Onderwerp: Eerste triathlon zonder een vermogen uit te geven - Mijn ervaringen
Ikzelf ga 14 september voor t eerst een triathlon doen. Ik heb gemerkt dat als ik mensen erover spreek en online zoek dat er qua kosten nogal wat bij komt kijken. Ik vond het nogal wat om gelijk veel geld op spullen stuk te slaan terwijl je niet weet of je het leuk vindt en vaker gaat doen. Ik doe gedurende een groot deel van het jaar een teamsport dus ik doe het erbij in de zomerstop. Daarom heb ik het enigzins low-budget proberen te houden.
Ik kan mij voorstellen dat anderen hetzelfde idee hebben en dus een kleine post over hoe ik het gedaan heb. De spullen:
- Racebelt (€ 10,-)
- Zwembril (€ 25,-)
- Hardloop schoenen van Saucony (€ 50,- overjarig model uit de sale)
- Fietskleding om te trainen broek + shirt (€ 50,- bij Hopmans uit de sale)
- Trisuit ben ik nog niet helemaal uit maar ik verwacht rond de € 85,- kwijt te zijn
Dan de wat duurdere uitgaven:
2e Hands fiets via mn vader kunnen regelen. Heb er nog wat aan versleuteld. Ik heb zelf minder betaald maar ik denk dat je voor € 200,- een dergelijke fiets moet kunnen hebben.
Schoenen (€ 72,-) + spd pedalen (€ 20,-)
Wetsuit lang over getwijfeld. Aangezien ik geen goede zwemmer ben, uiteindelijk gekozen voor de goedkoopste suit met een goede beoordeling online. Nu al wat kilometers in t water gemaakt en heb er geen seconde spijt van. Het verschil met en zonder pak is behoorlijk groot. Als je echt low-budget wil kun je het zonder doen, ik vind het persoonlijk de investering van € 172,- waard.
Al met toch nog wat kosten en kom ik in totaal op zo'n € 685,- uit. Zonder wetsuit zit je rond de € 500,- Is nog steeds een aardige uitgave. Maar surf even door het topic Wat heb je vandaag nou weer gekocht? http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=2185 en dan valt het ineens heel erg mee
Ik hoop dat mensen die hun eerste triathlon gaan doen door dit topic iets wijzer zijn geworden. Succes!
10:28
(effe een kleine aanpassing, foutje in prijs schoenen)