1

Onderwerp: leuke training goede doelen triatlon

Voor de liefhebber die begin augustus nog een redelijke afstand triatlon zoekt:
http://www.amrotriathlon.com
2.5 zwemmen, 70 fietsen, 15 hardlopen

2

Re: leuke training goede doelen triatlon

Euh 150,-?! ... dat vind ik aardig wat geld.

3

Bleek schreef:

Ik ook. Voor hetzelfde geld doe je met 5-6 x 1/8e mee.

4

bvoruns schreef:
Bleek schreef:

En om dan te muggenziften haha, dan heb je:

2500-3000m zwemmen
100-120km fietsen
25-30km hardlopen

voor het zelfde geld!

Wat een genot!

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

5

Met max 13 deelnemers denk ik dat 'ie snel genoeg vol zal zitten. Het is volgens mij ook meer een pilot ofzo. Niet te moeilijk over doen dus wink

6 Laatst bewerkt door bvoruns (11-07-13 14:57:23)

SanderDeVos schreef:
bvoruns schreef:
Bleek schreef:

En om dan te muggenziften haha, dan heb je:

2500-3000m zwemmen
100-120km fietsen
25-30km hardlopen

voor het zelfde geld!

Wat een genot!

Dacht het wel ja ;-)

Van de andere kant. Ik denk dat je aan een dergelijke triatlon mee zou willen doen omdat een triatlon leuk is ;-)
Omdat niet iedereen eraan mee heeft gedaan.
Omdat het een belevenis is om eens iets anders te doen dan al het andere.

Dan over het geld, het bestedingspatroon van sommigen in ogenschouw nemende denk ik dat euro 150 voor een uniek evenement mij voor deze sommigen geen enkel probleem lijkt. Dat wordt ook probleemloos betaald voor 1/2 triatlon in Almere.
Ik denk ook dat er op andere gebieden meer wordt geboden dan bij een andere triatlon. Denk ook dat de kosten hoger zullen zijn.

Afijn, zag het en dacht dat het voor sommigen misschien wel leuk is.. daarom heb ik die hier geplaatst.

7

Deze triathlon is opgezet door de organisatoren van de open water swims in Amsterdam en Rotterdam en is bedoeld om geld in te zamelen voor schoon water projecten. Ik denk dat je niet op de 'gebruikelijke' manier naar deze triathlon moet kijken en dat hier meedoen echt belangrijker is dan winnen. Daarnaast vind ik een point-to-point triathlon wel een leuke gedachte. Ik ben op vakantie als deze triathlon wordt gehouden, dus ik hoef er in elk geval niet over na te doen.

Overigens is EUR 150 al een stuk minder dan aanvankelijk gevraagd werd (ik meen EUR 600).

8

Maca944 schreef:

Deze triathlon is opgezet door de organisatoren van de open water swims in Amsterdam en Rotterdam en is bedoeld om geld in te zamelen voor schoon water projecten. Ik denk dat je niet op de 'gebruikelijke' manier naar deze triathlon moet kijken en dat hier meedoen echt belangrijker is dan winnen. Daarnaast vind ik een point-to-point triathlon wel een leuke gedachte. Ik ben op vakantie als deze triathlon wordt gehouden, dus ik hoef er in elk geval niet over na te doen.

Overigens is EUR 150 al een stuk minder dan aanvankelijk gevraagd werd (ik meen EUR 600).

je moet/moest 4 startbewijzen tegelijk afnemen (welke op persoon overdraagbaar zijn en niet vast zitten aan een jaar, dus ook in 2014 of 2015 te gebruiken) daarnaast moet je een eigen begeleider te fiets meenemen voor het lopen en is het parcours niet verkeersvrij.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

9

Volgens mij missen jullie de essentie : GOEDE DOELEN triathlon dus

Wat nou € 150 te veel. Halve tri van Pays d'Aix : € 250 (okay, Ironman label)
Halve triathlon (gewone) hier was vorige week € 65

Mensen staan de dag na Roth in de rij om voor 2014 in te schrijven en leggen lachend € 350 neer, das € 175 voor een halve  tongue

Je steunt een goed doel of niet en als ik zie bij "wat heb je nu weer gekocht" allemaal wordt uitgegeven dan kan € 150 niet echt een probleem zijn  cool

10

petitmas schreef:

Mensen staan de dag na Roth in de rij om voor 2014 in te schrijven en leggen lachend € 350 neer, das € 175 voor een halve  tongue

Je steunt een goed doel of niet en als ik zie bij "wat heb je nu weer gekocht" allemaal wordt uitgegeven dan kan € 150 niet echt een probleem zijn  cool

@Petitmas ik vind dat je (te) vaak de monetaire aspecten van "wat heb je nu weer gekocht" benadrukt, maar deze keer ben ik het volledig met je eens!!! Als je dit een leuk evenment lijkt, dan is 150 euro (voor een goed doel) zeer acceptabel in vergelijking met IM's en Challenge's waar je naast een leuke (zware) dag vooral de kas van de organiserende bedrijven spekt.

tussen haakjes. Is Challenge Roth maar 350 euro?  Dan doe ik mee smile ...

11

Vanzella schreef:
petitmas schreef:

@Petitmas ik vind dat je (te) vaak de monetaire aspecten van "wat heb je nu weer gekocht" benadrukt, maar deze keer ben ik het volledig met je eens!!! Als je dit een leuk evenment lijkt, dan is 150 euro (voor een goed doel) zeer acceptabel in vergelijking met IM's en Challenge's waar je naast een leuke (zware) dag vooral de kas van de organiserende bedrijven spekt.

tussen haakjes. Is Challenge Roth maar 350 euro?  Dan doe ik mee smile ...

Prijzen Roth:

EUR 380.-/participant for applications filed by August 30 th, 2013
EUR 410.-/participant for applications filed by December 5 th, 2013
EUR 450.-/participant for applications filed on December 6 th, 2013

12

Zie trouwens net dat de prijs naar euro 100 terug is gebracht.

13

Nog een voorwaarde die het duur maakt;

2013 – Allereerste editie
Om de allereerste AmRo Triathlon uit de geschiedenis mogelijk te maken vragen wij de max. 13 deelnemers uit het eerste jaar 5 startbewijzen met 10% korting a € 90,- per stuk in een keer af te nemen. Kortom aan de deelnemers van het eerste jaar vragen wij naast de € 90,- inschrijfgeld ook € 360,- fondsen te werven.

Sowieso kan je er met max 13 deelnemers kan je er ook wel van uit gaan dat de prijs omhoog zal, dus die 100eu vind ik niet heel raar

14

Vanzella......ga je zeker geen ongelijk geven  tongue  maar ik schrijf nu eenmaal kritisch en ben geen meeloper (dacht ik)
Ik heb er een behoorlijke hekel aan wanneer er (deels) onzin wordt geschreven.

Zeker bij "wat heb je nu weer gekocht" heb ik inderdaad vaak vraagtekens, maar dat moet ik zeker meer gaan nuanceren. Zoveel mensen zoveel wensen en minstens zoveel uitgave patronen  big_smile

Dank voor de kritische tik op de vinger(s), zal me gaan beteren  cool  (en das niet cynisch bedoeld)

Meteen maar een serieuze vraag : De Saucony Kinvara voor de 10-15 km, is dat een schoen met brede of smalle voorvoet?

15

petitmas schreef:

Vanzella......ga je zeker geen ongelijk geven  tongue  maar ik schrijf nu eenmaal kritisch en ben geen meeloper (dacht ik)
Ik heb er een behoorlijke hekel aan wanneer er (deels) onzin wordt geschreven.

Zeker bij "wat heb je nu weer gekocht" heb ik inderdaad vaak vraagtekens, maar dat moet ik zeker meer gaan nuanceren. Zoveel mensen zoveel wensen en minstens zoveel uitgave patronen  big_smile

Dank voor de kritische tik op de vinger(s), zal me gaan beteren  cool  (en das niet cynisch bedoeld)

Meteen maar een serieuze vraag : De Saucony Kinvara voor de 10-15 km, is dat een schoen met brede of smalle voorvoet?

Geen meeloper zijn is een voordeel op een forum, anders wordt het wel heel saai.

En voor mij hoef je dat niet te nuanceren, het viel me gewoon op. Soms is het best aardig dat iemand dingen die ik normaal vind exorbitant vindt. Hoeven we het niet over eens te zijn smile

Die Kinvara kan ik je niet meehelpen, ik ben van asics en mizuno en dan ook nog de traditionele haklanding varianten...

16

Leuk om al die reacties te lezen.

Zondag vindt de allereerste Amsterdam Rotterdam Triathlon plaats voor SCHOON WATER. Yes vele hadden dat al begrepen en zoals iemand al opmerkte organiseren wij in Nederland ook
- 24/8 de Rotterdam Swim, 3 km rond het Noordereiland op de snel stromende rivier de Maas in hartje Rotterdam
- 25/8 de Amsterdam Swim, een Olympische 10 km op de Amstel,
- 25/8 de Royal Amstel Swim, een 2,5 km op de Amstel (dit is overigens de oudste zwemtocht van Europa)
Deze drie open water zwemevenementen maken onderdeel uit van de King Of The Rivers (zie www.kingoftherivers.com) en met de King Of The Rivers verzamelen wij geld in voor Swim For Water en met Swim For Water maken wij ondermeer elk jaar een rivier schoon in Nederland. Zie www.swimforwater.com/projecten.

Met de Amsterdam Rotterdam Triathlon door, over en langs de Amstel, de Gouwe, de IJssel en de Maas vragen wij overigens niet alleen aandacht voor schoon water, maar verbinden wij ook de inwoners, politici, wetenschappers, journalisten, etc in de 13 steden, 4 waterschappen en 2 provincies langs de route.

Op www.amrotriathlon.com/programmaboek kan je het programmaboek voor a.s. zondag vinden. Het voorwoord is geschreven door Greogor Stam. Hij is de winnaar van de eerste Nederlandse triathlon. De Triathlon van Den Haag in 1981.

De discussie of het veel of weinig geld is, is terecht. Het is veel geld. Maar ik hoop dat iedereen zich realiseert dat het om een afstand van bijna 90 km gaat en dat hierdoor de kosten tenminste 3 keer zo hoog zijn dan voor een triathlon met een Parc Fermé waar men niet alleen wisselt maar vaak ook nog eens meerdere ronden om heen fiets en/of loopt.

Bij de Amsterdam Rotterdam Triathlon is geen centimeter hetzelfde. Elke stap die je maakt is anders. Kijk maar eens naar de volgende video's op:
- 2,5 km Zwemmen www.amrotriathlon.com/swim
- 70 km Fietsen www.amrotriathlon.com/bike
- 15 km Hardlopen www.amrotriathlon.com/run

Erik Van Loon

p.s. wij zoeken nog vrijwilligers voor a.s. zondag. Als je mee helpt krijg je 50% korting op het inschrijfgeld van de Rotterdam Swim, Royal Amstel Swim of Amsterdam Swim of 25% korting op het inschrijfgeld voor de Amsterdam Rotterdam Triathlon 2014. Heb je ervaring en wil je helpen om zondag voor zowel deelnemers als ook toeschouwers een onvergetelijk dag te maken dan ben je meer dan van harte welkom.