1

Onderwerp: Parcoursverkenning Challenge Almere

Hallo allemaal,

Op 14 september ga ik meedoen aan de hele triathlon van Almere.
Ik wil daar uiteraard goed voorbereid aan de start verschijnen.
Zo wil ik tijdens mijn vakantieperiode een keer het fiets- en loopparcours verkennen en als het kan ook nog een stukje zwemmen in het Weerwater.
Zijn er forumleden (liefst met parcourskennis en/of gps in bezit) die dit samen met mij willen doen?
Ik zou kunnen op 31 juli, 1, 7, 8, 12, 13, 15 en 16 augustus.
Stuur mij a.u.b. een privéberichtje en/of reageer op dit bericht.

Groeten,

Martijn

2

Re: Parcoursverkenning Challenge Almere

Ik zeg thuiswedstrijd ;-)

Heb je een berichtje gestuurd!

To Finish You Have To Start!
-Ironman 70.3 Miami -- Ironman Barcalona -
What's next?
--Ironman Kalmar 2015

3

Ik wil ook nog een keer. Ergens half augustus! Voor mij ook thuiswedstrijd, maar ik ken het rondje nog niet.

4 Laatst bewerkt door superhans (03-07-13 07:22:13)

Ik wil ook graag een keer het rondje rijden van te voren, omdat het anders is dan voorgaande jaren. Dus als er iemand is die weet hoe het parcours gaat lopen wil ik graag een keer mee.... Ergens in augustus lijkt me goed (liefst op een zaterdagochtend wat mij betreft).

5

Bedankt voor jullie reacties!
In de weekenden in augustus ben ik al bezet, dus ik ben gebonden aan de aangegeven data.
Als er nog meer mensen zijn die het (nieuwe) rondje kennen en mee willen: heel fijn!

6

Voor mij ook een thuis wedstrijd, weet het rondje en wil wel mee rijden, maar kan alleen nu nog tot 26 juli daarna ben ik op vakantie. Maar tot die tijd heb ik wel tijd.

Zeg maar wanneer jullie evt een rondje willen rijden.

7

@Dennis: deze maand kan ik niet, omdat ik al andere afspraken heb staan en de derde en vierde week van juli op vakantie ben.

Annelies en ik gaan op 1 aug. het parcours verkennen! Zijn er nog mensen die er bij kunnen en willen zijn?

8

Jammer, ik moet werken op donderdags.

9

Hoi MartijnT,

ik heb je topic onder de aandacht gebracht in het topic over de Challenge Almere 2013

even een vraagje of 2

Hoe laat en waar ga je verzamelen op 1 augustus. Dat schept duidelijkheid en kunnen mensen zich nog bij je aanmelden.

groet

Peet

10

Ik zou graag meegaan op 1 augustus, maar hangt af van het tempo dat jullie denken te fietsen.
Kun je dat aangeven?

11

Ja ben ook benieuwd. MartijnT ik heb je gemaild..

1-2-Tri!

12

Waarschijnlijk kan ik dan ook wel mee fietsen... afhankelijk vd tijd..

13

Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie, maar vanwege vakantie, en in mijn geval dus ook internetloosheid, heb ik niet eerder kunnen reageren.
A.s. donderdag (1 aug.) om 10.00 uur hebben Annelies en ik afgesproken. Inmiddels zijn er al meer die zich hebben gemeld, maar de groep mag natuurlijk nog groter worden.
We gaan eerst het fietsparcours in een rustig tempo verkennen. In de middag wil ik ook nog de hardloopschoenen aantrekken om de ronde van 10,5 km te bekijken. Daarna evt. ook nog even in het Weerwater zwemmen (en afkoelen).
Stuur mij een prive-bericht als je mee wilt gaan.

14

Word morgen een gezellige boel!
Heb er zin in!

Tot morgen allemaal!

To Finish You Have To Start!
-Ironman 70.3 Miami -- Ironman Barcalona -
What's next?
--Ironman Kalmar 2015

15 Laatst bewerkt door peet (02-08-13 21:38:58)

Gisteren met een vijftal triathleten het fietsparcours van de Challenge Almere verkend. Over het algemeen is het goed te doen op een smal fietspad door de bossen heen na. Moeilijk inhalen en als het nat ligt kan het glibberig zijn. Na het fietsen ook nog een stukje van het loopparcours gedaan, daar zitten geen verassingen, net als het fietsparcours zo vlak als een pannenkoek.

Ik heb een topdag gehad, leuke mensen ontmoet en een gezellige en mooie fietstocht door de polder gemaakt..

Een volgende keer ben ik ieder geval weer van de partij.

train ze

16

Ik sluit me helemaal bij de wijze woorden van Peet aan :-)
Het was erg gezellig en leuk om zo de parcoursen te verkennen!
Trainze!

17

Beetje late reactie maar het was leuk om afgelopen week het parcours zo te verkennen...

Blijkbaar klopte dat stuk door het bos bij Zeewolde wel....... hopelijk dat stukje grind niet.
Er zijn wat verschillende opties om van de Nulderdijk naar het Nulderpad te komen.. misschien zien we er één over het hoofd....

Kijk ook nog even naar het doorsteekje wat je moet maken voor de tweede ronde, deze loopt anders dan de eerste ronde.
Onderaan het Weerwater ga je weer rechts Almere uit...

18

Vandaag ook het parcours verkend. Ik vond er toch nog wel wat saaie stukken inzitten. We hebben ook nog wel flink lopen zoeken naar de juiste weg. Begon al vanaf de esplanada naar de eerste dreven aangezien je daar niet op mag fietsen en wij niet de nodige Almere kennis hadden.Ook niet alle straatnamen waren aangegeven dus dat was soms goed zoeken.
Ook bij Zeewolde nog lopen zoeken naar het juiste pad. Wij zijn ook een stuk door het bos gegaan maar dat leek me haast triathlon onwaardig. Smal en bij slecht weer is het daar goed koud volgens mij.
Ook waren er hele stukken slecht wegdek. Veel gaten en een houten brug waar je bijna inzakt op de eemmeerdijk.

Weet nu een beetje wat ik kan verwachten op 14 september.

gr ramon