Re: Challenge Almere
bvoruns schreef:Maca944 schreef:Leuk! Voor mijn gevoel past een halve triathlon goed in de voorbereiding op een hele marathon.
Omdat je dan een halve marathon loop? :-)
Deze definitie zit er dan in ieder geval niet ver naast :-)
The sport of triathlon used to be considered a bizarre form of self-torture engaged in by endurance junkies who had gone over the bend.Zo voelt het wel soms inderdaad Een halve marathon na een stukje zwemmen en fietsen lijkt een beetje op de 2e helft van een marathon, maar zonder de fysieke beschadegingen. Tot zover mijn pseudo-wetenschappelijke redenering. Eigenlijk heb ik gewoon zin om een halve triathlon te doen. En daarna een marathon.
I rest my case "endurance junkies who had gone over the bend" :-)
Als ik het fietsonderdeel niet te lang zou vinden zou ik in augustus/september ook nog wel een halve doen. Begin oktober wordt de Kustmarathon mijn eerste marathon.. moet toch soort van naartoe worden getraind. Pak nu begin september nog 2 x 1/8e mee, die zijn hier redelijk in de buurt.
Bij een halve triatlon heb je wel (ruimschoots) de duur te pakken maar inderdaad niet de impact van een hele marathon. Ik deed 1/4 triatlon een week voor een halve marathon en die laatste ging super.....