Ik heb me gisteren prima vermaakt. Dat het geen fietsparcours zou zijn waar je vol door kon knallen was me bekend en ik heb me hier ook op ingesteld. Een racefiets was hier waarschijnlijk sneller dan een tijdritfiets. Dit was redelijk vergelijkbaar met gewoon een rondje fietsen, omdat je continue moest opletten of er geen auto's of fietsers rare fratsen uithaalden. Het wegdek was ook niet fantastisch overigens. Hoe het beter of anders moet weet ik niet gegeven de omgeving van de Bosbaan. Als je je instelt op een stukje toeristisch fietsen is het prima, maar ook dit is wachten op ongelukken. Waarom mensen stayeren is me een volstrekt raadsel, voor wie ben je dan aan het sporten? Overigens viel de drukte van mede-triatleten in T1 en T2 en op de weg me erg mee.
Het zwemmen in de Bosbaan vond ik erg leuk, je had niet zo heel veel last van de paar honderd man die in het water lagen. Wel ben ik vlak na de start letterlijk over iemand heen gezwommen, dat was een apart gevoel. Ik heb gemerkt dat ik in het verleden significant betere zwemtijden had als ik met een iets hogere slagfrequentie ging zwemmen (met 64 in plaats van met 60 bijvoorbeeld). Dit gegeven extrapolerend was mijn insteek (pun intended) om met een zo hoog mogelijk slagfrequentie te gaan zwemmen. Dit is gelukt, met 70 over de volledige afstand, maar echt tot een snellere zwemtijd heeft dit niet geleid. Over de door mijn Garmin gemeten 770 meter deed ik iets meer dan 15 minuten, waarbij met name het tweede gedeelte een stuk langzamer was. Ook zie ik dat ik er zelfs in een recht kanaal niet in slaag om recht te zwemmen. T1 ging zonder problemen en het fietsen heb ik hierboven al besproken.
Van het lopen had ik me veel voorgesteld. Afgelopen week liep ik vrij eenvoudig 3:40 over de kilometer, dus ik hier 5 keer ruim onder de 4 minuten ingeschat. In de praktijk liep ik geen enkele kilometer onder de 4 minuten, en dat viel me ondanks het niet echt in vorm en op gewicht zijn toch wel tegen. Ik hoop dat dit veroorzaakt werd door de buikkrampen die ik de afgelopen 2 dagen heb gehad. Maar goed, uiteindelijk werd ik met mijn startnummer 55 56e met 1:13:52.
Het was weer erg lekker om een startnummer om te hebben en een aantal triathlonvrienden weer eens irl te zien.
Als het zo uitkomt doe ik hem volgend jaar weer, vermits ik wederom in staat ben om het evenement als een wedstrijdtraining te zien. En dat Gezellig langs de Bosbaan zag er inderdaad erg goed uit.