76

Re: Challenge Almere

Maca944 schreef:
bvoruns schreef:
Maca944 schreef:

Leuk! Voor mijn gevoel past een halve triathlon goed in de voorbereiding op een hele marathon.

Omdat je dan een halve marathon loop?   :-)

Deze definitie zit er dan in ieder geval niet ver naast :-)
The sport of triathlon used to be considered a bizarre form of self-torture engaged in by endurance junkies who had gone over the bend.

Zo voelt het wel soms inderdaad  wink Een halve marathon na een stukje zwemmen en fietsen lijkt een beetje op de 2e helft van een marathon, maar zonder de fysieke beschadegingen. Tot zover mijn pseudo-wetenschappelijke redenering. Eigenlijk heb ik gewoon zin om een halve triathlon te doen. En daarna een marathon.

I rest my case "endurance junkies who had gone over the bend" :-)
Als ik het fietsonderdeel niet te lang zou vinden zou ik in augustus/september ook nog wel een halve doen. Begin oktober wordt de Kustmarathon mijn eerste marathon.. moet toch soort van naartoe worden getraind. Pak nu begin september nog 2 x 1/8e mee, die zijn hier redelijk in de buurt.

Bij een halve triatlon heb je wel (ruimschoots) de duur te pakken maar inderdaad niet de impact van een hele marathon. Ik deed 1/4 triatlon een week voor een halve marathon en die laatste ging super.....

77 Laatst bewerkt door brucie (08-07-13 12:03:44)

arend schreef:

Ik sta ook ingeschreven voor de halve. Ik heb 2 jaar terug in Didam ook meegedaan aan de halve, maar ben daar uitgestapt na het fietsen ivm de warmte. Ik hoop dus niet op echt warm weer. Mijn vochtbalans heeft daar moeite mee.

Het was warm dit jaar! Tijdens het lopen had ik elke spons nodig om afgekoeld te blijven.
Heb je kunnen uitdoen?

78

Vanochtend ingeschreven voor de halve afstand.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

79

Rose69 schreef:

Haha op het elan van je succes van gisteren smile Groot gelijk!!!

80

Vanzella schreef:
Rose69 schreef:

Mooi, eindelijk eens een rechtstreeks gevecht met Rose!  wink

81

Maca944 schreef:
Vanzella schreef:
Rose69 schreef:

Mooi, eindelijk eens een rechtstreeks gevecht met Rose!  wink

haha ja voor ik me bedenk na mijn euforie ;-)

Maca944 wel leuk als we in een zelfde start zitten :-)

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

82

Op dit forum in Algemene onderwerpen staat het topic, parcours verkenning Challenge Almere,

Op 1 augustus zijn er een aantal forumleden die een parcoursverkenning gaan doen op de polderwegen van de Challenge Almere.

Ook zeer geschikt voor de inschrijvers van de halve natuurlijk.

Nog meer liefhebbers die dan kunnen???

83

Klinkt goed Peet. Ik ben er graag bij, maar dit gaan jullie waarschijnlijk overdag doen?
In dat geval wordt het voor mij lastig helaas.

84

@Kelvin723

Inderdaad overdag. Het kan ook op een andere keer met andere sporters in het weekend.
Zal wel eens datum prikken, ga je nog horen.

85

Hoe laat en waar starten 1 aug? Ik kan wel denk ik..

Grt

1-2-Tri!

86

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=2667

kijk even op het topic en laat een berichtje achter

87

En hoe staan de deelnemers aan de Challenge er voor?
Nu nog een paar weken flink trainen en dan taperen richting D-Day?!
Nog 1 maand en 1 dag en dan mogen we vlammen :-)

88

MartijnT schreef:

En hoe staan de deelnemers aan de Challenge er voor?
Nu nog een paar weken flink trainen en dan taperen richting D-Day?!
Nog 1 maand en 1 dag en dan mogen we vlammen :-)

Op dit moment geen lichamelijke ongemakken. Na a.s. zondag gaan het volume en intensiteit nog wat omhoog. Ik heb nog twee lange duurritten op de fiets van zo'n 200 km in de planning staan. Twee weken voorafgaand aan de wedstrijd volume weer afbouwen. Dat is het dan ook wel zo'n beetje... cool

89 Laatst bewerkt door Arnoutdv (13-08-13 10:50:54)

Ik start op de halve.
Laatste weken veel 100+KM ritten op de fiets gemaakt.
Elke week een lange duurloop (10-15KM) en kort snel werk.

De komende 2 weekenden een 1/4 en een OD wedstrijd.

De laatste 2 weken duur weer de focus op duur afgewisseld met kort en intensief.
Laatste week alleen nog kort en intensief en veel rust.

90

Ik ben nog niet helemaal op niveau voor de halve. Er moet nog wat vakantiegewicht vanaf, maar mijn trainer heeft de schema's op scherp staan richting Almere dus dat gaat vanzelf wel. Ik ben er nog niet helemaal uit wat mijn doelstellingen gaan zijn voor Almere.

91

Ben ook lekker bezig. Wordt mn eerste halve afstand dus ben benieuwd. Heb Veenendaal als voorbereidende wedstrijd en verder schema's afwerken.

Las dat het water nu 21 graden is..verwacht niet dat t warmer gaat worden aangezien het gaat regenen en de temp niet boven de 20 uit gaat komen, met uitschieters..

Grtz

1-2-Tri!

92

Ik heb me gisteren af moeten melden ivm nekherniaverschijnselen. Dit is niet de eerste keer, en de ervaring heeft me geleerd dat ik hierdoor 4 weken training verlies. Dus..... geen Almere.
Je kon t/m 13 augustus afmelden met teruggave van inschrijfgeld, daarom gisteren ook afgemeld.

93

Ook ik ben niet helemaal fit sinds 2 weken een overbelasting aan linkerkant onderrug. Vorig jaar dezelfde klacht vlak voor Barcelona.

De beslissing om wel of niet te starten stel ik zo lang mogelijk uit. De echte volume trainingen kan ik niet doen.
Aangezien mijn doel deze keer alleen finishen is waarbij de tijd van ondergeschikt belang, durf ik het wel aan.
Bouw nu langzaam op tot aan de pijngrens, niks forceren en kijk over een maandje hoe het er voor staat.

succes cool

94

Ik ben net vorige week weer aan het opbouwen na 4 wkn na mijn ironman70.3 in Haugesund 7/7 jl. Ik doe mee met de halve en wil testen het fietsen in lagere intentie te doen in de hoop sneller te lopen en daardoor tijdwinst te halen ten opzichte van Haugesund. Als uitslag onverschillig blijft dan zal ik mijn raceplan weer aanpassen naar oorspronkelijke insteek omdat fietsen nu eenmaal mijn betere onderdeel is dan lopen. Gevoelsmatig deed ik Haugesund en Nieuwkoop goed maarja wellicht dat ik met behoudener fietsen beter lopen. Mooie wedstrijd om te testen en vergelijken voor volgend naar.

Heb wel weer moraal voor Almere en hoop op zwemmen en fietsen er nog wat extra uit te halen tov Haugesund

95

@Arend, flink balen! Sterkte met het herstel.

@Peet, ook balen! Hopelijk is de komende maand voldoende om je nog enigszins voor te kunnen bereiden.

96

Wordt mijn eerste hele tijds voorspelling doe ik niet aan de Finish halen is het belangrijkste voor mij.
De trainingen gaan goed net 3 weken in Frankrijk geweest en lekker kunnen trainen daar geen meter vlak dus wel sterkte benen gekregen. In totaal bijna 10.000 hoogte meters gehad. Lange duurlopen gaan ook goed dus lig eigenlijk goed op schema.

Nu nog 2 weken hard trainen en dan rustig wat afbouwen en op naar 14 september.

97

RTL7 gaat uitzendingen rondom Almere verzorgen, zie het bericht op Facebook: https://www.facebook.com/ChallengeAlmer … ion=stream

Erg mooi nieuws lijkt me, en gaaf dat RTL7 deze stap zet.

***Challenge Almere-Amsterdam 2013 te zien bij RTL7***
Oudste triathlon van Europa wordt weer nationaal en international triathlonspektakel

Almere – 16 augustus 2013 - Sinds de aansluiting van de Holland Triathlon bij de internationale Challenge Family in januari van dit jaar, zit de Holland Triathlon flink in de lift. Zo verwacht de organisatie deelnemers uit maar liefst 35 landen en heeft zij vandaag bekend gemaakt dat de oudste triathlon van Europa dit jaar weer te zien zal zijn op nationale televisie. RTL 7 zendt op zaterdag 21 en zondag 22 september twee wedstrijdverslagen van een half uur uit.

Het Almeerse mediabedrijf 1:1 Producties zal met maar liefst vijf camera’s de wedstrijd gaan volgen. “De beelden die wij schieten zijn ‘s middags rechtstreeks te zien in het finishstadion,” vertelt directeur Erwin Beenhakker, “dat verhoogt de beleving op het finishterrein. Na het evenement zullen twee programma’s van een half uur gemaakt worden, die een week later bij RTL7 te zien zullen zijn. ”De eerste aflevering gaat over de finale van de Lotto Eredivisie Triathlon, waarbij de top van de Nederlandse triatleten strijdt om de circuitwinst. “Dit is een spectaculaire wedstrijd, waarbij 4 atleten in estafettevorm achterelkaar een super-sprint afleggen,” aldus race director Richard Belderok, “de tweede aflevering gaat over de traditionele Lange Afstand, die voor de 31e keer in Almere georganiseerd wordt.”.

“Het is geweldig nieuws dat de Triathlon weer ‘terug’ is op nationale televisie,” laat directeur Rembert Groenman namens de Nederlandse Triathlon Bond weten. “Aan de ene kant weten veel mensen de legendarische triathlonuitzendingen van de AVRO zich nog levendig te herinneren. Aan de andere kant zien we de ontwikkeling van de sport in de eigentijdse Eredivisie. Old meets new!” De triathlonsport wint flink aan populariteit in Nederland de laatste tijd, in de afgelopen zes maanden weet de nationale bond al een ledengroei van 5% te noteren.

98

Dat is zeker super nieuws, ik hoopte er al op, maar ja RTL7 is tv voor mannen hahaha, wij vrouwen willen ook kijken hoor op RTL8 ... maar ik maak wel vaker een uitstapje naar RTL7 hihi

Nu nog  Kona op nationale tv en dan ben ik helemaal blij

99

Mooi, de Lotto Eredivisie finale op tv smile

100

Op deze manier komt de sport wel weer mooi in beeld, wat weer weer kan leiden tot groei/kansen voor atleten.
Zoekt de Rabobank nog een leuke sport naast het hockey en de paardensport? :-)

To Finish You Have To Start!
-Ironman 70.3 Miami -- Ironman Barcalona -
What's next?
--Ironman Kalmar 2015