851

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Rose69 schreef:

Maca944 waar heb je hem besteld?

Bij http://www.sigmasport.co.uk/ Kost wel wat qua verzenden, maar een stuk minder dan vanuit de VS.

852

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

melvinkeppel schreef:

Laatst een Garmin 910XT gekocht en gisteren een footpod en een candans/snelheids meter. Ben dol op grafiekjes dus gaat helemaal goed komen zo


Vanwaar een footpod??
De 910XT heeft een goede gps!

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

853

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Denk om te weten hoeveel stappen hij zet tijdens de trainingen.....net als cadans op de fiets. er is altijd wel iets wat je kunt verbeteren met de nieuwste technieken...... cool

Roy W schreef:
melvinkeppel schreef:

Laatst een Garmin 910XT gekocht en gisteren een footpod en een candans/snelheids meter. Ben dol op grafiekjes dus gaat helemaal goed komen zo


Vanwaar een footpod??
De 910XT heeft een goede gps!

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

854 Laatst bewerkt door petitmas (18-08-13 09:55:54)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

macca dit si toch niet serieus hè?  tongue
Man, ik ben blij als ik ff overeind mag komen om te drinken. Ga jij jezelf ff dwingen om te blijven liggen cool

Ik zag een aero bidon van xlab voor VIJFENVIJFTIG EURI........wil niet weten wat dit kost. Welke gek betaalt er € 55 voor een bidon????

Maar wie ben ik?

855

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

macca dit si toch niet serieus hè?  tongue
Man, ik ben blij als ik ff overeind mag komen om te drinken. Ga jij jezelf ff dwingen om te blijven liggen cool

Ik zag een aero bidon van xlab voor VIJFENVIJFTIG EURI........wil niet weten wat dit kost. Welke gek betaalt er € 55 voor een bidon????

Maar wie ben ik?

*Nog een gek meldt zich tongue
Rij al jaren met een Bontrager Speedbottle tongue

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

856

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

macca dit si toch niet serieus hè?  tongue
Man, ik ben blij als ik ff overeind mag komen om te drinken. Ga jij jezelf ff dwingen om te blijven liggen cool

Ik zag een aero bidon van xlab voor VIJFENVIJFTIG EURI........wil niet weten wat dit kost. Welke gek betaalt er € 55 voor een bidon????

Maar wie ben ik?

Haha, het is volstrekt absurd, dat ga ik zeker niet ontkennen. Zeker als je het prijskaartje in acht neemt...

857

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ooowww gelukkig vind je het zelf ook  big_smile

Zit hier via marktplaats (en het forum, bedankt Dorter) mijn onderdeeltjes bij elkaar te schrapen om een tijdritfiets in elkaar te (laten) zetten, en hier vliegen de meest futuristische gadgets me om de oren, grrrr

858

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn idee was dat ik sneller de snelheid in kan zien tijdens interval trainingen. Ben er nog niet helemaal tevreden over, misschien dat dat ding nog wat moet leren.

Het komt nog steeds voor dat ik een bepaald tempo moet aanhouden en ik die snelheid ga lopen volgens me 910 en vervolgens begint ie te piepen dat ik langzamer moet lopen, dus langzamer lopen. Gaat ie weer piepen dat ik langzamer moet, dus weer langzamer. Moet ik weer sneller.

Maar ik geef het nog niet op, wel leuk om je stappen te zien, het helpt me wel om inzicht te krijgen in wat ik doe. Nu nog richtlijnen zien te vinden hoeveel stappen ik per minuut moet zetten.

Ook maar eens bij een vereniging gaan kijken voor trainingen.

Roy W schreef:
melvinkeppel schreef:

Laatst een Garmin 910XT gekocht en gisteren een footpod en een candans/snelheids meter. Ben dol op grafiekjes dus gaat helemaal goed komen zo


Vanwaar een footpod??
De 910XT heeft een goede gps!

859

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

En waar is dit dan op gebaseerd die formule of wat het ook is?

860 Laatst bewerkt door Rose69 (20-08-13 12:20:16)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

[update post: SORRY PROBLEMEN MET HET BEELDMATERIAAL HIER IN TE KRIJGEN VANUIT DROPBOX  roll ]

Mijn nieuwste aanschaf na veel wikken en wegen en lezen van info op forum en eigen ervaring op fiets, voor de voordeligste en meest praktische oplossing gekozen. Hier kan ik wel mee trainen en 14/9 de halve afwerken.

https://www.dropbox.com/s/yfsbx5tkv677w … 7%2046.jpg

Van triathlonaccessoires.nl ook mooie goodies ontvangen zoals een bidon die ik meteen kan gebruiken als wegwerp. 2 repen bij besteld om zo boven de 25 euro gratis verzending uit te komen. de Profile Design HC mount is solide en zit volgens mij prima op mijn stuurtje.

https://www.dropbox.com/s/dpd5vmqcwpnm0 … 0%2003.jpg

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

861

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Rose69 schreef:

Mijn nieuwste aanschaf na veel wikken en wegen en lezen van info op forum en eigen ervaring op fiets, voor de voordeligste en meest praktische oplossing gekozen. Hier kan ik wel mee trainen en 14/9 de halve afwerken

Wat? Wat? Wat is het? Die spanning...

862

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:
Rose69 schreef:

Mijn nieuwste aanschaf na veel wikken en wegen en lezen van info op forum en eigen ervaring op fiets, voor de voordeligste en meest praktische oplossing gekozen. Hier kan ik wel mee trainen en 14/9 de halve afwerken

Wat? Wat? Wat is het? Die spanning...

\
ja ging iets niet goed met beeld materiaal, post vernieuwd

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

863

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Rose69 schreef:
Maca944 schreef:
Rose69 schreef:

Mijn nieuwste aanschaf na veel wikken en wegen en lezen van info op forum en eigen ervaring op fiets, voor de voordeligste en meest praktische oplossing gekozen. Hier kan ik wel mee trainen en 14/9 de halve afwerken

Wat? Wat? Wat is het? Die spanning...

\
ja ging iets niet goed met beeld materiaal, post vernieuwd

Ziet er goed uit, benieuwd naar je ervaringen. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je de bidon uit de houder haalt als je wilt drinken, dus dat je geen rietje bevestigt?

864

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Ziet er goed uit, benieuwd naar je ervaringen. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je de bidon uit de houder haalt als je wilt drinken, dus dat je geen rietje bevestigt?

Ja klopt, dus toch niet voor die oplossing gegaan hoewel me dat een hele prettige vind, zeker je nog meer zal drinken tussen door. Maar, zie argumenten bij topic 'bidon op ligstuur' dat ik voor deze optie ben gegaan. Het is voor mij al veel meer winst om de bidon van ligstuur te pakken ipv uit frame, wat het frequenter drinken vooral zal stimuleren bij me. En dan wegwerpen en andere bovenop vind ik beter dan de bidon met rietje die je onderweg zou moeten kunnen hervullen. Iets wat mij heel veel gedoe lijkt en net zoveel gehannes als dat je dus van je lighouding naar je frame of achterkant moet grijpen.

Laat je weten of ik er tevreden mee ben, denk het wel. Gelukkig zit de bidon niet in de weg met mijn armen en handen. Kon genoeg schuiven naar achteren en mijn garmin zit gewoon waar die zit op stuurpen waar ik prima kan aflezen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

865 Laatst bewerkt door Arnoutdv (21-08-13 14:48:58)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn 2e hands wetsuit 3 seizoenen geleden gekocht. Was toen al minimaal 5 jaar oud.
Steeds meer gaatjes en steeds meer naden lieten los.
Afgelopen zondag scheurde de mouw bij de pols open.

De kogel is door de kerk, ik heb mijn eerste nieuwe wetsuit besteld: Dare2Tri Mach3

Kan helaas geen plaatje of link posten.
Bij het posten van plaatje timed de website uit, een link plaatsen geeft een foutmelding
sad

866

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zoiets Arnoutv ?

867

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Inderdaad.
Het forum heeft af en toe hick-ups, waardoor posts met externe URLs of bijlages een foutmelding geeft

868

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag nieuwe tri schoentjes gekocht van scott de tri pro en nog een zwembroek+zwembril.

869

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:
Rose69 schreef:

Maca944 waar heb je hem besteld?

Bij http://www.sigmasport.co.uk/ Kost wel wat qua verzenden, maar een stuk minder dan vanuit de VS.

Al binnen en getest? Ben benieuwd naar je ervaringen. Rij zelf al een kleine 2 jaar met het de Speedfil (op het frame). Bijvullen tijdens fietsen gaat prima, enige nadeel is eigenlijk alleen het klotsen tijdens het klimmen. Krijg je met een een bidon van ruim een liter  big_smile .

En nee, ook dat is geen geodkoop systeem....... roll

870

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dat Sigma linkje geeft niet de pagina met de bidon overigens  tongue

Zal ongetwijfeld veel te duur zijn  cool

Fijn weekend

PS : net de resultaten gelezen van een aero bidon. Ik besteed dat geld liever aan wat anders. Op 180 km een winst van 5.6 watt bij een snelheid van 40 km/u ........non-stop zonder te bewegen!!!!

871

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

René S. schreef:
Maca944 schreef:
Rose69 schreef:

Maca944 waar heb je hem besteld?

Bij http://www.sigmasport.co.uk/ Kost wel wat qua verzenden, maar een stuk minder dan vanuit de VS.

Al binnen en getest? Ben benieuwd naar je ervaringen. Rij zelf al een kleine 2 jaar met het de Speedfil (op het frame). Bijvullen tijdens fietsen gaat prima, enige nadeel is eigenlijk alleen het klotsen tijdens het klimmen. Krijg je met een een bidon van ruim een liter  big_smile .

En nee, ook dat is geen geodkoop systeem....... roll

Ja, al binnen en gemonteerd, nog niet mee gereden. Hopelijk zondag, als het niet regent (dan pak ik mijn racefiets). Het systeem ziet er goed uit, al hoop ik dat het stabiel genoeg is om mijn Garmin nog te kunnen lezen.

872 Laatst bewerkt door Maca944 (23-08-13 16:56:23)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

petitmas schreef:

Dat Sigma linkje geeft niet de pagina met de bidon overigens  tongue

Zal ongetwijfeld veel te duur zijn  cool

Fijn weekend

PS : net de resultaten gelezen van een aero bidon. Ik besteed dat geld liever aan wat anders. Op 180 km een winst van 5.6 watt bij een snelheid van 40 km/u ........non-stop zonder te bewegen!!!!

Hier de link naar het produkt zelf, zoals je ziet flink in de aanbieding. http://www.sigmasport.co.uk/item/X-Lab/ … 0-Red/2M7D En met de huidige EURGBP Curncy nog ruim onder de EUR 100. Die 5.6 watt zijn ongeveer 3 minuten op 180km (uitgaande van een gemiddeld vermogen van ongeveer 200 watt). Is dat EUR 100 waard? Ik zeg ja, jij zegt nee.  wink

873

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag maar voor schoen gaan kijken en thuisgekomen met een paar New Balance 890v3 Rotterdam marathon 2013 versie. Zitten superlekker en voor mij extra apart omdat er Rotterdam in gegraveerd staat :-)

http://www.prorun.nl/editable/uploads/newbalance/newbalance13/890ROT.jpg

http://www.prorun.nl/editable/uploads/newbalance/newbalance13/M890ROT_signing_2.jpg

874 Laatst bewerkt door petitmas (24-08-13 10:16:59)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Macca............bijna goed...................die 3 minuten haal je alleen als je 180 km lang CONTINU 40 per uur rijdt IN DEZELFDE POSITIE.

Tijdens de windtunneltest wordt DAT gemeten, niet een fietsend en bewegend persoon.

Dus 3 minuten is het MAXIMALE wat een pro kan winnen (ik rij in ieder geval geen 40 gemiddeld op 180 km.....anders had ik die bidon al van mijn sponsor gekregen :-) )

Zal er wellicht 1,5 a 2 minuten overblijven. Tja als ik ooit 10.01 loop zal ik zeggen "had ik maar" maar als ik 9.59 loop zeg ik niets  tongue

Oh ja, vergat het belangrijkste nog, De test ging over hoe je zo aerodynamisch mogelijk 3 bidons meeneemt en NIET over het effect van de X-Lab aero bottle in een single set-up zonder overige bidons. Die 3 minuten haal je alleen ALS je dus 3 bidons meeneemt tijdens een ironman (lees : hele triathlon) waarbij je de 2 andere bidons VERTIKAAL achter je zadel zijn gemonteerd. Heb je de 2 bidons op je frame zitten dan haal je de 3 minuten sowieso niet.

Er is NIET getest wat de winst is bij het gebruik van alleen die X-Lab bottle. Je begrijpt dat er uberhaupt geen voordeel is op een OD anders dan wellicht bedieningsgemak  cool  En ja ja, ik weet het, de triatleten kopen dit soort zaken ook gewoon omdat ze het mooi, stoer, leuk, geil, cool of wat dan ook vinden  cool

875

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De bidons waar je enkele minuten sneller van word dan denk ik meer aan de inhoud dan aan de bidon zelf wink maar als deze bidon je meer comfort kan bieden en er nog mooi uitziet is het een goede aanwinst.