Ik rij nu 4jr met dit frameset..... toen gekocht in de opruiming voor 650,-- ik onderhoud mijn fietsen goed maar ontzie ze niet met trainingen en wedstrijden (ook dus de nodige kuilen en kasseienstroken laten voelen dus) Fiets heeft dit keurig doorstaan
Normaal vervang ik na 3jr een frameset voor wat nieuws, maar deze bevalt me gewoon te goed qua weggedrag (en exclusiviteit)
Mag dan wat verouderd zijn qua externe kabelvoering en remmen (hoewel ik bij de mijne wel de rem achter de voorvork heb gemonteerd). Uiteraard ook mooie strakke lijnen ipv vage bochten.
Weggedrag is subliem, frame is zeer stijf in bochten en met klimmen, stuurt strak en met 1400gram misschien niet de lichtste maar merk je weinig van. lakkwaliteit is ook goed, heb na 4jr nog geen lak eraf. (wel berscherming plakken bij balhoofdbuis vor de kables en eventueel op de liggende achtervork ivm de hak van de schoenen. Geometrie is typisch TT, dus een extreem korte balhoofdbuis.
Zit eraan te denken om er nog een 2e bij te kopen (helaas is roze niet meer beschikbaar) om mijn alu TCR trainingsframe te vervangen (is slap vergeleken met deze stealth, <500e is een net bedrag voor zo'n frameset.... (alternatieven zijn een frame uit china of een 2e hands...) een nieuw wedstrijdframe wordt hem niet, met mijn smaak kom je dan uit op SHIV, P5 en de strakke Timemachine. Vind de meeste frames niet mooi qua vorm.
Garantie is goed, uit mijn hoofd 2jr reguliere garantie en 3jaar crashreplacement tegen 50% vd prijs
mijn PX met trainingswielen
hier nog wat closups voor de framevormen:
horizontale dropouds met stelschroef, achterwiel is dicht op/in de zadelbuis te plaatsen.
het open gedeelte boven en naast de dropouts is meegelakt aluminium, overleefd dus een chainstuck bij een verkeerd afgestelde derailleurlimiet (ja, afstelfoutjegemaakt)
achtervork is niet recht, buigt naar binnen
Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800