Onderwerp: Hoi!
Ik zal me hier ook even melden. Ik ben Tristan en ben 28 jaar. 2 jaar geleden woog ik 122.4kg en sporten paste absoluut niet in mijn levensstijl. Uiteindelijk het licht gezien en besloten om samen met mijn vriendin te gaan hardlopen. Dat viel echter vies tegen en na een aantal weken kon ik eindelijk 1km aan 1 stuk rennen. Trots dat ik was! Maar een juiste warming-up en cooling-down was er niet bij. Via mijn schoonmoeder die al langer in een hardloopgroep loopt hebben we samen besloten om het wat professioneler aan te pakken. We schreven ons dus beide in bij de loopgroep. Fast forward 2 jaar later lopen we nu de halve marathon (cpc in maart) en zijn we beide bevangen van sporten. Naast het lopen zijn we ook gaan fietsen en sinds april fitnessen we ook 2x per week met een personal trainer. Ik sport nu dus zo'n 5 keer per week. Uiteraard weeg ik geen 122.4kg meer maar weeg ik inmiddels 86,3kg. Alles gaat dus een stuk makkelijker
Juist omdat ik sporten zo leuk vind en dan specifiek hardlopen en fietsen groeide de afgelopen weken bij mij het idee om mee te gaan doen aan een triatlon. Toen ik hoorde dat 14 september de Politie Triatlon in Spijkenisse plaats zou vinden heb ik de knoop doorgehakt en mijzelf ingeschreven voor de Sprint afstand. Helaas is zwemmen mijn zwakste onderdeel en zal dit puur overleven worden voor deze triatlon. Ik heb daarom wel besloten om hier tijd in te investeren en ik wil dan ook volgend jaar mee doen met de tri-experience cursus.
Al met al een 2 veel 'bewogen' jaren en kijk ik heel erg uit naar mijn eerste triatlon ervaring!