26

Re: Triathlon blunders

Afzakken van de zwembroek, tijdens elke afzet in het zwembad. Dit vond ik wel een hele grote blunder, qua tijd en schaamte, want de dames van de banenregistratie hebben mijn hele achterwerk kunnen zien haha.

Ook nog één keer voorbij de wisselzone gefietst (was ook niet echt duidelijk aangegeven)

27

w13lut schreef:

Afzakken van de zwembroek, tijdens elke afzet in het zwembad. Dit vond ik wel een hele grote blunder, qua tijd en schaamte, want de dames van de banenregistratie hebben mijn hele achterwerk kunnen zien haha.

Ook nog één keer voorbij de wisselzone gefietst (was ook niet echt duidelijk aangegeven)

Wees blij dat je niet verplicht rugslag moest zwemmen  wink  big_smile  lol

#enjoylife

28

Hahaha, dat zou wat zijn  tongue

29

w13lut schreef:

Grappig.. zelf nog nooit meegemaakt. Wel dat m'n zwembroek een stukje af gaat zakken omdat ik te hard zwem.. Touwtje strakker trekken helpt dan.

w13lut schreef:

Jammer.. Je moet jezelf altijd vooraf oriënteren zeggen de ntb officials dan..

30

Afgelopen zaterdag kom ik met mijn fiets het PF binnen gerend en doe tijdens het rennen mijn helm los. Vervolgens richting mijn wisselplek. Komt er een jurylid aan.
'' Zo meneer, gaat u maar even rustig stilstaan"
stress, wat nu weer.....
"doet u maar even rustig u helm weer vast"
shit wat dom van me, dat mag pas als de fiets geparkeerd staat, snel mijn helm vast...
"Zo meneer, voor deze ene keer zien we het door de vingers"
shitshitshit, ik wil door laat mn fiets nu los mevrouw.. "ja, sorry voor het leermoment het spijt me... blabla"
"dan kunt u nu weer verder, succes"
shitshit, ik ren verder maar waar ben ik in godsnaam......................... Blijk ik allang mijn plek voorbijgerend en kan ik weer terug en zoeken waar ik sta. Wat een prut wissel maar wel heel erg van geleerd..

@Ynsnits waar blijft jouw triathlonblunder nu? Ben erg benieuwd wink

#enjoylife

31

lol Wel mooi dat dat jurylid er zo mee omgaat en niet meteen streng allemaal kaarten of tijdstraffen gaat uitdelen. Goed leermoment inderdaad.

32

Tijdstraf was het wel hoor. Heb zeker 15 tot 30 sec daar stil moeten staan tot ik weer verder mocht. Wat een stress kan zoiets opleveren zeg..........

#enjoylife

33

rinke schreef:

Afgelopen zaterdag kom ik met mijn fiets het PF binnen gerend en doe tijdens het rennen mijn helm los. Vervolgens richting mijn wisselplek. Komt er een jurylid aan.
'' Zo meneer, gaat u maar even rustig stilstaan"
stress, wat nu weer.....
"doet u maar even rustig u helm weer vast"
shit wat dom van me, dat mag pas als de fiets geparkeerd staat, snel mijn helm vast...
"Zo meneer, voor deze ene keer zien we het door de vingers"
shitshitshit, ik wil door laat mn fiets nu los mevrouw.. "ja, sorry voor het leermoment het spijt me... blabla"
"dan kunt u nu weer verder, succes"
shitshit, ik ren verder maar waar ben ik in godsnaam......................... Blijk ik allang mijn plek voorbijgerend en kan ik weer terug en zoeken waar ik sta. Wat een prut wissel maar wel heel erg van geleerd..

@Ynsnits waar blijft jouw triathlonblunder nu? Ben erg benieuwd wink

Hahaha...praat mij niet over helmen en wisselen....ik weet er alles van..
maar goed, hier mijn "leermoment":

afgelopen zaterdag tijdens het wisselen van mijn lekke band zaten mijn tijdrithelm en zonnebril in de weg, dus helm en zonnebril afgezet.
Toen ik uiteindelijk na de nodige strubbelingen weer op de fiets zat, kwam ik erachter dat ik wel mijn helm had opgezet, maar mijn bril nergens kon vinden. Aangezien het toch grijs weer was, maakte ik mij niet zo druk daarover. Bril wrs in de berm...jammer dan..Maar na zo'n 3 uur fietsen kreeg ik toch wel een erg pijnlijk gevoel op mijn voorhoofd thv de rand van mijn helm....en..ja hoor..daar zat mijn bril!! cool  Volledig verstopt tussen voorhoofd en helm.
de afdruk van de neusbrug staat nu nog mooi als souvenir in mijn voorhoofd geprint..au! mad

Ik ga nu op zoek naar een tijdrithelm met geïntergreerd vizier.... big_smile

34 Laatst bewerkt door HermanB (17-09-13 12:14:59)

Tijdens de triathlon van Stockholm vorig jaar: Alles keurig klaargelegd in mijn hotelkamer, drie keer gecontroleerd, alle losse dingetjes die ik bij vertrek ergens moest stoppen (bril, chip, fietsshirt voor de rit van ongeveer twintig minuten van het hotel naar de startplaats etc.) in mijn helm zodat ik ze vanzelf zou vinden. Maar toen vergat ik bij het verlaten van mijn hotelkamer natuurlijk die hele helm mee te nemen. Geen probleem, want daar kwam ik al bij de lift achter. Dus terug naar de kamer...

Maar nu wilde het geval dat ik die kamer deelde met mijn moeder, die was meegekomen voor een gezellig weekendje Stockholm met haar zoon. Die had mijn helm zien liggen, had hem opgepakt en was mij achterna gekomen. Fijn, helm aangepakt, de losse dingetjes die erin zaten op hun plek gestopt en naar de startplek bij het stadhuis gereden. Om vervolgens in het parc fermé te moeten constateren dat ik mijn tijdregistratiechip niet bij me had en er geen tijd meer was om hem op te gaan halen :-(

De chip bleek uit mijn helm gevallen toen mijn moeder hem oppakte. Kon zij ook niks aan doen verder, maar knap klote was het wel omdat mijn tijd nu niet geregistreerd is.

35

Ynsnits schreef:

.....verhaal....

lol

36

hahaha das ook een mooi verhaal Ynsnits big_smile  lol Dat geeft wel weer hoe gefocused je op dat moment bent!
@Hermanb, das dan ook mooi balen... Wat zal je moeder zich knullig hebben gevoeld ondanks haar goede bedoelingen... wink

Had zelf trouwens nog eentje afgelopen zaterdag. Ik was namelijk mijn compressie calfs kwijt toen ik deze wilde aantrekken. Stress en 3x mijn hele tas overhoop gehaald... Niks.. Ik snapte er niks van want had ze toch 10000% zeker ingepakt de avond ervoor en had ze die dag ook zeker nog gezien. Pas na afloop voelde ik dat de calfs in mijn jaszak zaten waar ik ze tijdens het installeren van mijn wisselplek had ingedaan zodat ik ze niet zou vergeten aan te trekken en zodat ze niet nat werden van de regen  lol

#enjoylife

37

rinke schreef:

@Hermanb, das dan ook mooi balen... Wat zal je moeder zich knullig hebben gevoeld ondanks haar goede bedoelingen... wink

Ja, dat klopt smile Maar ze kon er echt helemaal niks aan doen en ik heb het haar geen moment kwalijk genomen. Maar zo zie je maar dat het ondanks zorgvuldige voorbereiding en meerdere keren checken of alles klaar ligt nog steeds mis kan lopen.

rinke schreef:

Had zelf trouwens nog eentje afgelopen zaterdag. Ik was namelijk mijn compressie calfs kwijt toen ik deze wilde aantrekken. Stress en 3x mijn hele tas overhoop gehaald... Niks.. Ik snapte er niks van want had ze toch 10000% zeker ingepakt de avond ervoor en had ze die dag ook zeker nog gezien. Pas na afloop voelde ik dat de calfs in mijn jaszak zaten waar ik ze tijdens het installeren van mijn wisselplek had ingedaan zodat ik ze niet zou vergeten aan te trekken en zodat ze niet nat werden van de regen  lol

Heel herkenbaar. Bij mij is meestal het probleem niet dat ik dingen niet bij me heb, maar dat ik niet meer weet op welke "handige" "zo kan ik het zeker niet kwijtraken" plek ik het nu weer gestopt heb.

38

HermanB schreef:

Bij mij is meestal het probleem niet dat ik dingen niet bij me heb, maar dat ik niet meer weet op welke "handige" "zo kan ik het zeker niet kwijtraken" plek ik het nu weer gestopt heb.

Dat is zo herkenbaar.
Van de week ook de gels voor het fietsen handig in de aero-bidon voor op het stuur gedaan.
Echter toen ik mijn spullen in de juiste tassen voor de TA wilde doen was ik de gels kwijt.
Bij de fiets aangekomen, aero-bidon vullen en ... oja... daar zijn mijn gels.

39

Sprinttriathlon in Amsterdam een paar weken geleden, uit T1 rennen en wil net op mijn fiets springen na de balk als een meneer tegen me zegt "je rugnummer", deze hing nog rond mijn mijn stuur. Stoppen, hijgend fiets tegen het hek zetten en die band als een broek aandoen (anderen doen de band al onder hun wetsuit aan, maar ik ben altijd bang dat ik dan gepruts krijg met de rits als ik het pak uit wil trekken).
Kom ik na een klein stukje fietsen terug, voetjes op de schoenen, met een noodgang vlak voor de balk van de fiets gesprongen, wil net aanzetten voor een snelle sprint en dan knalt mijn trapper met schoen tegen de balk, schoen uit, is me nog nooit gebeurd. gelukkig diezelfde meneer weer die mijn schoen oppakt en hem aanreikt.

40

Tijdens de beachtriathlon in Kijkduin dit jaar heel snel gewisseld in T1. Ren weg en wil op mn fiets springen waarop ik zie dat mijn schoenen niet aan mijn fiets hangen (want het zijn andere schoenen op de MTB). Dus fiets tegen het hek, weer terug naar mn plekje, schoenen pakken, terug rennen naar het verharde pad, schoenen aantrekken en op de fiets. En gedurende die gehele periode een speaker die dankbaar gebruik maakt van mijn fout en dat continu verkondigd aan alle toeschouwers...:)

41

Kwart triathlon Brive :

Na fietsonderdeel snel gewisseld en meteen een flink tempo lopen ingezet en een gel gepakt. Leeggeknepen en weggegooid voor de voeten van een vrijwilliger die bij een vuilnisbak stond.

Fuuuuuuuuuuuuuut, scheidsrechter. terugkomen, verpakking oprapen en in het met nylon gaas afgezette gedeelte gooien. Wat DAAR ligt ruimen de vrijwilligers op. Pfffff

2e Ronde, ik kende de regel.............maar liep te snel. Gooide de gel net naast het gaas. Fuuuuuuuut, en weer terug. Ondertussen een clubgenoot op de hielen die ik bij de finish nog net achter me kon houden.

4 Weken later, halve tri van Guéret. Zelfde scheidsrechter. We keken elkaar en zeiden niets. Een glimlach was voldoende. Ik werd niet teruggefloten  tongue

Een grote PS voor hen die nog eens in Frankrijk een wedstrijd gaan lopen :

1) Nummerband + nummer onder je wetsuit is verboden !!!
2) Nummer moet op 3 (DRIE) plaatsen aan je nummerband te zijn vast gemaakt !!!
3) Tijdens de gehele wedstrijd mag je niet buiten de aangegeven gebieden "iets" weggoien
4) Bij je fiets mag UITSLUITEND materiaal staan wat je bij het fietsen en/of lopen gebruikt. Verder NIETS, dus ook geen tas of wat dan ook.

42

petitmas schreef:

3) Tijdens de gehele wedstrijd mag je niet buiten de aangegeven gebieden "iets" weggoien
4) Bij je fiets mag UITSLUITEND materiaal staan wat je bij het fietsen en/of lopen gebruikt. Verder NIETS, dus ook geen tas of wat dan ook.

En dan vinden die Fransen ons (en de Duitsers) overgeorganiseerd... :-7

Nummer 3 vind ik niet zo'n heel onredelijke regel overigens, maar die andere drie zijn redelijk onzinnig. Vooral bij de uitvoerbaarheid van 4 heb ik mijn twijfels. Waar word je dan geacht je tas of plastic box te laten? En mag je dus ook geen spullen in plastic zakken klaarzetten als het regent?

43

Deze regel vind ik juist wel goed. Afgelopen weekend was er vrij weinig plaats en zowel links als rechts stond er zo een box zodat mijn fiets er eigenlijk niet tussenkon. Resultaat als je dan aan je fiets komt ligt die een meter of 2 verder ergens op de grond en voor een fiets van rond de 7000 euro vind ik dat wel zonde.

44

ronnyke schreef:

Deze regel vind ik juist wel goed. Afgelopen weekend was er vrij weinig plaats en zowel links als rechts stond er zo een box zodat mijn fiets er eigenlijk niet tussenkon. Resultaat als je dan aan je fiets komt ligt die een meter of 2 verder ergens op de grond en voor een fiets van rond de 7000 euro vind ik dat wel zonde.

Maar dan is het probleem dat de organisatie niet voor genoeg plaats gezorgd heeft en/of dat deelnemers blijkbaar zo lomp zijn dat ze elkaars fietsen omgooien (en daarna laten liggen). Het eerste (te weinig plek) kan in een enkel geval door de ligging van het parc fermé misschien een keer onvermijdelijk zijn, maar rechtvaardigt dan nog geen algemene landelijke regel. En tegen het laatste (fietsen omgooien en laten liggen) zou ik als organisatie eerder optreden dan tegen het neerzetten van noodzakelijke spullen.

45

ronnyke schreef:

Eens, mensen nemen af en toe echt te veel spullen mee het PF in. Bovenstaande heb ik ook al wel eens gehad, te weinig plek dankzij je buren. En wat heb je nou eigenlijk nodig? Helm kan je op stuur liggen, startnummerband idem dito, je hebt eigenlijk alleen plek nodig voor je loopschoenen (en eventueel fietsschoenen als je die niet op je fiets aandoet).

46

petitmas schreef:

De wegen van de Franse jury zijn ondoorgrondelijk.

Mijn ervaring was dat ze overal voor floten behalve voor naast elkaar fietsen. Ik zag ze fluiten op de klimmen in Embrun voor stayeren, maar gewoon een paar kilometer schuin naast elkaar rijden was prima...

47 Laatst bewerkt door Steven1972 (19-09-13 11:38:07)

punt 1 is in Belgie ook al zo.
punt 2 lijkt me niet onverstandig (net anders dan een verplichting).
Over punt 3 is iedereen akkoord.
punt 4 lijkt me niet onoverkomelijk, doch soms onhandig.
Maar het kan situaties als hierboven beschreven wel vermijden zonder bijkomende discussies.

Trouwens, helm op mijn stuur leggen doe ik niet meer.
Daar ik een tragere zwemmer ben is die er meestal afgedonderd tegen dat ik aan mijn fiets kom.
Daar wil ik niemand scheef voor aankijken, iedereen zit in de rush van de wedstrijd, toch?