826

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zou gewoon moeten passen, erg moooi frame.......... ik zit op mijn E-80 te wachten zal 19 augustus geleverd worden  cool .

rinke schreef:
peet schreef:

@Rinke

welkom bij de Argon 18 rijders

Thank Peet,

weet jij of er gewoon een standaard crankstel oppast (dwz 52 of 53 grote blad?)

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

827

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Scighera schreef:
Silvia schreef:

Ik ben me ook aan het orienteren voor een tijdritfiets, maar die blauwe van planet x is wel heel mooi.
Alleen ben ik totaal niet technisch en de fietsenmaker moet dus alles voor me in elkaar sleutelen.
Op mijn huidige fiets heb ik een ultegra triple. Het frame is op maar de groep kan nog wel een paar jaar mee.
Ik heb gehoord dat een triple niet op een tijdritfiets kan. Klopt dit?

Is de prijs die hier staat alles of moet je nog iets van invoerrechten of BTW erbij optellen?

Prijs is inmiddels gestegen helaas.... maar UK valt onder EU, dus geen invoerrechten, BTW (VAT) is daar al afgedragen.

Triple, zal wel passen denk ik, of het verstandig is, is een tweede, hoevaak gebruik je het 30Tands binnenblad?

Scighera, dankjewel. Je hebt gelijk. Ik gebruik mijn kleine blad alleen in Limburg en de Ardennen en dan zal ik toch de racefiets mee gaan nemen. zit nu nog een beetje met de maat. Ik ben 1,68 met 64 kg. Als ik mijn huidige fiets opmeet (53 inch) zou dat een M zijn, maar als ik jullie lengtes zie van 10 cm langer en jullie gaan ook voor een M, ga ik twijfelen.

828

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Silvia schreef:
Scighera schreef:
Silvia schreef:

Ik ben me ook aan het orienteren voor een tijdritfiets, maar die blauwe van planet x is wel heel mooi.
Alleen ben ik totaal niet technisch en de fietsenmaker moet dus alles voor me in elkaar sleutelen.
Op mijn huidige fiets heb ik een ultegra triple. Het frame is op maar de groep kan nog wel een paar jaar mee.
Ik heb gehoord dat een triple niet op een tijdritfiets kan. Klopt dit?

Is de prijs die hier staat alles of moet je nog iets van invoerrechten of BTW erbij optellen?

Prijs is inmiddels gestegen helaas.... maar UK valt onder EU, dus geen invoerrechten, BTW (VAT) is daar al afgedragen.

Triple, zal wel passen denk ik, of het verstandig is, is een tweede, hoevaak gebruik je het 30Tands binnenblad?

Scighera, dankjewel. Je hebt gelijk. Ik gebruik mijn kleine blad alleen in Limburg en de Ardennen en dan zal ik toch de racefiets mee gaan nemen. zit nu nog een beetje met de maat. Ik ben 1,68 met 64 kg. Als ik mijn huidige fiets opmeet (53 inch) zou dat een M zijn, maar als ik jullie lengtes zie van 10 cm langer en jullie gaan ook voor een M, ga ik twijfelen.


Als ik zo naar jou lengte kijk zegt mijn gevoel: Small, pak ik de sizing guide van de PX website erbij: small = 165 - 175cm.

aandachtspunt is wel (niet dat je daarom een groter frame moet nemen) met een M passer er al met moeite 2x750cc bidon in het frame (de bidon aan de zadelbuis is al moeilijk in en uit te krijgen). op een S kan je denk ik een 750cc bidon op de onderbuis kwijt en een 500cc op de zadelbuis, wil je meer, moet je er naar systemen achter het zadel kijken of tussen het stuur.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1097474_10151637893673541_1325852799_n.jpg?oh=5280ad3c645c66ac92d32c183d982c5f&oe=5205EFDD&__gda__=1376175215_c2c1f58443cfc3a2d2eb80a583bc8ea7
Hier zie je mijn Medium met 2x 750cc, verticale is moeilijk in en uitdoen en de bidon op liggende buis past er niet helemaal in (houders klemmen goed, dus geen probleem)

Wat betreft crankstel. ga voor een normale double (39+53 of 42+53) en een practische casette (weet niet of je een sterk fiets bent: maar meest practische 10speed cassette is vind ik de 13-25T,zeker icm met een 39T voor voldoende backup om te klimmen en je hebt hele kleine stappen van 1 in de cassette: 13/14/15/16/17/18/19/21/23/25T. Kijk bij jezelf even na hoe klein je achter rijdt bij een zware klim terwijl je voor op middenblad rijdt. (een 12/25 of 12/27 missen beide iig de 18T, welke je erg vaak gaat gebruiken als je hem hebt)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

829

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

aandachtspunt is wel (niet dat je daarom een groter frame moet nemen) met een M passer er al met moeite 2x750cc bidon in het frame (de bidon aan de zadelbuis is al moeilijk in en uit te krijgen)

Hier zou je sideloader bidonhouders kunnen gebruiken: http://bicyclingaustralia.com.au/2013/0 … bidon-cage

830

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1098376_10151638357248541_468688076_n.jpg
Bezigheidstherapie, Shimano Dura-Ace WHR7701 16spaaks wielen voorzien van nieuwe Dura-Ace C24 decals. Mocht ook wel een keer, oude waren lelijk na 10jr gebruik... maar dusdanig fijne wielen dat ik ze nog niet vervang.
Rotklus....oude stickers trek je eraf, maar alle lijm blijft op de velg zitten, en niet zo'n dun laagje ook

DeDuif schreef:

aandachtspunt is wel (niet dat je daarom een groter frame moet nemen) met een M passer er al met moeite 2x750cc bidon in het frame (de bidon aan de zadelbuis is al moeilijk in en uit te krijgen)

Hier zou je sideloader bidonhouders kunnen gebruiken: http://bicyclingaustralia.com.au/2013/0 … bidon-cage

mogelijk, maar ik gebruik ze toch alleen maar op de aerodrink bij te vullen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

831

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Scighera, dankjewel voor je informatie. Ik ga er mee aan de slag.

832

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren me onwijs moeten inhouden bij de Bataviastad outlet big_smile Uiteindelijk slechts met een nieuw Reebok loopshirt thuisgekomen...

#enjoylife

833

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Als onderdeel van mijn Argon18 E80 project had ik natuurlijk ook TT-shifters nodig. Minimaal 80 euro voor normale shifters... todat ik deze tegenkwam:
http://i.ebayimg.com/00/s/NTQxWDYwMA==/z/W6sAAOxyoA1RShSY/$T2eC16VHJHYE9nzpeDFwBRShSYDYY!~~60_35.JPG?set_id=880000500F
https://www.youtube.com/watch?v=ZfK2ORW7AXM
Bij Rose.nl van 233 euro voor..... 81 euro big_smile big_smile Dus net zo duur als normale TT shifters en de gok maar gewaagd dat het bevalt. Ben erg benieuwd want het zag als een erg mooi systeem... Helaas wel 2x verzendkosten in 1 week maar deze stonden er niet op woensdag..
Iemand (hopelijk) positieve ervaring met deze shifters????

#enjoylife

834

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

http://img6.imageshack.us/img6/1925/13b6.jpg

Uploaded with ImageShack.us mijn schoenen gisteren al binnegekregen. Vandaag een paar nieuwe zwembrilletjes besteld heb er al een paar verloren of ze staan vol krassen hmm

835

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

rinke schreef:

Iemand (hopelijk) positieve ervaring met deze shifters????

Dit is het bovenste commentaar op het filmpje dat je post; the shifters do look nice, but they are fairly unreliable. the ones that came with my Felt bicycle have broken twice in less than a month.   Ik hoop dat jij er meer geluk mee hebt.

836

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

rinke schreef:

Als onderdeel van mijn Argon18 E80 project had ik natuurlijk ook TT-shifters nodig. Minimaal 80 euro voor normale shifters... todat ik deze tegenkwam:
http://i.ebayimg.com/00/s/NTQxWDYwMA==/z/W6sAAOxyoA1RShSY/$T2eC16VHJHYE9nzpeDFwBRShSYDYY!~~60_35.JPG?set_id=880000500F
https://www.youtube.com/watch?v=ZfK2ORW7AXM
Bij Rose.nl van 233 euro voor..... 81 euro big_smile big_smile Dus net zo duur als normale TT shifters en de gok maar gewaagd dat het bevalt. Ben erg benieuwd want het zag als een erg mooi systeem... Helaas wel 2x verzendkosten in 1 week maar deze stonden er niet op woensdag..
Iemand (hopelijk) positieve ervaring met deze shifters????


Ik heb ze op mijn Felt zitten en doen het super. eerst een beetje zoeken hoeveel kracht gebruiken bij het terugschakelen, maar het went enorm snel.

837 Laatst bewerkt door pabbeele (10-08-13 17:21:02)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe Asics DS Trainer 18 besteld in promotie.

P.S. Hoe slagen jullie er toch in een fotootje rechtstreeks in een post te plakken ??

838

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

rinke schreef:

Als onderdeel van mijn Argon18 E80 project had ik natuurlijk ook TT-shifters nodig. Minimaal 80 euro voor normale shifters... todat ik deze tegenkwam:
http://i.ebayimg.com/00/s/NTQxWDYwMA==/z/W6sAAOxyoA1RShSY/$T2eC16VHJHYE9nzpeDFwBRShSYDYY!~~60_35.JPG?set_id=880000500F
https://www.youtube.com/watch?v=ZfK2ORW7AXM
Bij Rose.nl van 233 euro voor..... 81 euro big_smile big_smile Dus net zo duur als normale TT shifters en de gok maar gewaagd dat het bevalt. Ben erg benieuwd want het zag als een erg mooi systeem... Helaas wel 2x verzendkosten in 1 week maar deze stonden er niet op woensdag..
Iemand (hopelijk) positieve ervaring met deze shifters????

Ik zag ze, trok mijn wenkbrauw op, heb ze gegoogled, kon er enorm weinig over vinden...dus ik hou het bij mijn dura-ace shifters smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

839

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Urban schreef:
rinke schreef:

Als onderdeel van mijn Argon18 E80 project had ik natuurlijk ook TT-shifters nodig. Minimaal 80 euro voor normale shifters... todat ik deze tegenkwam:
http://i.ebayimg.com/00/s/NTQxWDYwMA==/z/W6sAAOxyoA1RShSY/$T2eC16VHJHYE9nzpeDFwBRShSYDYY!~~60_35.JPG?set_id=880000500F
https://www.youtube.com/watch?v=ZfK2ORW7AXM
Bij Rose.nl van 233 euro voor..... 81 euro big_smile big_smile Dus net zo duur als normale TT shifters en de gok maar gewaagd dat het bevalt. Ben erg benieuwd want het zag als een erg mooi systeem... Helaas wel 2x verzendkosten in 1 week maar deze stonden er niet op woensdag..
Iemand (hopelijk) positieve ervaring met deze shifters????


Ik heb ze op mijn Felt zitten en doen het super. eerst een beetje zoeken hoeveel kracht gebruiken bij het terugschakelen, maar het went enorm snel.

Aangezien ik nog nooit met TT shifters heb gereden is er voor mij niks te wennen en zal dit zijn zoals het is.. We gaan t zien over een paar weken.. Kan niet wachten tot ik kan beginnen met opbouwen big_smile

#enjoylife

840 Laatst bewerkt door petitmas (11-08-13 09:31:44)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ga je zelf bouwen Rinke? Ik "laat" het doen  cool  maar dan wel door een Planet X expert hehe  tongue
Maar zonder dollen, ik kan ook niet wachten. Heb net mijn stuur gekocht.........als het goed is  hmm
Is niet mijn fiets op de foto, gaat om het stuur

Dorter.......hoe is het met de computer?

Iemand nog ultegra voor- en achterderailleur en remhoeven in de aanbieding?

A+

841

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hey, dat stuur heb ik ook, maar dan icm Oval vork

petitmas schreef:

Ga je zelf bouwen Rinke? Ik "laat" het doen  cool  maar dan wel door een Planet X expert hehe  tongue
Maar zonder dollen, ik kan ook niet wachten. Heb net mijn stuur gekocht.........als het goed is  hmm
Is niet mijn fiets op de foto, gaat om het stuur

Dorter.......hoe is het met de computer?

Iemand nog ultegra voor- en achterderailleur en remhoeven in de aanbieding?

A+

842

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dmenace......tja, ik heb het Planet X frame met bijbehorende vork gekocht :-)
Tevreden met het stuur?

843

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ga inderdaad zelf opbouwen. Behalve de kabelrouting door het stuur lijkt me een TT fiets niet echt moeilijk. Zeker niet omdat ik al m'n fietsonderhoud zelf doe.. Wel onwijs zin in, Visionstuur binnen en ziet prachtig. Gisteren de groepsonderdelen besteld bij Wiggle.nl Uiteindelijk 105 black onderdelen om de kosten te drukken en gewoon een goede set voor het geld. Daarbij Limegroene Jagwire kabelset om hopelijk m'n fiets in het PF er uit te doen springen smile

#enjoylife

844

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb er pas drie keer mee gefietst en daarvoor 0 ervaring met racefietsen. Ik vind het vooral nog spannend en moet nog leren vertrouwen op carbon.

petitmas schreef:

Dmenace......tja, ik heb het Planet X frame met bijbehorende vork gekocht :-)
Tevreden met het stuur?

845

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jank heb ik nu weer altijd sad sad..... Komt het frame aan, schitterend en alles erbij.. Niet dus.. Ten eerste niet het balhoofd geinstalleerd zoals afgesproken en ten tweede het balhoofd niet compleet (topkapje en moer missen). Tevens zitten er geen kapjes bij die in het frame moeten om de interne kabelgeleiding te regelen. Oftewel... Kan nog helemaal niks behalve kwijlen bij het mooie frame.... sad

#enjoylife

846

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Kwijlen.....lol.....dus je kan wel degenlijk wat  lol  lol  lol

rinke schreef:

Jank heb ik nu weer altijd sad sad..... Komt het frame aan, schitterend en alles erbij.. Niet dus.. Ten eerste niet het balhoofd geinstalleerd zoals afgesproken en ten tweede het balhoofd niet compleet (topkapje en moer missen). Tevens zitten er geen kapjes bij die in het frame moeten om de interne kabelgeleiding te regelen. Oftewel... Kan nog helemaal niks behalve kwijlen bij het mooie frame.... sad

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

847

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mikecorn schreef:

Kwijlen.....lol.....dus je kan wel degenlijk wat  lol  lol  lol

rinke schreef:

Jank heb ik nu weer altijd sad sad..... Komt het frame aan, schitterend en alles erbij.. Niet dus.. Ten eerste niet het balhoofd geinstalleerd zoals afgesproken en ten tweede het balhoofd niet compleet (topkapje en moer missen). Tevens zitten er geen kapjes bij die in het frame moeten om de interne kabelgeleiding te regelen. Oftewel... Kan nog helemaal niks behalve kwijlen bij het mooie frame.... sad

hahahaha inderdaad smile Kwam er gisteravond achter dat het een geintegreerd balhoofd is dus niks nodig qua installeren, heb dit nu zelf gedaan. kapjes en topkapje zijn vandaag op de post gedaan door triuk.com. Goede service en snelle communicatie!

#enjoylife

848

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Laatst een Garmin 910XT gekocht en gisteren een footpod en een candans/snelheids meter. Ben dol op grafiekjes dus gaat helemaal goed komen zo

849

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het was te lang geleden dat ik me hier gemeld had, vandaag deze besteld:
http://www.sigmasport.co.uk/product-media/6K3/532/532/xlab-Torpedo-System-400-Red.jpg

850

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 waar heb je hem besteld?

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve