Je hebt helemaal gelijk, de uitslagen zij nnet onlien gezet. ik ben 41e geworden, terwijl ik toen ik met een 4e fietstijd van mijn fiets afkwam 18e lag. als ik dat geweten had , was ik toch sneller gaan lopen. maar goed, dat voor een volgende keer: de wedstrijd houd pas op wanneer je de finishlijn gepasseerd bent.
Zwemmen
Ik had me mentaal goed voorbereid,de route bekeken tussen zwemwater en mijn fiets etc, ook al een paar keer de film afgedraaid hoe ik de wissels zou gaan maken, maar me helaas er niet aan gehouden (wat ook wel uit mijn wisseltijden bleek, beduidend slechter dan Holten).
Die orientatiepunten is een goed idee, maar dat is voor mij zonder bril lastig (of er moet sprake zijn van een groot contrast verschil). Ik ga iig met m'n opticien overleggen, desnoods de glazen inklemmen in mijn huidige zwembril (gaat mij toch alleen maar om het open water zwemmen. In het zwembad red ik me wel. Als ik fatsoenlijk kan zien bij het zwemmen zal dat een wereld van verschil maken, kan me dan ook beter controleren op het handhaven van een goede techniek ipv stressen of ik wel de goede kant op ga.
fietsen
Ik zal derailleur controleren en bijstellen. dit keer niet gedaan omdat ik nogal lang bezig was ivm een vastzittende cassette op mijn trainingswiel (en had geen andere 10V cassettes liggen, dus hij moest eraf). dit was ook het enige mankement wat ik had (ok, bandendruk kon beter, maar ik vertrok vanuit mijn ouders en kon met die pomp niet de druk erin krijgen die ik wilde (8-10bar, hoog, maar op deze tubewielen rijdt dat perfect)
wissels
zal moeten leren ook bij een of meerdere tegenslagen rustig en gemotiveerd te blijven als ook efficient te blijven werken
Traingen voor volgend jaar
Zal voornl gericht zijn op 1/4 afstanden, met daar bij POwerman Horst en 1/2 Nieuwkoop. maar iig de 1/4's in Wageningen, UTT, Rijssen, Holten, Veenendaal, Enschede-Losser, Apeldoorn.
Het langere duurwerk blijft (duurlopen tot 1u45 / 2u00, fietsen tot 3u00)maar ik had de laatste maanden de neiging om ook de andere trainingen op een (te) laag pitje te doen. wat betekent dat ik er op moet letten om ook de intervalsessies wekelijks te blijven doen. Eventueel sluit ik me aan bij een atletiek vereniging (MPM Hengelo) om 1-2x per week gericht op snelheid te trainen. Ik loop licht en vrij efficient, alleen snelheid blijft behoorlijk achter.
Verder extra aandacht besteden met krachttraining aan mijn linker bovenbeen. door die zwakke knie (auto geraakt op de fiets, jaren terug) ben ik daar behoorlijk wat spiermassa kwijtgeraakt omdat ik die kant ging ontlasten. Op de loopfoto's van Veenendaal is dit goed te zien:
als je deze 2 foto's vergelijkt, is het verschil absurd groot (verschil is 2~3cm in omvang)
fietshouding
De nieuwe stuurcombinatie is al een stuk beter. heb er helaas geen foto van tijdens Veenendaal. Buik en rugspieren train ik 2x per week uitgebreid, zowel met lichaamsgewicht als met toestellen, powerplate als ook statitische stabiliteitsoefeningen, voordat van werken op de sportschool, als het rustig is pak ik zelf even mijn buik/taille/onderrug mee.
Ik ben minder diep gaan zitten, en voor S-Bend extensions gekozen (wijzen +/-5 graden naar beneden). Dit voelt een stuk beter en ontspannender aan. Zadelhoogte: zal daar nog eens naar kijken. Vond het iig verbazend dat het mijn linker hamstring was (pas na afloop) en niet de rechter, rechter is nl iets korter dan de linker.
Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800