1

Onderwerp: bloomberg artikel over triatlondeelnemers ouder dan 40

Kwam dit artikel tegen:
http://www.bloomberg.com/news/2013-06-2 … hlons.html
Lees en huiver.

2

Re: bloomberg artikel over triatlondeelnemers ouder dan 40

Ik doe vandaag voor het eerst mee in de H60+ (Meestal is er alleen een 40+....). Had me al ingeschreven voor ik dit las, dus om nu mijn inschrijfgeld terug te vragen, en op de bank te gaan zitten met chips en bier... (Misschien is dat volgens een ander onderzoek nog veel gevaarlijker  lol )

In ieder geval bevestigt het artikel dat een keuring geen zin heeft, dat beeld had ik al....   hmm
Ik zal mijn best doen om langzaam aan te doen, maar beloof niets cool

triathlon is 3x leuker!

3

Dit artikel mag ik negeren geloof ik ;-)

To Finish You Have To Start!
-Ironman 70.3 Miami -- Ironman Barcalona -
What's next?
--Ironman Kalmar 2015

4

Annelies schreef:

Dit artikel mag ik negeren geloof ik ;-)

Een jonge blom als jij wel ja.. alhoewel.. er zit een kern van waarheid voor iedere sporter in:

“That’s not to say you can’t get problems when you’re under 45,” said O’Keefe. “But you’re much more susceptible when you’re over 45 because it just takes longer for your body to recover and when you hammer it day in and day out, it just takes a toll on your body.”

Ik denk cq veronderstel dat je, als je heel veel en heel eenzijdig train, je in ieder geval schade aan je lichaam zal veroorzaken. Ook als je 29 bent :-) heb je als triatleet wel geluk: je kan super goed afwisselen.

5

Bwa das weer zo een onderzoek zoals er veel zijn. Volgende keer schrijven ze dan mischien weer dat triathlon wel goed is voor 40+ers. Als mijn resultaat morgen tegenvalt kan ik het op dit artikel steken wink Ik denk nu wel alles waar een Te zoals bv teveel niet goed is en aangezien er toch wel mensen zijn die er flink tegenaan gaan en dingen doen die het daglicht niet mogen zien dat er idd wel een gezondheidsrisico is in deze leeftijdsgroep maar dan kun je ook naar de amateur wielersport gaan kijken daar gebruiken ze deze produkten zeker zoveel of nog meer dan in de triathlon.

6

HansH schreef:

Ik doe vandaag voor het eerst mee in de H60+ (Meestal is er alleen een 40+....). Had me al ingeschreven voor ik dit las, dus om nu mijn inschrijfgeld terug te vragen, en op de bank te gaan zitten met chips en bier... (Misschien is dat volgens een ander onderzoek nog veel gevaarlijker  lol )

Met een achtergrond van morbide obesitas kan ik je verzekeren dat mijn huisarts mij liever zo af en toe een triatlon mee ziet pakken. Lekker sporten en niet te gek doen. Alhoewel ook ik uiteraard wel ambities heb en die nastreef, met succes overigens.

HansH schreef:

Ik zal mijn best doen om langzaam aan te doen, maar beloof niets cool

Zonder je voor leugenaar uit te willen maken geloof ik je bij voorbaat niet :-)
Vermaak jezelf.

Ik denk dat je, als je het eigen lichaam ken, en op de signalen let en niet overdreven doe, je prima aan triatlons mee kan doen. Ook de hele.

Dat gezegd hebbende, tijdens de laatste halve marathon heb ik (als 40-er) hele groepjes 20-ers ingehaald die mij met veel bombarie voor het keerpunt in hadden gehaald.. Daarna heb ik ze niet meer gezien.. Terwijl ik op een lekker tempo en dito hartslag aan het cruisen was..