Die topic op Slowtwitch is echt hilarisch!
Ik trek nu een jaar baantjes in het lokale zwembad. Enkele van de strangest denizens waar ik spontaan aan denk:
1. "gooi je kind vlak voor de neus van een crawlende zwemmer-man". Behoeft geen extra uitleg, denk ik. De man vond het blijkbaar vermakelijk om zijn kind (in een voor het overige quasi leeg zwembad!) meermaals vlak voor mijn neus in het water te gooien. Het feit dat dat enig risico op verwonding inhield voor zowel zijn kind als voor mij, stoorde hem niet. Het kind in kwestie vond het ook leuk.
2. De Hamam-mannen. Twee mannen die het prettig vonden om werkelijk een half uur lang op de rand van het zwembad te zitten en hun voeten in het water te bungelen, net in het baantje waar ik zwom. Het stoorde me wel, maar het was pas toen de dame in het baantje naast me opmerkte "'t Is hier precies nen hamam!" dat het voorval ook een racistische ondertoon kreeg. (Ja, de mannen zagen er Noord-Afrikaans of Turks uit).
3. Zeemeermin op jaren en snorkelman. Deze specimens voor het eerst opgemerkt in de kleedruimte, waar ik me plots bewust werd van het geluid van een raspende ademhaling in het hokje naast me. Toen ik een dame hoorde fluisteren "oh oui, je te veux" kreeg ik een bijzonder vermoeden. Nieuwsgierig als ik ben, keek ik even onder het muurtje door en zag ik drie voeten. Daar je normaal altijd een paar aantal moet zien, wist ik dat er iets niet klopte. Ik vermoed dat de ontbrekende voet zich ergens in de lucht moet hebben bevonden, en dat de eigenares ervan zich overgaf aan een daad die de meeste mensen voor de slaapkamer bewaren.
Toen ik dan een tijdje later mijn baantjes aan het trekken was, merkte ik het koppel op in het zwembad. 't Is te zeggen: de man lag te snorkelen in het water (?) en de vrouw liep de hele tijd te paraderen langs de rand van het zwembad, kennelijk niet van plan om te zwemmen. Dan vraagt een mens zich af: waarom kom je dan naar het zwembad? O ja, ik weet het al...
...