176

Re: Challenge Almere

Gefeliciteerd Martijn!

Ook ik ben dik tevreden over mijn eerste halve: vond het fietsen zo her en der gevaarlijk, veel valpartijen gezien en nog meer lekke banden... Was net voor die hoos bui binnen, maar daarna wel even flink afgekoeld..brrr

En ik kwam Rose nog tegen op de fiets  wink

1-2-Tri!

177

Hee Aviator, dus dat was jij, je knalde lekker voorbij. Ik ga mijn blog nog maken. Vond fietsparcours zwaar teleurstellend en niet race waardig omdat veel stroken smal waren wat stayeren noodzakelijk maakt, heb tot verbazing ook groep zie. Stayeren en te weinig jury controle wat ook op meeste plekken niet kan. Dan het vele keren en op en af van autowegen naar paden naar fietspaden om totslot ook nog veel kiezelwegen te moeten trotseren die zelfs met droog weer lekke banden geeft. Zo moesten we zelfs door 5meter nieuw grindstrook op fietspad in Zeewolde. De autowegen zijn rustig en begrijp niet dat Provincie Flevoland daar geen toegang geeft voor wedstrijd van dit statuur. Verder zouden er wel wat hulp in transitie verbetert kunnen worden maar verder vond ik de organisatie prima en de vrijwilligers fantastisch. Hun inzet en goede wil zijn geweldig. Ook de faciliteiten goed geregeld en is de Esplanade perfecte locatie.

Mijn race in 5u49m33s voltooid als 5e in mijn categorie. Zwemmen goed, fietsen zwaar en miste power in 2e helft en lopen was mentaal prima. Op naar 2014 om nog genoeg te verbeteren. Ga liever voor een Ironman organisatie dan Challenge.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

178

zonde dat je over dat soort paden wordt gestuurd.... zeker met zo'n evenment, misschien was t beter geweest om evenment op zondag te houden (lange afstanden dan) weer zat ook al niet mee denk ik ? achteraf denk ik dat je blij bent dat t voorbij is maar uiteindelijk wel dik tevreden bent.

hoe was t zwemmen met die wind, vrees dat er best wat golfslag was, kwam vorige week dinsdag langs weer water en dat ligt niet best met de windrichting van gisteren.

179

De enige golfslag die ik gezien heb, kwam door alle zwemmers lol
Verder inderdaad best zwaar en als ik het goed heb overal genoeg kilometers per onderdeel.
Ik ben uiteindelijk in 5:10 nog wat over de streep gegaan.  Het fietsen viel inderdaad wel tegen, maar wat kunnen mensen ook slecht in de bochten rijden zeg. Op elk smal paadje ben ik er toch nog aardig wat voorbij gestoken. Wel enorm veel valpartijen en lekke banden gezien.

T lopen was echt een stuk leuker dan vorig jaar. Mentaal gezien had ik nog wel een rondje kunnen lopen. Fysiek gezien .. niet. Al met al, ondanks mn eerdere voorspelling erg tevreden. Ik heb het idee dat iedere deelnemer van vorig jaar dit jaar wat trager was.

groeten en iedereen gefeliciteerd met het halen van de challenge of half challenge! big_smile

180

@rose de challenge in Roth was 'gewoon' over de autowegen overal, Almere is daarin echt een uitzondering. Ik denk (hoop) dat de organisatie wel iets gaat doen met feedback op het parcours!

181

Alle finishers gefeliciteerd. Ik heb na 90 km af moeten haken vanwege rugklachten, geen makkelijke beslissing en flink balen maar achteraf de juiste beslissing genomen.

Ik ben kritisch op het fietsparcours, maar ik denk ook dat dit jaar een "leerjaar" is.

Het was vooral in het begin veel draaien en keren, smal en het stuk door het bos kan echt niet. Er is ruimte zat in de polder.

Het overdekte omkleden was wel weer top. Het verstouwen van alle T-bags kan anders. Een open hekwerk met haken, aan 2 kanten is het hekwerk te gebruiken, waaraan je je T-bags kunt hangen, zou een oplossing kunnen zijn.

Langs deze weg, organisatie bedankt voor het vele werk om dit evenement te organiseren. Ik heb een topdag gehad!!!!

182

Doelstelling gehaald: gefinisht! Vooral het laatste stuk fietsen naar Almere-Haven was erg zwaar en daardoor met zware benen moeten lopen. Maar daar had iedereen last van, denk ik. Over mijn tijd van 11:25 was ik ook zeer tevreden. Organisatie en vooral ook alle vrijwilligers: bedankt!

183 Laatst bewerkt door robijzer (16-09-13 15:59:01)

Hey hallo,

Gisteren ook mijn allereerste halve triathlon gedaan bij Challenge-Almere. Doel was finishen, en liefst onder de 6 uur onder ''normale'' weersomstandigheden. Gefinisht in 5:56. Dus dik tevreden. Heb de uitslagen vergeleken met die van 2012. Appels en peren wellicht maar toch (zie bijlage, interessant om te zien denk ik). Grote verschillen in tijd. De halve duurde gemiddeld een half uur langer. De hele, een uur. Ook veel uitvallers bij de hele, 21%. Mijn Garmin gaf een loopafstand van 22km aan ipv 21,1. Het fietsen was ook zeker 1km langer (was vooraf bekend). Zwemmen gaf Garmin ook langer aan maar is dubieus ivm mindere satelliet-ontvangst. Ben erg benieuwd wat andere deelnemers aan afstanden gemeten hebben. Ik vind 1km teveel lopen wel erg veel verschil. Scheelt met mijn tempo zo'n 5,5 minuut op je eindtijd. Samen met dat langere stuk fietsen scheelt dat al gauw 8 minuten alleen al door een te lange afstand.

Het fietsparcours vond ik op momenten levensgevaarlijk. Te smal, veel te veel draaien en keren en bochten. Klinkers !!!! Fietspaden ipv wegen, door het bos. Bulten, kuilen, een mtb was misschien geschikter op sommige plaatsen. Zou ook wel willen weten hoeveel lekke banden er geweest zijn maar dat zullen we helaas nooit weten. Het leek wel 'n loterij wat dat betreft. Tientallen mensen langs de kant zien staan. Ik had me persoonlijk qua fiets-parcours van een Challenge-organisatie meer voor gesteld. Beetje teleurstellend.

Verder was het een dag om nooit te vergeten. Super ervaring en gaaf om erbij geweest te zijn bij ''die van 2013, met dat slechte weer''.

Groeten van een moe maar voldaan finisher.

184

Redelijk voldaan na de halve gisteren. Er komen in de andere recente posts al wat zaken voorbij waarbij ik me bij aansluit:
- fietsparcours moet echt beter. Op bepaalde stukken (te veel) was dit enkel geschikt voor een toerrit. Nadeel is natuurlijk wel dat je in NL met 357.000+ instanties en personen rekening schijnt moeten te houden;
- loopparcours was op zich prima, maar te lang (kwam op 21,9km). Aanduiding km-punten was wel consequent: ipv na elke km na 900 meter  wink !
- wat meer douches, omkleedruimte na afloop?!

Voor de rest niets meer dan lof voor de vrijwilligers, de supporters én deelnemers. Ook de persoonlijke opvang na de finish was perfect. Een dagje zonneschijn en 20 graden had ook het nodige verschil gemaakt.

Mijn gehoopte tijd (sub 5 uur) zat er door de omstandigheden, langzame wisseltijden, het parcours en mijn eigen stuurmanskunst op de fiets in de regen er niet in. Het werd 5u16. Overgens nog steeds een PR op de halve.

Potentie genoeg voor een nóg betere Challenge in Almere!

185

Gister de halve gedaan, en gefinisht! Dat was ook het doel door te weinig training in de laatste weken.
5u11 en met een glimlach op het gezicht over de finish, dus dik tevreden!

Kritiek op het fietsparkoers is er genoeg geschreven, ben het er mee eens.
Daarnaast vond ik het waanzinnig slecht op welke manier we na afloop de fietsen en tassen konden ophalen. Na 5 uur sporten wil ik niet drie kwartier staan te wachten (in de kou) omdat er naar mijn mening slecht is nagedacht over dit ophalen. De manier waarop een beveiliger dan ook nog deelnemers af staat katten vond ik helemaal bizar. De deelnemers die na mij kwamen hebben nog langer in de rij gestaan. Dit kan en moet beter (ja, ik heb daar zelfs nog tips voor, voor de organisatie).

Ik vond het ook heel apart dat er geen bordjes stonden vanaf bijv. de snelweg om de weg te wijzen naar de Esplanade. Bij een evenement met zo veel (internationale) deelnemers hoort dat mijn inziens wel.

Verder is de locatie op de Esplanade super volgens mij. Veel ruimte voor van alles. Supporters kunnen tussen de rondes door even wat gaan eten/drinken of zelfs shoppen. Genoeg vermaak dus voor hen. Loopparkoers is prima, leuk afwisselend, veel verzorgingsposten wat erg prettig was. Schouwburg prima locatie, wellicht wat weinig douches maar ik zou niet zo snel een plek weten waar wel genoeg douches zijn voor zoveel mensen.

Ondanks het weer een erg leuke dag gehad!

186 Laatst bewerkt door René S. (15-09-13 16:14:03)

Jip schreef:

@rose de challenge in Roth was 'gewoon' over de autowegen overal, Almere is daarin echt een uitzondering. Ik denk (hoop) dat de organisatie wel iets gaat doen met feedback op het parcours!

Idem voor de hele Challenge Barcelona-Maresme: brede wegen, zeer weinig bochten. Almere is/was gewoon een (zucht......Nederlandse) uitzondering.

187

Maar dat maakt het ook weer tot een uniek parcours! #positieveinsteek

188

@nogges zeker uitdagend parcours maar met dit parcours doe ik niet meer mee met Almere met challenge prijzen af jammer is want ik voel veel sympathie voor Almere triathlon organisatie en haar geschiedenis. Flevo heeft de weg faciliteiten maar met dit parcours trek je geen interessant internationaal prof veld lijkt me. Vreselijk die mensen die bewuste stayerden, dat je daar gebruik van maakt en aan de andere kant, op dit parcours kon het vaak niet anders laat staan de controle er op te houden. Ik heb een groep van ongeveer 6 à 8 personen die als peloton voorbij reden bij me vlak voor Almere Haven daar waar juist wel jury controle mogelijk was. Ook werd er 1 wel teruggefloten. Bij Ironman zou je al een gele kaart krijgen en waren er penalty vakken, dat ontbrak hier maar misschien heb je dat weer wel in Roth en Barcelona

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

189

Gisteren mn eerste hele triathlon gedaan. Na maanden voorbereiden mocht ik eindelijk los.
Het zwemmen ging op zich best goed, hoewel ik wel wat moeite had met het goed zien van de boeien.
Daarna wat warms aangedaan en op de fiets. eerste ronde ging goed en naar behoren in de tweede ronde brak al snel mn ligsteun van mijn ligstuur, kon ik mn ligstuur niet meer gebruiken, want ik gleed er steeds af.... 2e ronde werd wel erg zwaar op de dijk langs Eemmeerdijk. wat n wind en regen zeg. Heb serieus gedacht aan opgeven, maar wilde per se aan het lopen beginnen.
Het lopen ging de eerste 2 ronden erg goed en lekker. Ik was weer op temperatuur en kon prima door. Daarna begon het toch wel pittig te worden en heb me vanaf km punt 25 van post naar post gepraat. Hielp wel goed.
Uiteindelijk in 12.21 de finish bereikt en daarmee superblij natuurlijk!
Jammer alleen dat het fietsen echt langer was. Ik weet dat dit gemeld was en snap de achterliggende gedachten, maar kom op. Dat kan ook anders.....
En ik ben het met iedereen eens: het parcours was echt drama. Ik had geluk in deze loterij, want niet lek gereden.
En het lopen was op mijn Garmin toch echt 43.56k. Terwijl mn Garmin altijd redelijk aan de krappe kant meet en ik heb ook nog zo veel mogelijk bochten afgesneden. Die afstand komt dan wel overeen met wat anderen melden.
Het loopparcours was wel een stuk leuker dan vorig jaar.
Ik kwam later binnen dan de grote groep en werd heerlijk naar binnen begeleid door een vrijwilliger en ook daar werd me alles aangereikt (eten, drinken, tas).
Ik vond de vrijwilligers echt top! Iedereen hartstikke enthousiast, behulpvol en veel aan het aanmoedigen.
En nu: nu eerst genieten en zien wanneer ik weer normaal kan opstaan uit de stoel en normaal kan lopen.....

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

190

Iedereen en Wilma (als debutant op de hele) in het bijzonder. Van harte gefeliciteerd, en hopen dat de verbeterpunten opgepikt worden, zodat Almere weer de topwedstijd wordt die het ooit was...

191

Dat was afzien gisteren tijdens de (1/2) Challenge Almere-Amsterdam.
Zwemmen ging prima. Fietsen in regen, spekglad op dreven en fietspaden in Almere.
Gelukkig regende het niet meer vanaf 40km. Fietsen ging goed tot 80km, toen dacht ik maar een ding, ik wou dat ik kon gaan lopen.
De wissel naar lopen het rustig aan gedaan, net als van zwemmen naar fietsen.
Blij dat wisselzone binnen was.
Verstandig begonnen aan het lopen. Rustig stabiel tempo. In de 2e rond bij km 15 begon het te stortregenen.
Wat kreeg ik het koud. Kilometer 18, 19 en 20 zakte ik helemaal weg.
De laatste kilometer aangeklampt bij een andere loper en kwam terug in normale tempo.
Eindelijk de finish en helemaal naar de klote

Eindtijd in Almere dit jaar 5:30, vorige jaar 5:19, dus 11 minuten langzamer.
Klassering overall 2012: 247/361 - 2013: 190/445 (Index 68 vs 43)
Klassering 45-50j 2012: 49/77 - 2013: 31/77 (Index 64 vs 40)

Dus eigenlijk een behoorlijke verbetering tov 2012!

Over het fietsparcours, nat is altijd gevaarlijk en krap.
Klazienaveen dit jaar, veel valpartijen door de regen.
Emmeloor (NOP), net op tijd droog, want 4x heen en terug op rechte weg met 180 turn.
Als het parcours droog was geweest dan waren er een paar krappe punten geweest, maar het is wel wielrennen, daar hoort kunnen sturen ook bij.

192 Laatst bewerkt door thijs (15-09-13 23:50:18)

Ze zouden dat extra stuk langs het water er voor altijd in moeten laten zitten. Omdat het een echt mooi stuk was om te koersen en om die tiental kilometer parcours waar koersen onmogelijk was een beetje te compenseren. Het is voor de organisatie al een flinke klus om mooie stukken te vinden om hard te fietsen, en hier ligt het zomaar voor het oprapen en dan moeten we volgens mij absoluut niet zeuren over een paar extra kilometers. Het was toch mooi om recht op die brug en later de haven aan te rijden en daar een super geschikt keerpunt (met bijpassende naam) te gebruiken?

Ik vond het een schitterende dag. Ieder parcours in een triathlon moet volgens mij punten hebben waar de zwakkere fietsers van de sterkere fietsers worden gescheiden, en dan niet alleen omdat degene die ingehaald wordt zich af moet laten zakken. Dus die wind vond ik prachtig. Met zo'n smal en bochtig parcours was het een grote optocht geworden bij windstil weer, maar nu waaide alles uit elkaar. En al zat je in het wiel van je voorganger, langs eemmeer en gooimeer en een paar lange stukken door de polder kreeg je met die zijwind niks cadeau tenzij je een waaier had opgezet. Mijn enige grote kritiekpunt is dat we ook op dat irritante smalle fietspad mochten van de Knardijk. Dat zou toch echt mooi en uniek zijn in de triathlonsport, koersen op een dijk met halve kasseien met de wind schuin tegen. In een Holland Triathlon zou je daar links op de weg de zaak op de kant moeten mogen zetten!

Ik heb al mijn doelstellingen qua klassering gehaald. De eindtijd of lengte van parcours kan me volledig verrekken.

193

Allen die zijn gefinisht en/of tevreden zijn over de wedstrijd: gefeliciteerd!

Jammer dat sommigen van jullie wel heel kritisch (negatief) zijn over het fietsparcours. Ik vond sommige stukken ook niet heel relaxt, maar dat heb je natuurlijk al snel als het flink heeft geregend. Gelukkig ben ik bespaard gebleven van een lekke band. De kans op een valpartij reduceer je natuurlijk door minder risico te nemen, hoewel dit laatste natuurlijk nooit uit te sluiten is. Ik vond het ook jammer om te constateren dat velen nog steeds niet weten wat stayeren is en/of dat het een non-drafting wedstrijd was.

Qua fietsafstand kwam ik op 183,7 km uit. Na de briefing wisten we al dat het wat langer zou zijn, dus daarover moeten we niet zeuren. Ik had trouwens wel liever precies 180 op mijn teller zien staan :-) Als het lopen ook echt een stuk langer was vind ik dat jammer, maar betekent het wel dat mijn gemiddelde snelheid op de marathon wat minder traag was :-) Ik hoor trouwens ook liever dat de parcoursen te lang dan te kort waren. Vorig jaar was iedereen ook wel heel snel he ;-)

Enfin, de wedstrijd was voor het eerst een Challenge en de (fiets- en loop) parcoursen waren grotendeels nieuw: geef de organisatie tijd om punten te verbeteren en draag deze op een positieve en constructieve manier aan. Stuur ze een mailtje zou ik zeggen.

Laten we hopen dat Almere over een paar jaar een grote Challenge wedstrijd is waar we allemaal trots op kunnen zijn!

194

Op mijn fiets in de stromende regen van 1/4 triathlon Zwolle heb ik ook aan jullie moeten denken. Iedereen heel veel respect voor afgelopen zaterdag of je de finish nu wel of niet gehaald hebt. Onder deze omstandigheden was het absoluut niet prettig om een halve of hele te moeten doen wink
Qua parcours hoop ik ook op verbetering voor volgend jaar. Zit er ook aan te denken om 'm in te plannen (een 1/2e) maar jullie kritische uitlatingen over het fietsparcours nodigt nog niet echt uit moet ik zeggen sad (of moet ik het iets minder zwart zien?)

#enjoylife

195 Laatst bewerkt door superhans (16-09-13 08:19:20)

@Peet
Ik ben gestart met een 105 voor (Campagnolo Bullet Ultra 105) en een FFWD Disc van achter. Achteraf gezien een goede keuze. Alleen halverwege de tweede ronde flink mijn stuur vast moeten houden, want toen had ik flinke zijwind tijdens een  storbui.

Heb wel ruim een uur langer over de hele afstand gedaan dan vorig jaar. Ik vond het vooral erg jammer dat de gel's op waren de tweede fietsronde. Die powerbar sportdrank valt bij mij nooit goed, dus dan schieten alleen nog bananen over... Volgende keer plak ik dus weer gewoon gelletjes op mijn fiets.....

Ondanks de wat tegenvallende tijd, en het slechte weer, was het toch weer leuk om er bij te zijn. Ik had in ieder geval genoeg kleding aan geschoten, en met het fietsen geen minuut kou gehad.

196

Heroïsche verhalen allemaal! Gaaf om te lezen allemaal en mooie resultaten. Peet, balen van je afstappen, maar je lichaam kapot maken heeft niet zo heel veel zin.

Als ik de verhalen over het fietsparcours lees dan voel ik niet direct de behoefte om me meteen in te schrijven voor de editie van volgend jaar. Afwachten dus of er nog wijzigingen komen.

197

Als je een volledige wat dichter in de buurt zoekt kun je ook eens naar de belman kijken hier in belgie. Ik denk qua parcour zeker uitdagender en mooier dan Almere. Dit jaar hadden er al veel mensen gehoopt aangezien het onder de challenge vlag viel en ze meer moesten gaan betalen het parcour dus ook wel een aanpassing zou krijgen maar dit is dus niet gebeurt in positieve zin.

198 Laatst bewerkt door Bleek (16-09-13 09:27:32)

sandman schreef:

Het fietsen viel inderdaad wel tegen, maar wat kunnen mensen ook slecht in de bochten rijden zeg. Op elk smal paadje ben ik er toch nog aardig wat voorbij gestoken. Wel enorm veel valpartijen en lekke banden gezien.

Pff die bochten he. Ik stond te kijken bij terugkomst in T2 bij een vd laatste bochten (bruggetje en dan bocht naar links) en bijna iedereen remde in die bocht. Oke, je hebt er al zoveel uur aan fietsen op zitten, maar waarom remmen er zoveel IN de bocht? Nat wegdek + remmen in de bocht is vragen om problemen. Slechts een enkeling (1 op de 20 ofzo) kwam fatsoenlijk door de bocht.

Meest klote van nat weer is dat alle meuk van de weg aan je band blijft plakken dus rijd je makkelijk lek. Als je dan echte racebandjes hebt, is het al gauw raak. Erg zonde dat Dirk Wijnalda lek reed, die had een paar benen zaterdag om U tegen te zeggen...

199

@ thijs:  je zegt "lengte van parcours kan me volledig verrekken''

Toch lullig voor die mensen die na al die training en afzien in dit hondenweer op dat ''uitdagende'' (ik zal het maar positief formuleren, want een beetje opbouwende kritiek is juist bedoeld als verbeterpunt) parcours, ondanks alles hebben volgehouden en niet zijn uitgestapt maar daardoor net de limiet van 15 uur niet halen. Terwijl ze 2-3 km meer hebben gefietst en 1-2km meer hebben gelopen. Scheelt zo maar tien minuten tot een kwartier.

200

Zo zie je maar...de ene wedstrijd is de andere niet! sad
Ik had de afgelopen weken veel zwemkilometers in open water gezwommen en heb eigenlijk nooit last van kramp.. Na het startschot ging het dan ook voorspoedig, binnen 28 minuten het eerste rondje voltooid, maar bij het klimmen op het ponton ging het mis...kramp...damn...tweede rondje ging naadje...om mijn voeten actief te strekken hoefde ik nu zeker geen moeite te doen...dat ging nu helemaal vanzelf...maar ook kramp in beide bovenbenen. Al met al zo'n 5 keer moeten stoppen en liggend op mijn rug de spieren gerekt. Uiteindelijk toch nog rond het uur het water uit en snel naar de fiets.
de eerste 7 kilometers verliepen voorspoedig, tempo zat er lekker in, totdat ik lekreed.. mad
Geen nood, ik was op alles voorbereid, binnen 2-3 min. mijn achterwiel eruit, band eraf, nieuwe binnenband erom en wiel weer zonder problemen in het frame gestoken (tot mijn grote opluchting, want zo'n handige Harry ben ik niet). Snel nog met mijn CO2 pomp de band opblazen en weg maar weer..Helaas, die deed het dus niet..daar sta je dan met 4 CO2 patronen en 2 binnenbanden..en een plat achterwiel terwijl iedereen je voorbijstuift. Af en toe hoor je dan opmerkingen dat er al zoveel zijn lekgereden en heb toen maar besloten om een stukje terug te lopen in de hoop dat er iemand anders ook net zijn bandje staat te wisselen, die ik misschien kon helpen en zijn/haar pompje mocht lenen.  neutral
Gelukkig (voor mij dan) reed er één lek vlakbij waar ik stond. Deze sportieve deelnemer uit Belgie was inderdaad zo aardig om mij ook uit de brand te helpen en na 25 min. kon ik eindelijk de wedstrijd hervatten. Vol adrenaline en in de hoop nog wat tijd goed te maken ging het gas er op. Tot 150 km kon ik dat tempo goed volhouden, maar toen barstte er een stevige bui los en trok de wind sterk aan tot 5-6 Bft. en tegenwind. Inmiddels waren mijn benen al aardig volgelopen en heb ik mijzelf toch tijdens het fietsen behoorlijk opgeblazen. De afsluitende marathon werd dan ook een martelgang. Het eerste rondje ging nog wel ruim binnen het uur, maar daarna ging het snel bergafwaarts. Bij de verzorgingsposten waren vanaf de tweede ronde geen gelletjes meer en bananen en krentenbollen vielen niet zo lekker. Dus voornamelijk sportdrank en cola gedronken, maar moest  daardoor 2 keer per ronde stevig plassen, en zie dan ook maar weer op gang te komen... yikes
Uiteindelijk bijna een uur langzamer gefinished dan in Nice, helaas. Steenkapot maar blij dat het erop zat. Mijn conclusie: veel te hard willen fietsen en daardoor ook te weinig voeding genomen op de fiets. Vervolgens met een tekort aan energie de marathon gestart.
Voor nu neem ik even afstand van de triathlon en hoop ik deze ervaring mee te nemen in de voorbereiding voor de IM Frankfurt in 2014.

@Thijs: Topprestatie!

Oja...ik heb ook nog een dingetje voor de "triathlonblunders"... roll
Komt straks nog..