Onderwerp: Viris voorstellen
Hoi allemaal, ik ben Viris en heb het triathlonvirus weer aardig te pakken.
Nadat ik in december 2009 geopereerd ben aan een hernia was ik op zoek naar een nieuwe hobby. Kite-surfen kon toen helaas niet meer ivm m'n rug.
Hardlopen deed ik al, en tijdens mijn revalidatie heb ik erg veel gezwommen. De afwisseling van een triathlon leek me wel wat, zeker na enthousiaste verhalen van anderen te hebben gehoord. In mei ben ik begonnen met trainen en in augustus 2010 m'n eerste triathlon gedaan, 1/8 bij de Binnenmaas. Helemaal geweldig vond ik het!
Fanatiek doorgetraind, en in de zomer van 2011 nog een aantal triathlons gedaan, 2 Olympische afstand en 3 of 4 sprint triathlons.
Olympische afstand vind ik voor mijzelf, meer dan lang genoeg, ik heb geen ambitie voor langere afstanden. De trainingstijd die daar in gaat zitten vind ik te veel.
Door allerlei privé omstandigheden is het na 2011 stil komen te liggen met de triathlon trainingen. Tot mei van dit jaar, toen heb ik, 15kg zwaarder, het trainen weer opgepakt. Op 18 augustus heb ik aan de 1/8 vrouwentriathlon in Beesd meegedaan. Het voelde weer als m'n eerste triathlon, helemaal geweldig!
De week erna meegezwommen in de Royal Amstel Swim, 2,5km zwemmen door de Amstel in Amsterdam. En ingeschreven voor de Politie Triathlon in Spijkenisse, waar ik 14 september aan de sprint meedoe.
Ik heb veel zin om van de winter nog meer gewicht kwijt te raken, en te trainen voor een mooi triathlon seizoen in 2014! :D