1

Onderwerp: Reglement?

Hallo

Hoorde dat de KNWU de regel hanteert dat je tijdritstuur 100% horizontaal moet worden afgezet, want anders kan je(meer)  aan het stuur trekken.

Zijn er bij de NTB ook regels voor de afstelling van je stuur of mag je het zo schuin/recht zetten als je zelf wilt?

2

Re: Reglement?

Volgens mij zijn bij non-stayer de stuurinstellingen volledig vrij. Tenzij je hem afzet met prikkeldraad, dan krijg je wel gezeik bij het betreden van het parc fermee.

3

En de uiteinde van je stuur en bars mogen niet uitsteken en moeten dichtgemaakt zijn. Heb zelf ondervonden dat ze daar in Nederland wel eens over durven muggeziften.

4

ronnyke schreef:

En de uiteinde van je stuur en bars mogen niet uitsteken en moeten dichtgemaakt zijn. Heb zelf ondervonden dat ze daar in Nederland wel eens over durven muggeziften.

Dit geldt voor stayer wedstrijden. Hangt er dus van af welk type wedstrijd je mee doet.

5

globaal zijn er 2 regels:
-alle uiteinden dienen afgedopt te zijn met doppen,shifters of remgrepen
-stuur mag niet voorbij het voorwiel steken

Ik rij met een 130mm stuurpen, T2 cobra+ is maximale uitstekende positie met een stel TT shifters eraan, en hij blijft nog binnen het voorwiel smile Daarbij wijst mijn stuur een 5-6graden omhoog:) geen gezeur gehad met inchecken tot dusverre (oa Powerman Horst)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Lieke dit was een niet stayer wedstrijd dat weet ik nog. Was de duathlon in Tilburg. Ik kwam daar met een spiksplinternieuwe fiets en die werd afgekeurt omdat de achterkant van de bareinde open waren. Ofwel zagen ze dat ik belg was en werden ze al wat bang wink Ik heb dan van èèn van de NTB afgevaardigden kurkjes gekregen om erin te stoppen en toen mocht ik wel in de wisselzone binnen.

7

Voor iedereen die ooit een wedstrijd in Fran krijk gaat doen :

Doppen op je stuur wordt ALTIJD gecontroleerd !!!! Simpele oplossing (want ik was ook een keer de klos) plastic dop van een waterfles heeft dezelfde maat. Plakband er omheen en je bent gered voor de wedstrijd.

Nog eentje : Hier (Fr) MOET je startnummer op 3 (DRIE) punten vastzitten aan je elastieke band. Dus die speciale bandjes met voorbevestigde clipjes (made en France :-) ) is niet voldoende, ik kon terug om een veiligheidsspeldje op te gaan halen.

Overigens bedoelde ik niet afgezet maar afgesteld :-) en dat hoeft dus kennelijk niet bij de tri's

8

ronnyke schreef:

Ik kwam daar met een spiksplinternieuwe fiets en die werd afgekeurt omdat de achterkant van de bareinde open waren.

Ah misverstand, dacht dat je bedoelde dat de bars dicht moesten zijn. Met elkaar verbonden zeg maar.. Maar jij bedoelde de stuurdoppen.