1

Onderwerp: dipje

vandaag mijn laatste triathlon van het jaar afgewerkt. 1/4. na het fietsen heb ik moeten opgeven wegens serieuze buikkrampen. geen zin om te riskeren om wat te verliezen tijdens het lopen. nu heb ik wel een serieus dipje.
iemand ervaring met dipje en hoe je dit kan overkomen?

2

Re: dipje

Heb een paar jaar geleden een keer een dip gehad midden in het seizoen. Racefiets in de hoek geflikkerd en lekker gaan mountainbiken zonder hartslagen, omvang of wat dan ook in het hoofd. Gewoon lekker naar buiten en leuke dingen doen. Dan komt de trainingsdrang vanzelf wel weer een keer.

3

+1 en zoek even uit waar je krampen vandaan kwamen.

Anders gegeten voor de triathlon?
Nieuwe sportdrank?
Veel stress?
etc etc

Als je de oorzaak vind kun je ook relaxter naar de volgende race toeleven..

4

mijn krampen kwamen doordat ik teveel in open water ben gaan zwemmen. ongeveer 1 week elke dag. ongelooflijke diarree en krampen. veel medicatie genomen maar het hielp niet. ik denk inderdaad dat ik het eens rustig aan zal doen en terug genieten van de sport zonder op mijn hartslag of aantal kilometers ga letten.

ik had ook veel stress voor die wedstrijd want de start was om 15.40u en om 19u werden de fietsstallingen onbewaakt achter gelaten. stel dat er iets gebeurt en je komt toe en je fiets is weg samen met je wetsuit.

5

Wel elke keer als je in buitenwater gezwommen hebt een blik Coca Cola drinken (geen huismerk cola!).

6

Dorter schreef:

Wel elke keer als je in buitenwater gezwommen hebt een blik Coca Cola drinken (geen huismerk cola!).

jij werkt bij Coca-Cola??

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

7

Cocacola bevat zoveel suiker en is zo zuur dat bacteriën spontaan dood gaan. Cola is overigens ook zeer geschikt om roest mee weg te halen (mocht je niets beters bij de hand hebben). Maar waarom geen huismerk snap ik ook niet...

8

Balen van t dipje!! Heb zelf in het begin van het jaar ook verkramping in mijn buik gehad. Ik had gelezen dat dit te maken kan hebben met teveel eten en drinken op de fiets... Wellicht kan je bij jezelf nagaan of dit ook bij jouw zo kan zijn geweest?
Qua dipje deel ik de mening dat je het beste je trainingsschema even kan loslaten en lekker iets anders moet gaan doen, MTBen, skeeleren of juist gewoon een paar weken een lekker boek op de bank of andere literatuur. Kort gezegd, even je zinnen verzetten....
Over Coca Cola heb ik vaker dit soort verhalen gelezen. Het bekende stuivertje in de cola dat zilverkleurig wordt. Het reinigt iig goed je darmen waarschijnlijk...
Succes en laat je niet kisten!

#enjoylife

9

Met Coca Cola krijg je jarenlang vastgeroeste bouten en moeren weer los. Kun je nagaan wat voor zooi het eigenlijk is. Laat dat op een handjevol openwater-bacteriën los en u bent vrij van krampjes. Als je op vakantie in Frankrijk naar de dokter gaat met een kindje met zware buikkrampen en diarree, dan krijg je als advies Coca Cola drinken mee. Werkt gegarandeerd.

10

Wat veel beter werkt is de laatste week voor een wedstrijd niet meer in open water te zwemmen. Hieronder valt voor mij ook de parcoursverkenning. Ik zwem voor een 'belangrijke' wedstrijd enkel in water met veel chloor.

En als ik verder toch graag eens in open water wil zwemmen zoek ik water op dat vrijwel gegarandeerd schoon is. Waar dus vaak in gezwommen wordt zonder klachten. En zeker nooit in water dat in verbinding staat met kanalen/beken want die worden gebruikt voor afwatering van landbouwgebieden of zelfs stedelijk gebied met onder andere waterzuiveringen/riooloverstorten.

11

Ha Ha genoeg dipjes meegemaakt. Wat doe je dan!

1. Uitzoeken hoe het komt
2. Eventueel medicatie, maar liever niet, vreet aan je conditie
3. Neem rust en zorg dat je ongemakken weg zijn
4. Ga pas weer trainen als je er zin in hebt
5. Maak dezelfde fout niet meer

succes lol

12 Laatst bewerkt door Bleek (16-08-13 14:33:20)

Coca cola na open water zwemmen? Die is nieuw voor mij. Ik zou gewoon in schoon open water gaan zwemmen!

Wat betreft het dipje; je hebt je laatste triathlon van het seizoen er op zitten, redelijk normaal dat je even geen zin meer hebt. Komt wel weer na een paar weken niets doen! (Niets doen, of trainen zonder schema / zones, of sporten doen die je normaal niet doet, etc)

13

Ik heb mij voorgenomen dat op het moment dat ik een serieuze mentale dip krijg van mijn hobby dat ik een nieuwe ga zoeken.

14

bedankt iedereen voor de reacties! ik voel me al veel beter en ga maandag terug op de fiets, gewoon zonder zorgen.
en van die cola zal ik het zeker in mijn achterhoofd houden, klinkt wel logisch eigenlijk. en na een lange zwemsessie nog niet eens zo slecht!

15

Ik drink ook altijd cola nadat ik in buitenwater heb gezwommen. Ik weet het niet zeker,maar ik dacht zelfs dat dat de reden was waarom ze bij een open waterwedstrijd zoals in Vriezenveen ook cola in het verzorgingspakket hebben zitten.