar toch nog van pas  lol )

Je kunt ook nog proberen je band met de elektrode op je rug te doen...

triathlon is 3x leuker!

11 Laatst bewerkt door petitmas (22-06-13 10:57:01)

Re: Gek gedoe met de Polar

Hahahaha, geweldig, ga ik, als ik alleen ga fietsen, zeker eens proberen (op de rug). Maar als je hem niet te nat mag maken, hoe kan het dan dat alles na het zwemmen gewoon wel werkt?


Ooohh en Remko, ook zonder telefoon gebeurt, dus die is bij mij niet de boosdoener :-)

12

Re: Gek gedoe met de Polar

petitmas schreef:

Hahahaha, geweldig, ga ik, als ik alleen ga fietsen, zeker eens proberen (op de rug). Maar als je hem niet te nat mag maken, hoe kan het dan dat alles na het zwemmen gewoon wel werkt?


Ooohh en Remko, ook zonder telefoon gebeurt, dus die is bij mij niet de boosdoener :-)


Na het zwemmen zit het water overal, maar niet onder de band, omdat deze strak aansluit op je lichaam. Voor water is het dan moeilijk daar tussen te komen, dus daar zal geen tot nauwelijks water onder komen.

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!