Re: IM Frankfurt 2014
Nee, Frankfurt laat ik volgend jaar links liggen.
Twijfel voorlopig tussen IM Zurich en Challenge Roth. Voorlopig helt de balans door richting Roth. Inschrijvingen voor Roth gaan trouwens volgende week maandag open.
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » IM Frankfurt 2014
Nee, Frankfurt laat ik volgend jaar links liggen.
Twijfel voorlopig tussen IM Zurich en Challenge Roth. Voorlopig helt de balans door richting Roth. Inschrijvingen voor Roth gaan trouwens volgende week maandag open.
Ook ik heb met plezier je verslag gelezen! Doet me ook zin krijgen om binnen 2jaar voor de volledige afstand te gaan.
Peet iedere seconde staat in 8 delen op Youtube..zondagvullen programma!
@Peet Dank je wel!
Ja tevreden met het breken van de 10 uur en het verbeteren van mijn PR met 2.09, maar ja je bent triatleet of je bent het niet; dus niet tevreden met de marathon en ook de andere twee onderdelen kunnen harder.
Weer een goed excuus om volgend jaar weer een mooie hele uit te zoeken
leuk te lezen pabbeele.
Tijdens het lopen moet je me ergens gepasseerd zijn
Ik ben op 11:34 aangekomen.
Ik heb aan mijn blauwe zak een kleinere lus gemaakt (meer touw gebruikt voor de knoop) zodat mijn zak iets hoger hing dan andere.
Zo heb ik mijn zak vlot in het rek teruggevonden.
Ja, gezien onze tijden moeten we in elkaars buurt vertoefd hebben.
Goed idee daar om je zak wat hoger te hangen. Die tip neem ik mee naar een volgende IM...
Hallo allemaal,
Ben alvast op zoek naar een leuk hotelletje om te logeren voor en na de IM Frankfurt 2014
Zijn er buiten de op de site vermelde hotels, nog tips van jullie voor een leuk en goed onderkomen niet te ver van de finish???
Kom maar op....
Hotel Victoria kan ik je zeker aanraden. We waren met 2 volwassenen en 2 kinderen en hadden een triple room geboekt en die was meer dan ruim genoeg. Fiets mocht op de kamer. Op wandelafstand van Römerberg waar het race office en de aankomst is. Je kan via het centrum van het hotel naar Römerberg wandelen maar het is aangenamer om langs de kade te wandelen. Vlak om de hoek kan je lekker pasta eten. Ontbijt in het hotel werd geserveerd om 4u. In totaal waren er zo'n 15 atleten. Om kwart voor 5 vertrokken we te voet naar de kade waar we om 5 uur de shuttledienst naar de zwemstart hebben genomen.
De straat van het hotel is eenrichtingsverkeer. Op het eerste zicht is het misschien moeilijk parkeren, maar je wacht best even aan de kant, binnen de 5 à 10 minuten komt er zeker een parkeerplaats vrij. Zo hebben wij een gans weekend (gratis) voor de deur van het hotel geparkeerd. Vanaf vrijdagavond 18 uur hoef je immers geen parkeergeld te betalen. Let op: wie in het centrum van Frankfurt rijdt of parkeert moet verplicht een vignet hebben (dat wisten we pas toen we in het hotel aankwamen)! Wij hebben het risico genomen en geen vignet gekocht en hebben geen boete gehad. Iemand anders had na 5 minuten al een bonnetje onder de ruitenwisser (50 euro boete dacht ik). Nu, dat was op vrijdag, denk niet dat er in het weekend wordt gecontroleerd.
Wij zaten in de buurt van het station, maar dat mijd je best een beetje voor hotels.
's nachts word het daar nooit echt stil en parkeren daar was niet echt een optie.
Wij hebben onze auto's aan de andere kant van het water gezet, waar je gratis mag parkeren.
Wel opletten in die wijken want bij enkele straten is het enkel bewoners.
Het hotel hebben we gewoon gezocht via booking.com en niet via de ironman site.
Dan gewoon even gebeld voor we boekten als ze een ontbijt deden om 4u en als de fiets op de kamer mag.
Hotel Victoria kan ik je zeker aanraden. We waren met 2 volwassenen en 2 kinderen en hadden een triple room geboekt en die was meer dan ruim genoeg. Fiets mocht op de kamer. Op wandelafstand van Römerberg waar het race office en de aankomst is. Je kan via het centrum van het hotel naar Römerberg wandelen maar het is aangenamer om langs de kade te wandelen. Vlak om de hoek kan je lekker pasta eten. Ontbijt in het hotel werd geserveerd om 4u. In totaal waren er zo'n 15 atleten. Om kwart voor 5 vertrokken we te voet naar de kade waar we om 5 uur de shuttledienst naar de zwemstart hebben genomen.
De straat van het hotel is eenrichtingsverkeer. Op het eerste zicht is het misschien moeilijk parkeren, maar je wacht best even aan de kant, binnen de 5 à 10 minuten komt er zeker een parkeerplaats vrij. Zo hebben wij een gans weekend (gratis) voor de deur van het hotel geparkeerd. Vanaf vrijdagavond 18 uur hoef je immers geen parkeergeld te betalen. Let op: wie in het centrum van Frankfurt rijdt of parkeert moet verplicht een vignet hebben (dat wisten we pas toen we in het hotel aankwamen)! Wij hebben het risico genomen en geen vignet gekocht en hebben geen boete gehad. Iemand anders had na 5 minuten al een bonnetje onder de ruitenwisser (50 euro boete dacht ik). Nu, dat was op vrijdag, denk niet dat er in het weekend wordt gecontroleerd.
Dit hotel klinkt als een aanrader. Hoe waren de bedden en hoe rustig was het hier qua stadgeluiden? Ik vind het altijd wel prettig om loopafstand van de finish te zitten.
Even gekeken via bookings.com, maar hotel Victoria was al volgeboekt, net als veel andere hotels. Ik heb nu via bookings.com dit hotel geboekt: http://www.flemings-hotels.com/en/hotel … /info.html
Op loopafstand van de finish, maar niet in de nabijheid van het station. In principe zitten we er van donderdag tot en met maandag.
pabbeele schreef:Hotel Victoria kan ik je zeker aanraden. We waren met 2 volwassenen en 2 kinderen en hadden een triple room geboekt en die was meer dan ruim genoeg. Fiets mocht op de kamer. Op wandelafstand van Römerberg waar het race office en de aankomst is. Je kan via het centrum van het hotel naar Römerberg wandelen maar het is aangenamer om langs de kade te wandelen. Vlak om de hoek kan je lekker pasta eten. Ontbijt in het hotel werd geserveerd om 4u. In totaal waren er zo'n 15 atleten. Om kwart voor 5 vertrokken we te voet naar de kade waar we om 5 uur de shuttledienst naar de zwemstart hebben genomen.
De straat van het hotel is eenrichtingsverkeer. Op het eerste zicht is het misschien moeilijk parkeren, maar je wacht best even aan de kant, binnen de 5 à 10 minuten komt er zeker een parkeerplaats vrij. Zo hebben wij een gans weekend (gratis) voor de deur van het hotel geparkeerd. Vanaf vrijdagavond 18 uur hoef je immers geen parkeergeld te betalen. Let op: wie in het centrum van Frankfurt rijdt of parkeert moet verplicht een vignet hebben (dat wisten we pas toen we in het hotel aankwamen)! Wij hebben het risico genomen en geen vignet gekocht en hebben geen boete gehad. Iemand anders had na 5 minuten al een bonnetje onder de ruitenwisser (50 euro boete dacht ik). Nu, dat was op vrijdag, denk niet dat er in het weekend wordt gecontroleerd.Dit hotel klinkt als een aanrader. Hoe waren de bedden en hoe rustig was het hier qua stadgeluiden? Ik vind het altijd wel prettig om loopafstand van de finish te zitten.
Van straatlawaai geen last gehad, straat was eenrichtingsverkeer en hadden bovendien kamer op 5e verdieping.
Tweepersoonsbed had twee eenpersoonsmatrassen en was echt wel ruim.
Van het hotel tot aan de finish was het 15' wandelen.
Weet iemand hoe lang het fietsparcours in Frankfurt exact is? In Nice was het namelijk aanzienlijk korter dan 180km.
Volgens een aantal koersen op Garmin Connect iets meer dan 180 km.
Volgens een aantal koersen op Garmin Connect iets meer dan 180 km.
Ok, dank.
Was volgens mij inderdaad vrij exact.
Zeker tussen 179 en 181 km.
Zo nog ruim 4 weken en dan is het zover, IM Frankfurt 2014.
Dit jaar maar eens goed naar mijn lichaam geluisterd en dat werkte niet altijd mee. Met een extra dagje rust heb ik me aardig door het trainingsschema geworsteld. Ben natuurlijk minder getraind, dus finishen zou al heel mooi zijn. Joehoe
Kippenvel op de Main Kaai
Zijn er nog meer Frankfurtgangers? hoe zijn jullie voorbereidingen gegaan en ga je je doelstelling halen (welke)?
Nog maar 4 weken
Ik weet niet wat het gaat worden, de voorbereiding kan altijd beter. Ik zou wel eens een 'perfecte voorbereiding' willen hebben voor een Ironman. Maar dan moet ik denk ik een sabbatical nemen.
De trainingen zijn aardig afgewerkt, mijn gewicht is inmiddels redelijk op orde en ik zwem iets sneller. Op de fiets voer ik gewoon mijn plan uit qua vermogen en voeding/drinken en dan zou ik na een uur of 6,5 aan het lopen kunnen beginnen.
Tsja, en dan het lopen. Mijn voornaamste doel is om niet te veel verval te hebben tijdens de marathon, dus ik wil deze keer superrustig beginnen en kijken hoeveel ik dan aan het einde nog overheb.
Sub-10 blijft de doelstelling, maar dan moet alles goed gaan. Als dat niet lukt dan moet ik onder de 10:29:09 zien te blijven.
Voorbereiding gaat wel aardig, ik blijf hoop houden op een sub 11, maar de finish halen blijft doel 1
Na een perfecte IM Mallorca 70.3 heb ik een klein dipje gekend (lichamelijk moe en ook geestelijk aan een kleine break toe). De laatste weken zit het ritme er weer aardig in. Helaas door drukte op het werk wel trainingen korter moeten houden dan eigenlijk gewild. Hopelijk de komende 2 weken nog even mooi volume draaien.
Ook ik hoop na 6.5 uur aan het lopen te beginnen, al blijf ik het moeilijk in te schatten vinden wat ik op het fietsparcours kan. Ik wil een NP van 205-210 watts rijden. Echter geen heel duidelijk idee wat dat op gaat leveren (ergens tussen de 5.00 en 5.15?).
De marathon wordt voor mij één grote verrassing. Ik bereid me voor op 3.5-4 uur keihard afzien in ieder geval :-)
Startnummer 2078. Hopelijk wordt dat mijn lievelingsgetal.
Voorlopig gaat alles naar wens en ben ik ook gespaard gebleven van lichamelijke ongemakken. In dit laatste trainingsblok is het volume flink verhoogd en mede dankzij het lekkere weer ben ik ook niet meer afhankelijk van de zwembadopeningstijden, wat meer flexibiliteit in zwemtraining oplevert.
Een voor mij ideaal scenario zou als volgt zijn:
Zwemmen < 1 uur
Fietsen 5:15
Lopen 3:45
Inclusief wissels hopelijk voldoende voor een sub-10 uurs finish.
Maar onderweg kan er veel gebeuren...dus...
Geen powermeter, mijn hartslagmeter zal mijn cruisecontrol moeten zijn
Startnr. 2454
Ik wens iedereen nog veel succes toe in de laatste trainingsweken en hopelijk blijft een ieder vrij van blessures!
Zoals jullie misschien ook al wel gezien hebben is het ook in Frankfurt al dagen lang warm. Dit weekend was het 35 graden, wat er voor heeft gezorgd dat ook de watertemperatuur flink gestegen is (volgens sommige sites al 23graden).
Ik hoop echt dat het onder de 24.5graden blijft omdat ik verwacht er zonder wetsuit A) langer over te doen B) veel meer energie tijdens het zwemmen kwijt te zijn.
Geldt de regel dat de schouders bij een non wetsuit swim niet bedekt mogen zijn btw ook bij age groupers (ik heb een trisuit met korte mouwtjes van Castelli)? Dat zou een derde nadeel opwerpen: een kledingwissel in T1.....
Het programmaboekje is on-line, ik zie geen afwijkende zaken ten opzichte van andere IM wedstrijden.
http://www.ironman.com/~/media/f7946082 … 202014.pdf
Dit zegt IM over non-wetsuit races. 'Below the shoulders' betekent volgens mij dat korte mouwtjes wel mogen. Ik hoop overigens absoluut ook dat wetsuits zijn toegestaan, maar als dat niet zo is dan verandert mijn wedstrijdplan gewoon. Ik ga me niet druk maken om dingen waar ik geen invloed op heb.
4. When the use of wetsuits is forbidden, clothing covering any part of the arms below the shoulders and clothing covering any of the leg below the knee is deemed illegal equipment and is not permitted. Compression wear may NOT be worn DURING non-wetsuit swims, but may be worn upon the completion of the swim.
Originally from: http://www.ironman.com/triathlon/events … z34LMx1zpa
Vraagje voor ervaringsdeskundigen, hoe lang duur de busrit vanuit het centrum naar de zwemstart? En hoe lang sta je daar op zondagochtend te wachten? Ik wil om 5:30 bij de zwemstart zijn.
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » IM Frankfurt 2014